• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C4 1.6 HDI 80kW/109km FAP

Mateusz118

Użytkownik
Samochód
V50 T5 AWD
Marka samochodu
Citroen C4
Budżet/ile litrów
180/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 HDI FAP
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Elf / Shell
Witam

Chciałbym kupić oliwę do cytryny. Sporo osób widziałem że poleca oleje Orlen Oil. Wstępnie rzucił mi się w oczy Orlen Max Expert XD 5w30, jednak oznaczony jest jako MID SAPS. Wiem że do DPF zaleca się nisko popiołowe czyli LOW SAPS. Nawet opisy aukcji sugeruja że ten XD jest dobry dla DPF. Chętnie spróbowałbym oleju ORLEN.


Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co kupić?

Auto to świeży zakup, mam go od soboty. Mam kontakt z poprzednim właścicielem jakby co.
 
Ty tam potrzebujesz C2 albo PSA B71 2312 jeżeli się nie mylę. Orlen XD będzie spoko, ale "dedykowanym" olejem ze stajni Orlen będzie FR 0W-30.
 
Jeśli Orlen to Max Expert 5W30 XF, z normq PSA B71 2290. Osobiście polecam Castrola Magnatec SS 5W30 C2. Ten silnik bez problemu będzie też pracował na olejach z normą PSA B71 2312, o ktorych wcześniej wspomniano.
 
Pierwsze HDI czyli 16v (2006r) to prawdę mówiąc jeździły na 5w40, dopiero od 2010r kiedy weszło 8v (zmodernizowane tłoki, głowica, pompa oleju) pojawił się Ineo ECS 5W30 i norma B71 2290.
Wobec powyższego powinien być:
1687806973769.png
 
Orlen Platinum MaxExpert XD będzie spoko jak najbardziej. Zawsze możesz się pokusić o Platinum MaxExpert C4 bdb parametry i niskie popioły.
 
Sprzedawca auta nie pamiętał ile oleju się wlewa. mówił chyba ponad 4 litry. Jak zostanie to będzie na kolejną wymianę. Ja lubię często zmieniać oliwę, jak stary będzie bardzo czarny to ten wymienię po 5k km.
 
@Mateusz118, to diesel tak więc ciemnieniem oleju się nie przejmuj. Ten nowy po 500 km też będzie czarny. Do 10 kkm spokojnie można jeżdzić. To taki rozsądny interwał.
 
Jak masz w miarę czysty silnik w środku, nie bierze ci oleju, lejesz dobre paliwo to i przez 2 tyś km olej będzie w miarę klarowny, jak u mnie, ale sadza zawsze będzie w dieslu. Teraz po ok 7 tyś jest czarny, alej jak się weźmie spojrzy na bagnet, weźmie na palec i rozetrze to nie jest smoła, widać klarowność, tak samo na papierze jak się wchłonie to nie jest czarny.
@Mateusz118 Ciemny kolor oleju nie zawsze świadczy o jego zużyciu a np o dobrym działaniu czyszczącym, detergującym i niwelującym zakwaszenie. Ten Orlen Platinum MaxExpert C4 jest naprawdę niezły, trzyma poziom, niski popiół, dość wysoki TBN i niski noack. Na alledrogo regularna cena nieco ponad 100 zł za 4L, można się pokusić o dodanie AR9100, nieznacznie wzrosną popioły, ale raczej nie na tyle by był to problem z DPF i spokojnie można na takiej oliwie dociągnąć do 10 tyś.
 

Attachments

  • IMG_20230601_230725.jpg
    IMG_20230601_230725.jpg
    1023,3 KB · Odwiedzin: 47
  • IMG_20230601_230825.jpg
    IMG_20230601_230825.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 45
Last edited by a moderator:
W instrukcji obsługi raczej też nic nie znajdziesz :) Ciekawe też, że do auta z FAP dali naklejkę a3b3 a5b5.
 
Back
Top