• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C4 Cactus, 1.2 82hp

CuoreRosso

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C4 CACTUS, 1.2 82hp
Marka samochodu
Citroen C4 Cactus
Budżet/ile litrów
120/4
Styl jazdy
Silnik
1.2 Puretech 82hp
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
C1/C2, 00w30 - 5w30
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo ECS 5w30
Witajcie.
Proszę o rekomendację. Silnik Puretech 1.2, 82 konie. Rocznik 2017. Przebieg 35 tys km. Wymiany dotychczas co 10 tys km. Ostatnie dwie wymiany to Total Quartz Ineo ECS 5w30 z wymaganą przez producenta normą B71 2290. 80% miasto, 20% trasa.
Zatem pozostać przy ww. oliwie (nota bene sugerowanej przez Citroena - wiadomo francuska kooperacja), czy w podobnej cenie są produkty lepsze?
 
Nap.castrol magnatec start stop c2 5w30
W sumie podobny olej
 
Jak większość jazd auto odbywa w mieście to tak jak pisze @Hubert1 Castrol Magnatec Start Stop 5W30 lub Castrol Magnatec Start Stop 0w30 C2 spełniający normę PSA 71 2312. Poza tym pilnować mimo silnika benzynowego interwałów wymiany oleju z uwagi na pracę paska rozrządu w kąpieli olejowej. Olej, zbiera bród od startych drobin paska, zatykając kanały olejowe. Olej wymieniać co 10-12 tyś. km, choć producent przewiduje co 20 tyś.
 
Jakościowo są podobne, Total będzie "bliższy ideałowi" wymaganemu przez PSA do ich silników, francuskie oleje dobrze "pasują" do ich silników. Wg mnie możesz bez problemu lać Orlen. Castrol o którym pisali koledzy też będzie dobry. Analizę Castrola SS 0W-30 C2 mamy na forum, ja go zresztą mam zamiar zalać do swojej Kii przy następnej wymianie oleju więc na pewno nie jest to olej którego trzeba się bać ;)
 
Lub 5w30 c2
 
Panowie trochę odkopię temat, wskazujecie na normę C2 do tego silnika, a Total Ineo First 0w30 spełniający normę PSA B71 jest tylko z ACEA C1, natomiast Total Ineo 0w30 spełniający ACEA C2 to FDE oznaczony z kolei normą Forda, a nie PSA.
 
Żadnego C2, te silniki zjadają pierścienie tłokowe.

Osobiście wolałbym lekką "czterdziestkę" np Shell Helix Ultra 5w40
 
Total 0w30 C1/C2 żeby mieć jeden olej do wszystkiego.

Coś jest na rzeczy z grubszym olejem. Kiedys jeździłem Cytryną z takim silnikiem w Hiszpanii i silnik był jedynym w pełni sprawnym elementem i nie brał oleju. Przebieg pod 100 tys km. Widziałem serwis tej floty, wlewany olej 15w40, a zlewany był jak smoła

Pozdrawiam!
 
Last edited by a moderator:
A co ma C2 z pierścieniami wspólnego? Jak wezmę np. Aral SuperTronic 0W-40 z HTHS >3.5 mPas, P 700 ppm oraz Mo 150 ppm, to zapewni ponad przeciętną ochronę w rejonie pierścieni.
 
Z tymi silnikami jest inny problem, tzw. mokry pasek rozrządu, który przedwcześnie się łuszczył:

 
Po lekturze tego tym bardziej bym wlał coś innego niż "wykastrowany i ekologiczny", ze względu na łożyska i wycieranie gładzi cylindrów
5w30
Orlen Platinum A3/B4 albo DEX1 albo V albo XD
Lotos Aurum C3 albo C2/C3

Pozdrawiam!
 
Last edited by a moderator:
Po 100.000km wymiana pierścieni jak w FSO/FSM i będzie śmigać dalej
 
Panowie śmiechy chichy, a ja dalej nie wiem co mam wlać 🙄 Samochód z 2016 roku, do dziś nieco ponad 7 tys. przebiegu, użytkowany praktycznie w małym mieście, zwykle kilkaset metrów i z powrotem, jakakolwiek trasa raz jeśli w ogóle to raz do roku.
Z normą PSA B71 jest jeszcze Motul specific 5w30 C2 może nieco gęściejszy. Tak naprawdę teraz rozważam Total Ineo First 0w30, Castrol Start-Stop 0w30 i Motul Specific 5w30 z normą PSA B71. Do tej pory po fabryce jakiś Janusz zalewał ze dwa razy Castrol 5W30 i tyle napisane na zawieszce pod maską.
 
Przy takich przebiegach to ze dwa lata bez oleju byś przejeździł bez szkody dla silnika... 😉

Lek totala ineo first i zapomnij o oleju.
Wymiana raz do roku i po problemie.
"Rozważaniami" sobie głowy nie zawracaj, bo i tak nic nie wymyślisz.
 
Nawet przy takich przebiegach lej tańszy Total Quartz Ineo ECS 5w30. Byle wymiana raz do roku.
A za oszczędzone 50 zł kup coś dobrego do picia/jedzenia :)))
 
Back
Top