• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 2.0 16V 140 KM ?

Paulo99

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C5; 2.0 benzyna, 140 KM, rok 2009
Chciałbym zrobić coś dobrego dla mojej nowej zakupionej C5 i zalać millersa 5W30 redukującego tarcie. Może też troszkę mniej spali, bo silnik nie jest szczególnie oszczędny. Auto to Citroen C5 benzyna 2.0; 140 KM, rok 2009, przebieg 89 000 km. Trochę tych millersów jest na allegro i ciężko sie połapać. Może nie Millers, tylko Amsoil ? Chociaż Millersy troszkę tańsze. Może ktoś poradzić ?
 
A dlaczego akurat Millers? Są równie dobre oleje innych marek: Liqui Moly (Meguin), Shell, Mobil 1.. Podaj wymagania z instrukcji to coś się wybierze. Ale ten silnik na pewno nie będzie miał dużych wymagań.
 
Last edited:
Do tego silnika raczej powinno się lać 5w40. Jeśli chcesz zmniejszyć tarcie to polecam nasz Lotos Synthetic Plus 5w40 w zestawie z AR9100, w takim zestawie upatrywałbym jakichkolwiek korzyści ale nie nastawiałbym się na widoczne różnice w splaniu.

Lepszy power w gazie da realne oszczędności :)
 
To lej Totalna. To bardzo dobre oleje dostępne w przystępnej cenie.Do tego Total od wielu, wielu lat jest związany z PSA.
 
@Paulo99

Reguła jest taka, że lepkość można zmienić ale raczej w górę niż w dół. Nie zawsze zejście w dół musi być błędem ale w tym wypadku nie ryzykowałby takich manewrów z silnikiem który został zaprojektowany prawie dwie dekady temu.

Trzymaj się lepkości zalecanej przez producenta, Total też będzie dobrym olejem.
 
Ja dorzucę od siebie, że jeśli chcesz zabezpieczyć silnik to proponuję dodatek AR9200 v2. Zdziała dużo więcej niż wymiana oleju na Millersa.
 
Ja nie wiem, ten Millers to chyba niedługo zbankrutuje jak tak wszyscy będą pisać, że nie warto go kupować😆
A dla mnie zdecydowanie warto. Nawet jeśli poziom ochrony jest porównywalny z np. Mobilem to choćby dla samej kultury pracy silnika. Każdy z kim rozmawiam i leje Millersa podkreśla, że na żadnym oleju silnik nie pracuje tak ładnie. Ja do beemki lałem już różne oleje ale najładniej silnik chodzi na Millersie. Coś jednak musi być w tym oleju, że tak właśnie jest. Dla mnie to ważna kwestia;)
 
Coś jednak musi być w tym oleju, że tak właśnie jest
Chęć usłyszenia różnicy i poczucia dobrze wydanych pieniędzy... Akustyka nie świadczy o jakości oleju.

Masz silnik, który szczególnych wymagań olejowych nie ma. Millers to oleje, gdzie spory % płacisz za marketing.

Przy założeniu, że olej będzie zmieniany co 10 tysięcy z płukanką, nie ma to większego znaczenia, co wybierzesz. Oprócz znaczenia finansowego.

Zamiast Millersa, zdecydowanie wolałbym Shella 5W40, lub pozostać przy Totalu.

Chociaż uważam, że Lotos 5W40 jest wyborem optymalnym.
 
Czyli olej 5W40 + Archoil AR9200 V2 bedzie najlepszym rozwiązaniem ?
A jakby kupić Millersa 5W40+ dodatek, to bym przedobrzył ?

 
millersa 5W30 redukującego tarcie.
Który olej tego nie zapewnia?

Tylko musisz sobie zadać pytanie czy warto dołożyć? Prócz CFS itp. reszta to masówka. Skoro chcesz zastosować Millersa dlaczego tego nie zrobisz? A szukasz tutaj potwierdzenia? Skoro nie potrafisz zaakceptować innych alternatyw.
 
Back
Top