• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 2.0 16V 140 KM ?

Paulo99

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C5; 2.0 benzyna, 140 KM, rok 2009
Chciałbym zrobić coś dobrego dla mojej nowej zakupionej C5 i zalać millersa 5W30 redukującego tarcie. Może też troszkę mniej spali, bo silnik nie jest szczególnie oszczędny. Auto to Citroen C5 benzyna 2.0; 140 KM, rok 2009, przebieg 89 000 km. Trochę tych millersów jest na allegro i ciężko sie połapać. Może nie Millers, tylko Amsoil ? Chociaż Millersy troszkę tańsze. Może ktoś poradzić ?
 
@Paulo99, akurat w przypadku Twojego silnika nic poza Totala 9000 zmienianego co 10 tys km, nie trzeba.
Wolnossąca benzyna z wtryskiem pośrednim nie obciąża mocno mechanicznie i termicznie oleju.
Możemy proponować oleje za 200+ PLN, ale niewiele to zmieni.
Jak mocno chcesz, kup i wlej tego Millersa lub Amsoila.
Oleje bdb, szczególnie Amsoil, ale nie widzę po prostu takiej potrzeby.
Castrol Edge A3/B3 5w40 też kosztuje 170PLN - olej bdb.
 
Jak chcesz dać za Millersa 160zł, to weź sobie Meguina Super Leichtlauf 5W40, albo Arala Supertronic 0W40. Chociaż wszystko, ponad solidne HC + interwały 10 tysięcy to przerost formy nad treścią i jedynie działanie na własne samopoczucie.
 
@Gdybyk, ale taki olej zalecał producent oraz dobiera dobieraczka TOTALA. Tak po chwili zastanowienia to można w tym przypadku pokusić się o zalanie oleju 0W40, np. Total Quartz 9000 Energy 0W40. To taka cieńsza 40. Może coś da w kwestii zmniejszenie zużycia paliwa, ale sam w to zbytnio nie wierzę.
 
Może coś da w kwestii zmniejszenie zużycia paliwa, ale sam w to zbytnio nie wierzę.

Na różnicę w spalaniu większy wpływ będzie miało to co akurat wlałeś na stacji (partia paliwa) niż różnice między lepkosciami SAE. Szukasz w złym miejscu, miałeś przykład rozwiązania które ma jakąkolwiek szanse zmniejszyć tarcie (Lotos 5w40 + AR9100) i będzie zwyczajnie lepsze niż Millers, którego cena jest nawet wyższa niż oleju i AR9100 razem. Idąc twoim tokiem rozumowania najlepiej będzie zalać 0w20 a nawet 0w16.

Jedyne sensowne rozwiązanie twojego problemu to LPG albo zakup innego auta.

Edit:
@Maro99 dopiero teraz zauważyłem, że to nie ty założyłeś wątek :)

W każdym razie to co napisałem @Paulo99 chyba powinien sobie wziąć do serca.
 
Tak zrobię. Kupię Total 5W40 zalecany przez Citroena i Archoil.
Pojawia się w postach AR9200 V2 i AR9100. Które brać ?
A LPG bedzie, tylko chcę zrobić oleje, klocki i troche pojeździć, sprawdzić auto, bo dopiero kupione.
 
@Paulo99

Total też bardzo dobry wybór, ja stosuję AR9100 bo jest po prostu uniwersalny:
- ochrona przeciwzużyciowa
- niższe temp. oleju
- bardzo dobre właściwości czyszczące/utrzymujące czystość
- olej nieco wolniej się starzeje

Wlyszkow z Archoil Polska pomijając sposób eksploatacji silnika, AR9100 zaleca raczej do silnika, który nie ma nadmiernych poborów, natomiast AR9200v2 lepiej sprawdzi się w bardziej zużytych motorach.
 
Back
Top