• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 2.0 Hdi 163 hp Fap 2011r.

Marius

Użytkownik
Samochód
-Audi A4 B6 2.5 Tdi sinik BDG 2004r
Witam szanowne grono użytkowników forum. Samochód jak w tytule. Przebieg roczny około 30 tyś km, 70% autostrady 30%miasto, fap na swoim miejscu. Wymiany co 15 tyś km czyli 2 razy w roku nie ma mowy o żadnym long life -ie. Proszę o poradę która klasa lepkości i jaki konkretnie olej najlepiej sprawdzi się w tym silniku? Cena nie gra roli, zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika . Ostanie pytanie czy do oleju mogę dodać modyfikator AR 9100 i jakie wymierne korzyści daje stosowanie tegoż dodatku? Z góry dziękuję za wszystkie pomocne porady i podpowiedzi.
 
Do 2.0HDI zawsze polecany był Total Ineo ECS 5w30, czyli ACEA C2 i/lub PSA B71 2290:
http://produkty.total.com.pl/pl/products/lkx/QUARTZ-INEO-ECS-5W-30

Z Motuli masz dedykowany olej z tą normą: https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-2290-5w-30

Innych nie podaję, pewnie się w wątku z czasem pojawią.
 
Z reguły nigdy nie polecam Motula, bo uważam to za co najwyżej średniak. Więc dziwie się, ze na tak profesionalnym forum ktoś go zaleca. Praktycznie każdy olej w tej cenie będzie lepszy od Motula.

Jak ktoś zmienia olej co 8-10 tysięcy to jakoś tam da radę, ale skoro można mieć coś lepszego w tej cenie to po co lać coś takiego ;)
 
Podzielam opinie kolegi Barol, nie kieruje się ani w stronę Total czy też Motula, raczej daleko mi do tych marek. Jak już wcześniej pisałem, wymieniam olej co około 15 tyś km i chciałbym mieć pewność że olej który wleje do silnika utrzyma parametry bez większych strat do następnej wymiany. Mam pytanie która klasa lepkości 0w30 czy 5w30 lepiej sprawdza się w tym silniku?
 
[mention]Barol[/mention] każdy tzn. który? I skąd ta pewność ze ten Motul taki słaby? Jakaś analiza?
[mention]Marius[/mention] pewność to możesz mieć jak zrobisz UOA z tego co masz w silniku i z nowego jaki wybierzesz.
O Archoilu jest cały wątek i kilka analiz z AR9100.
 
Obecnie mam zalany Millers 5w30, z racji że zbliża się wymiana, rozglądam się za innym olejem, bo Millers jednak nie jest tani.
 
W układ wchodzi lekko ponad 5 l. oleju, a za olej jestem w stanie wydać max. 45zł /litr

Dodano po 2 minutach 3 sekundach:
Czy rozsądnie będzie przejść z 5w30 na 0w30, czy jednak zostać przy 5w30?
 
Moi francuscy znajomi do swoich Cytryn zawsze leją Motula, część Yacco. Żaden nie narzeka. Na ile to duma narodowa, na ile jakoś umotywowany wybór to inna sprawa.

A Motul nie jest zły, trochę za drogi, ale nie jest zły. Może nie bije rekordów jakości, ale trzymają jakość czego o wielu innych firmach olejowych nie można powiedzieć. Przy zmianach w rozsądnym interwały każdy olej da radę, nawet Lotos. Zwłaszcza w C5 które rajdówką nie jest :p

Co do lepkości to ja bym został przy 5W-30. Nie mieszkamy na Syberii żeby lać 0W.

Jak nie chcesz Motula to zerknij na Shella ECT z normą C2, albo Liqui Moly Molygen 5W-30.
 
Liqui moly 5w30 Molygen po lekturze opisu
na oficjalnej stronie producenta to naprawdę ciekawa propozycja, napewno ja rozważe.
 
Część propozycji padła tutaj: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=24&t=361 i dodam z 0w30 Texaco Havoline ProDS P
natomiast z 5w30 Shell Helix Ultra Professional AP-L i Total Quartz Ineo ECS 5W-30 - który ma sporo moly w składzie.
Zwracam uwagę na pakiet dodatków który w tej normie jest skromny, więc jeżeli oporów nie ma AR9100 do tego.
 
A co z Mobile 1 ESP 5W30, który jest bardzo często polecamy na niemieckim i rosyjskim oil-clubie jako jeden z najlepszych olejów z normą 2290? Ma ktoś jakieś doświadczenie? Cenowo wychodzi ok. 120/4l.
 
Back
Top