• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C6 2.7 HDI

wiesiors4

Użytkownik
Samochód
Citroen C6 2.7 HDI 2006
Marka samochodu
Citroen C6
Budżet/ile litrów
6 litrów, 500 złotych na cały pakiet z płukanką i modyfikatorem
Styl jazdy
Silnik
2.7 HDI biturbo
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
PSA B71 2290 - 5W30, C2
Witajcie,

jaki olej możecie polecić do Cytryny C6 ze "słynnym" 2.7 HDI biturbo?

Zależy mi, żeby ochronić silnik przed typowymi awariami (panewki, pękający wał, umierające pompy oleju).

Olej zmieniam co 10-12 tysięcy. Jazda płynna, choć raz na pół roku przeganiam auto. Zazwyczaj 30% przebiegu to krótkie odcinki po mieście, 70% to trasy z prędkością do 160 km/h. FAP na miejscu.

Teraz jest jakiś 5W30, ale nie pamiętam czy Ravenol czy Mannol.

1. Jaki olej zalać? Trzymać się 5W30 czy spróbować 5W40?
2. Czy warto użyć płukanki, a jeśli tak to jakiej? Nigdy wcześniej nie stosowałem produktów tego typu. Wybrać Liqui Moly, Amsoil czy coś innego?
3. Ostatnio na zagranicznej grupie czytałem, że tym silnikom służą "modyfikatory tarcia". Czy któryś z produktów Archoil się sprawdzi?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
 
Przepraszam, że podbijam ale nie znalazłem opcji "edytuj". Znalazłem kartkę z wymiany oleju w ubiegłym roku i teraz Jest Ravenol FEL, Mannol był dwa lata temu ale nie mogę odczytać jaki dokładnie.

Wcześniej samochód jeździł na bliżej nieokreślonych olejach (poprzedni właściciel nie potrafił powiedzieć jaki olej był lany).

Zależy mi jak najlepszym oleju, żeby zminimalizować ryzyko awarii (ten silnik był stosowany w Citroenach, Jaguarach, Land i Range Roverach, Fordach i Peugeotach i we wszystkich autach tych marek występował problem pękającego wału). Zazwyczaj przy awarii okazuje się, że pompa oleju w kiepskim stanie, że olej był nie taki i/lub był wymieniany za rzadko, że magistrala olejowa zabrudzona.

Pozdrawiam.
 
Last edited:
Zostań przy wymogach producenta. Wyższa lepkość nic nie da, jeżeli chcesz zrobić silnikowi dobrze, to lepiej skrócić interwał wymian i zmieniać co 8 tysięcy żeby maksymalnie ograniczyć degradację oleju niż zmieniać co 12 i dodawać modyfikatory.

Płukankę zawsze warto zrobić, pozbędziesz się większej ilości starego oleju. Jaką? Jakąkolwiek :) Płukanki Oilem są tutaj mocno promowane, ja polecę zawsze Motula i Liqui Moly.

Co do oleju to może Fuchs Titan GT1 Pro 2290 5W-30 albo Total Quartz Ineo ECS 5W-30. Jeżeli koniecznie chcesz coś dolać do oleju to wg mnie lepiej na pierwszy interwał płukankę długodystansową, a potem już czysty olej.
 
Dziękuje za szybką odpowiedź.

Nawet nie wiedziałem, że istnieją płukanki długodystansowe, zawsze słyszałem o takich które wlewa się bezpośrednio przed spuszczeniem oleju. Czy taka płukanka jest skuteczniejsza (na pewno mniej "agresywna")? Czy nie "zepsuje" jakości oleju? Mógłbyś polecić jakiś produkt tego typu?

Oglądałem właśnie wczoraj tego Fuchsa, ale te wszystkie parametry nic mi nie mówią. Czy w cenie tego Fuchsa albo Totala znajdę coś lepszego?
 
Lepszy, raczej nie. Oleje spełniające tą samą normę będą podobnej jakości chyba że zaczniesz szukać wśród jakichś egzotycznych wynalazków albo kombinować z innymi, podobnymi normami. Skórka niewarta wyprawki wg mnie.

Jeżeli chcesz koniecznie walczyć o każdy ułamek procenta to może, ale podkreślę może lepszy będzie Mobil 1 ESP 5W-30. Tylko "samo" ESP, nie ESP Formula czy ESP LV - to trzy różne oleje. Można też poszukać wśród oferty Yacco, mają chyba dwa albo trzy oleje spełniające wymagania normy PSA a to dobra firma z ciekawymi olejami. Na forum jest przedstawicie Yacco: @Millers&YaccoWawa - możesz go dopytać czy Yacco ma olej z tą normą.

Płukanki: długodystansowe są, jak najbardziej chociaż niewiele firm je robi. Na forum popularne i sprawdzone są Archoil AR2300 i Oilem Release Tech Power Cleaner (Longlife). Tą drugą mam teraz w swoim silniku :), pierwszą stosowałem w poprzednich samochodach.
 
Od siebie polecę Mobila ESP 5W30 C3/C2. Widziałem test na rosyjskim forum i wpadł w nim bardzo dobrze.

Duża ilość modyfikatorów tarcia i dyspergatorów oraz niezła baza opisana tam jako PAO + GTL + Estry. Cenowo około 140zł za 5l
 
Jeśli olej głównie na krótkie miejskie przejazdy to proponuję Castrol Magnatec Start Stop 5W30 C2.
 
Czyli dwa głosy za Mobilem :)
Jeśli olej głównie na krótkie miejskie przejazdy to proponuję Castrol Magnatec Start Stop 5W30 C2.
Nie, tak jak pisałem w mieście robię 30% przebiegu, choć czasowo wyjdzie pewnie, że dłużej jest użytkowany.

W takim razie kupię jakąś płukankę przed wymianą a wleję Mobila ESP 5W30 + Archoil AR2300.
 
@wiesiors4, Mobil będzie jak najbardziej w porządku. Najważniejszy i tak w tym jest interwał wymiany czyli co ok. 8-12000 km.
 
Gratuluję samochodu, marzy mi się C6 z końca produkcji, ew. model z benzynowym 3.0 v6 :)

Warto zastanowić się nad dodatkową ochroną, np AR9100. Masz silnik specjalnej troski i niestety trzeba na niego chuchać i dmuchać.

Wątek o AR9100: Link
 
Zgadza się, to jest silnik o który bardzo dbać 🙂

Jeśli już to chciałbym AR9200 v2, ale czy nie pogryzie się z AR2300?
 
Last edited by a moderator:
Zadaj pytanie wlyszkow w odpowiednim wątku, na pewno doradzi.
 
Eurol 5w30 FE. Już ponad 7000 km po wielkim remoncie z nowym wałem korbowym. Zatarłem wgniecioną misą olejową, która dławiła smok. Po dotarciu wyciskam z niego ile się da, póki w serwisie mogę reklamoawć wypadanie korbowodów na asfalt ;) przy okolo 1500km pierwsza wymiana oleju, przy 4k km 2 wymiana. Drugiego dnia po 2 wymianie oleju, dodałem Archoil AR9100 i powiem szczerze, że jestem mocno zaskoczony zmianą kultury pracy silnika. Podchodziłem sceptycznie do takich wynalazków i teraz zaczynam wierzyć w czarownice 😋
 
Eurol 5w30 FE. Już ponad 7000 km po wielkim remoncie z nowym wałem korbowym. Zatarłem wgniecioną misą olejową, która dławiła smok. Po dotarciu wyciskam z niego ile się da, póki w serwisie mogę reklamoawć wypadanie korbowodów na asfalt ;) przy okolo 1500km pierwsza wymiana oleju, przy 4k km 2 wymiana. Drugiego dnia po 2 wymianie oleju, dodałem Archoil AR9100 i powiem szczerze, że jestem mocno zaskoczony zmianą kultury pracy silnika. Podchodziłem sceptycznie do takich wynalazków i teraz zaczynam wierzyć w czarownice 😋
Nie Ty pierwszy i nie ostatni. :)
 
@wiesiors4 w gamie YACCO mamy olej YACCO LUBE P 5W30 z normą PSA B71 2290, dobry, lubiany olej w fajnej cenie - ok 200zł/6L. Jest też nowsza generacja oleju z tą normą (B71 2290 - 2017) i nazywa się on YACCO LUBE P+ 5W30.
Jeśli przed zmianą oleju chciałbyś zrobić płukankę (a polecam) to proponuję od nas płukankę na bazie oleju YACCO Optimizer Vidange
 
Back
Top