• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen DS4 1.6 THP 200

Luuekso

Nowy użytkownik
Samochód
DS Automobiles 1.6 THP 200
Marka samochodu
Citroen DS4
Budżet/ile litrów
400/4.25L
Silnik
1.6 THP 200 5FU
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
500-700ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Quartz Ineo First 0W30
Witam z racji ze zbliza sie wymiana u mnie oleju to mam takowe pytanie czy jest może coś lepszego niż Total Quartz Ineo First 0w30, noo według mnie olej 0w30 to jest woda :D. Auto na codzień jeździ w cyklu mieszanym a co weekend upalane dość ostro. Chipniete na okolice 248 koni. Szukam oleju który zapewnie dobra ochronę po prostu, olej zmieniany co 6-8tys, pobór jest różny naprawde. Ostatnio trasa zrobiona 2tyś km i łyknał może 200ml, tylko normalna jazda bez katowania :) Teraz zalany był Motul 5w40 x-cess
 
Silnik BMW z zaleceniem LL01, LL04, acea A3, acea C3. W zasadzie mozesz pozostać na tym Motulu, jeśli faktycznie pobór jest nieco mniejszy. Znam kilka silników THP wetkniętych w PSA, jeżdżących na Ineo First i nie jest dobrze. Przykład z P308 2016r, klient od nowości serwisuje w aso i przywozi im swój olej co 10 kkm, po gwarancji przyjezdża do mnie i nadal co 10 kkm życzy sobie Ineo First. Katalizator umarł mu przy 70 kkm, rozrząd przy ok 100 kkm, turbo chwilę później. Od ok 80 kkm ja go serwisuję i za kazdym razem widzę coraz większy syf pod korkiem wlewu, teraz to w zasadzie wałek jest już czarny (ok 130 kkm). Miałem ten sam silnik w BMW z 2014r i z większym przebiegiem, ale jeżdżony na Castrolu 5w30 C3, później Ineo Longlife, silnik czysty, aż lśnił, jak zdejmowałem pokrywę przy wymianie rozrządu, w sumie profilaktycznie, bo nie było rozciągnięcia w stosunku do nowego. Turbo śmigało super, nawet po chipie ze zwiększonym boostem o 0,4 bar.
 
Od ok 80 kkm ja go serwisuję i za kazdym razem widzę coraz większy syf pod korkiem wlewu, teraz to w zasadzie wałek jest już czarny (ok 130 kkm).
Moim zdaniem ten olej musi dostawać niezły wycisk przez 10kkm i utlenia się w takim stopniu, że odkłada nagary w silniku.
Innego wytłumaczenia nie widzę.
Ewentualnie jakiś trefny ten olej klienta.
 
Okey czyli rozumiem że nie ma potrzeby zmiany z Motula na coś innego chyba że jest jakiś lepszy olej w tej klasie, cena nie gra roli :D
Przy każdej wymianie robi płukanke.
Jeśli chodzi o kata u mnie go już dawno nie ma jeden problem z głowy
 
Można zostać przy 5W30 lub ewentualnie 0W30 albo zalać 5W40 (ew. 0W40) i w tym kierunku idzie część osób użytkujących THP. W tych silnikach zalecam mocno skrócić interwał wymiany oleju albo zastosować olej na lepszej bazie i mozliwie niskim noacku a także ograniczonych popiołach. Te silniki się mocno brudzą ale to akurat nie jest największa ich wada.
 
Przy 140 latem spokojnie 125 st, a bywa i więcej. Wystarczy przyspieszyć na chwilę do 200 i można zobaczyć 140 st.
 
1.6 200KM w dodatku THP, czyli coś, co BMW nie do końca wyszło. Jeżeli dobrze pamiętam, to tam nie ma chłodnicy oleju, także trochę lipa.
W TDI będziesz miał niższe temperatury, bo raz, że same diesle są wydajniejsze energetycznie, dwa, masz tego oleju pewnie lekko z litr więcej, to i jego pojemność cieplna wygląda inaczej.
Ja w TDCi, tudzież HDI, mam termostat na 82 stopnie, stojąc przed bramkami na autostradzie, po ciągłych 140-160km/h nie zobaczyłem więcej jak 85 stopni na liczniku. Temperatury oleju niestety nie mam, ale patrząc na to, chyba rozumiem skąd często w olejach z normą 913D, HTHS jest praktycznie na dolnej granicy normy ;).
 
Temperatura "wody" nijak ma się do temperatury oleju. U mnie olej 120 a woda 88. Może gdyby ten wymiennik byl wydajniejszy to temperatura wody by podskoczyła a oleju zmalała.
 
Porównuj ten silnik z TSI, a nie z TDI.
Zobacz czym jeździ kolega, z którym dyskutowałem i przeczytaj raz jeszcze jego i mój post. Powinieneś wywnioskować skąd wziął się tam TDI ;).
 
@bezpartyjny rozmawialiśmy o różnicach temperatury oleju w silnikach, wytłumaczyłem dlaczego w TDI temperatura ta będzie siłą rzeczy niższa, niż w wysilonym silniku benzynowym. Nigdzie nie porównywałem tych dwóch silników ze sobą, napisałem tylko w tym samym poście jaki jest problem natury technicznej w THP.
Zacznij kolego proszę poprawnie analizować i rozumieć tekst pisany, bo szukasz w moich wypowiedziach rzeczy, które w nich zawarte nie są.

A teraz...wracamy do tematu.
 
Porównuj ten silnik z TSI, a nie z TDI.
Cześć, ja mam 1.4 TSI - po jeździe autostradowej prędkości Ok 140 km/h olej nie przekracza 105 stopni. Nawet gdy się go dociśnie tj Ok 200km/h olej trzyma się poniżej 112 stopni a mówimy tutaj o jeździe już naprawdę ostrej. Tota Long Life 5W30 z norma 504 00, świeżo po zmianie.
 
Back
Top