• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen Jumper 2008 3.0 157KM

codreanu

Użytkownik
Samochód
Chrysler 300s 2017r, V6 3,6l Pentastar
Marka samochodu
Citroen Jumper
Budżet/ile litrów
Olej ma być dobry i dostępny w Polsce. Cena jest kwestią drugorzędną
Styl jazdy
Silnik
160 HDI Iveco F1CE0481D poj. 2999cm^3; 157KM
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Texaco 5W30 (według zapewnień poprzedniego właściciela pełen systetyk)
Witam,
Zakupiłem Citroena Jumper 2008 3.0l 157KM.
Nie mogę znaleźć konkretnych specyfikacji i zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju. Nie wiem też ile litrów tam wchodzi, informacje są rozbieżne.
Samochód ma przejechane 290tys km. Będzie przebudowany na kampera. W związku z tym używany głównie na trasach i z obciążeniem zbliżającym się maksymalnemu czyli ok 3,5t. Z tego co wyczytałem DPF montowali dopiero od 2011r więc chyba nie ma, ale ręki sobie nie dam uciąć.
Proszę koleżeństwo o pomoc ;)
 
Ten Texaco to nie jest olejem w pelni syntetycznym (pod wzdledem marketingowym tak). Tutaj wlasnie warto bylo by wiedziec czy jest DPF czy nie, znane jest zuzycie oleju ?
 
Powinieneś mieć DPF, dla silników 3,0 był montowany od początku, to dla 2,3 był opcją.

Co do oleju, to Texaco zależnie od prawodawstwa to jest, albo nie jest syntetyk: w Niemczech nie jest, w USA jest, w reszcie świata jak sobie powiedzą. Lepkość się zgadza, do tego silnika przewidywano oleje 5W-30 ACEA C2 dla silników mocno obciążonych, więc raczej unikałbym typowych olejów do osobówek.

Shell AV-L Pro 5W-30? Albo OEM czyli Petrona Urania Daily LS 5W-30.
 
Dzwoniłem do ASO, podałem numer VIN i powiedzieli mi, że samochód jest bez FAP-a (DPF-a). Podali normę oleju b71 2290 C2 5W30. Oleju ponoć nie brał dużo, ciężko mi powiedzieć dokładnie.
 
Można 5W30 można też 5W40. Zamiast w C2 bym poszedł w C3 albo w ogóle nalał full sppsa. OW40 też w sumie może być. Alternatywnie coś do cieżarówek z wyoką klasą jakości CI/CJ. Archoil AR9100 lub 9200 v2 mile widziany. Silnik super milion kilometrów to dla niego rozgzrewka pod warunkiem, że się odpowiednio o niego zadba.
 
Alternatywnie coś do cieżarówek z wyoką klasą jakości CI/CJ
Idąc w tą stronę jeśli budżet pozwala to Amsoil Signature Series Max-duty 5W30 powinien być dobrym wyborem. W nomenklaturze ciężarówkowej to lowsaps popiół poniżej 1%
 
Powinieneś mieć DPF, dla silników 3,0 był montowany od początku, to dla 2,3 był opcją.

Co do oleju, to Texaco zależnie od prawodawstwa to jest, albo nie jest syntetyk: w Niemczech nie jest, w USA jest, w reszcie świata jak sobie powiedzą. Lepkość się zgadza, do tego silnika przewidywano oleje 5W-30 ACEA C2 dla silników mocno obciążonych, więc raczej unikałbym typowych olejów do osobówek.

Shell AV-L Pro 5W-30? Albo OEM czyli Petrona Urania Daily LS 5W-30.
O takim Shellu pisałeś?
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 5W30
 
Tak, o tym.
 
Back
Top