@poziom1989 tu mam np kartę yacco galaxie 5W30 niestety po francusku. Ale jak na olej 100% PAO-ester to sporo "zwykłej ropy" na moje oko. Czy źle kombinuje?
I to trochę bardziej skomplikowane, bo tak wygląda rozpiska części PAO robionego przez Chevrona:
SDS and CAS Numbers:
Dimer C10 - 100000014083 - 17438-89-0
Dimer C12 - 100000014082 - 62132-67-6
PAO 2 cSt - 100000010948 - 68649-11-6
PAO 2.5 cSt - 100000013649 - 151006-61-0
PAO 4 cSt - 100000010950 - 68037-01-4
I tak się ciągnie i ciągnie. A numerów rejestracyjnych jest sporo, są inne oleje bazowe, nie wszystko jest wykorzystywane w olejach silnikowych i idzie mi to po prostu wolniej niż się spodziewałem.
Dzięki. Ja już o tym zapomniałem ale La Taberna del Motor mi przypomniała.
Jeśli chodzi o mnie to tyle o ile sobie poradzę. Może trochę gorzej w odróżnieniem HC od minerała
Jest na forum temat w którym mógłbym przeczytać w jaki sposób interpretować wyniki badanych olejów? Chciałbym się nauczyć i zrozumieć chociażby czytanie wykresu oraz jak oceniać zawartość poszczególnych związków. Jaki mają wpływ na olej czy są w ogóle pożądane i w jakich ilościach itp.
Witam szanowne grono. Proszę o wyjaśnienie jak interpretować wyniki analiz z laboratorium? Przy komentarzach do analiz zwracacie uwagę na dodatki itd. Jak odczytywać zawartość dodatków które odpowiadają za ochronę przeciwzużyciową i mówią ogolnie że olej jest lepszy czy gorszy. Podstawowe...
Chętnie poczytałbym więcej o różnicach w normach ACEA i API. Głównie czy jeśli zalecany jest olej A3 to czy bez szkody dla silnika można lac C3/C2. Olejów C3/C2 jest jakby coraz więcej, a wyszukiwarki często je rekomendują. W sklepie z olejami też do jednego auta dali mi C3, gdzie instrukcja mówi o A3.
Aczkolwiek nie raz, nie dwa, można było na forum przeczytać, że ZDDP jest najlepszym jak do tej pory znanym dodatkiem przeciwzużyciowym, którego stosowanie jest ograniczane w nowoczesnych olejach, przez wzgląd na jego toksyczność i popioły.
Wiadomo, mamy Molibden, Wolfram, Tytan, które może i skutecznie zastępują ZDDP, ale czy w starszych konstrukcyjnie jednostkach będą spełniały swoją rolę równie dobrze, co ZDDP, czy jednak różnice materiałowe pomiędzy generacjami silników będą odgrywać duże znaczenie i okaże się, że nowoczesne oleje, starszym konstrukcjom nie zapewnią tak skutecznej ochrony, jak te oparte o ZDDP właśnie?
Był tu na forum już temat o ograniczaniu zddp i wynika że jeżeli olej spełnia normy api to jest wstecznie kompatybilny. Tyle że dotyczyło to ograniczen w klasie a3/b4. Nie wiem jak to wygląda gdyby taki olej c3 nalać do silnika wymagającego a3/b4 z lat 90tych .
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.