• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
możesz to opatentować powaga teraz wiadomo ile zdzierają producenci płynu do czyszczenie EGR

Ok, dzwonię do Ludwika, żeby sprzedali mi na własność formułę płynu do szyb kominkowych :cool:
 
A ja nic nie muszę kupować , widzisz .
Założyłem na szybę mate srebrna i tyle zabiegów, są, podniosłem wycieraczki .
Oglądam świetny serial Krzemień na YT jest kanał polska , film z napisami .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Wiem ,wiem masz naj naj.. benzynę. Wiadomo że dziś pali mało, ty nic nie robisz. Gdy zmienisz samochód to może się okazać coś wręcz przeciwnego :) Do tego tak nudno, siedzieć czytać i w sumie...nie masz co napisać. No chyba że podniesienie wycieraczek to coś ciekawego, ekscytującego :) Masz idealny samochód i gratuluje. Ja tam lubię mojego klekota. To że mogę czasami coś w nim pogrzebać. Nawet teraz zabawa z akumulatorem. Tak, zabawa która daje wymierne korzyści z nauką na przyszłość :) . To jak z dpf, kupiłem to jeżdżąc na miejscu wypalał się mi się często. Każdy ze znajomych mówił że należy usunąć. Teraz się wypala miedzy 350-450. Satysfakcja bezcenna. Żonka ma benzynę i patrząc to ma samochód jak twój, wsiada i jedzie :) A u mnie to różnie bywa :) Z tym że ja rocznie zrobię samym klekotem około 20 tyś a ona 3 tyś :D
 
Gdy zmienisz samochód to może się okazać coś wręcz przeciwnego
Wystarczy, że zacznie brać olej w sporych ilościach. Same dolewki potrafią irytować. Wiem coś o tym...
 
@wuwok po ostatnim komunikacie który mi wyskoczył i był związany z możliwością zapchania DPF, mój entuzjazm do diesla opadł. Miałem benzynę z LPG, oddałem żonie i kolejne auto też będzie na LPG.
 
Ten Ludwig do..., Ciekawe jak działa na uszczelki, elektronikę z EGR a.

@ Ziekony24, olej bierze wtedy gdy ktoś używa tanie masło i LL - zapieczone pierścienie i wszystko w temacie.
Zapieczone popychacze hydrauliczne i są wypalone gniazda.
Dobry olej + płukanka co 3 zmianę i nie ma prawa brać w nadmiarze, chyba że pierścieni już nie ma.
Czyli jak dbasz tak masz.
Jeśli w dieslu niecdokewasz oleju to oznacza , że diesel dolewa ci paliwo .
Każdy silnik coś spala oleju !


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Dla mnie ważna ekonomika. Tak, ja bym kupił chętnie Corse z lpg z tym że w tej kasie nie było opcji. A ulepa nie chciałem. Ja nie mówię że diesel jest najlepszy. Ale kupując świadomie godzi się człowiek na niedogodności które są nadrabiane przy tankowaniu.
@luckyboy dziwiłeś mi się czemu ogarniam temat dpf [ płakusiałem że często się wypala :) ]. Nigdy nie widziałem komunikatu na desce by musieć wypalać . A jeżdżę po miejscu po 7km często. Do tego jeżdżę lokalnie po terenach górskich gdzie nie ma możliwości wypalenia książkowego. Wypalenia mam jak pisałem 350-450. Zresztą powtórzę jeszcze raz. Mając diesla z przebiegiem około 200tyś dobrze coś samemu umieć i chcieć zrobić przy samochodzie. To wiele ułatwia w użytkowaniu.
Zresztą ja nie mam dużych wymagań względem samochodu. Jeździłem Corsą C 16 lat . Miało to silnik 1.0 i mi wystarczało. Do tych sekund co tu co niektórzy piszą mam MT 09 :D ...I przyznaję, tym jeżdżę szybko. Tylko motocykl to inna bajka :D
 
Last edited:
Mając diesla z przebiegiem około 200tyś dobrze coś samemu umieć i chcieć zrobić przy samochodzie. To wiele ułatwia w użytkowaniu.

A mój jak ma około 300tys to już powinienem mieć chyba warsztat ;)
 
Nie ma samochodów z przebiegiem około 200 tys w których nie ma nic do poprawy. Mogą być nie wielkie rzeczy ale są. Wszystko zależy też czy to samochody marki premium czy tanie dupowozy. W rodzinie mam osobnika co ma służbowy samochód marki BMW z tych droższych. Zasada w tej firmie że samochód z przebiegiem 150 tyś idzie na sprzedaż. Nie ważny wiek. Koszta po tym przebiegu dla firmy są już zbyt wysokie. Tak samo flotowki, one mają zazwyczaj nalotu 150-200 tyś i też uciekają. Oczywiście sprzedają w takich pieniądzach że się opłaca kupić. Ale pokazuje do jakich przebiegów samochody nie generują kosztów.
 
Kwestia modelu. Ja robiłem kiedyś autem służbowym 200tys/rok i do pół miliona kilometrów wymieniało się tylko olej, tarcze, klocki, sworzeń wahacza. Więcej usterek nie było.

Pamiętajmy że nowy samochód ma pierwszy przegląd rejestracyjny po 3 latach czyli w firmie gdzie jeździł po 600-700tys km
 
Osobówka? Jaki model jak nie tajemnica 😁
 
200 000 km to dopiero dotarty🙂 w Aurisie oprócz opon, oleju, klocków, tarcz i dpf po 300 000 km amortyzatory do wymiany. Zależy od modelu, oryginalności przebiegu i rodzaju użytkowania.
 
Renault Trafic 2.0 dCi
 
200 000 km to dopiero dotarty🙂 w Aurisie oprócz opon, oleju, klocków, tarcz i dpf po 300 000 km amortyzatory do wymiany. Zależy od modelu, oryginalności przebiegu i rodzaju użytkowania.
Dokładnie.. z tym im tańsze autko tym szybciej coś do roboty. Ja miałem 160 tyś oryginalnego nalotu. Do wymiany było- świeca żarowa szt1 [wymieniłem 4] amorki przód [poszły 4] klocki, tarcze tył [tak samo wymiana przód, tył] i pompa wysokiego ciśnienia już delikatnie się pociła [nowe uszczelnienia weszły] I teraz albo kupiłem wadliwy egzemplarz albo jestem realista. Zaleta że części tanie. I panowie...to mój punkt widzenia. Robiąc teraz z samochodem wiem że 100 tyś następne powinny części wymienione wytrzymać. Zony samochód mnie nauczył jednego. Nie czekać do ostatniej chwili z naprawą, zrobić od razu i dzięki temu się stanu technicznego samochodu nie zapuszcza.
 
Dla mnie ideał auta to Golf IV. Zaraz będzie miał 20 lat i 265.000km ale jest jak wino. Blacha nówka, materiały w środku na dzisiejsze czasy rzeklbym premium.

Chyba sprzedam 308 i kupię drogiego Golfa IV.
 
Ideałem trochę ciężko go nazwać. Raczej taki niezawodny, niezniszczalny solidny wóz, który ma to co potrzeba by nie narzekać.
Ale przesiądź się do Audi A4 B6 albo A6 C5 z tego rocznika i jesteś w innym świecie pod względem designu, funkcjonalności i wygody. Golf odrazu robi się podstawowym wozem kilka klas niższym. Chyba, że cenisz prostotę i minimum co potrzebne aby wygodnie jeździć, bez zbędnych bajerów, które mogą się zepsuć i kosztują. Golf jest spoko, ale czy ideał?
 
Jest idealny, bo w przeciwieństwie do wymienionych przez Ciebie modeli, tani w naprawie i zakupie.
 
Zabrałem się dzisiaj za czyszczenie kanałów dolotowych w moim Golfie 1.4 tsi.
Chyba każdego użytkownika silnika z bezpośrednim wtryskiem to czeka. Ale widzę że nie wyglądało to tak źle. Pierwsze modele tsi zdecydowanie bardziej „zabijały” się nagarem. Też będę musiał u siebie to kiedyś zrobić aktualnie mam 72tys przebiegu.
 
200 000 km to dopiero dotarty🙂 w Aurisie oprócz opon, oleju, klocków, tarcz i dpf po 300 000 km amortyzatory do wymiany. Zależy od modelu, oryginalności przebiegu i rodzaju użytkowania.
Miałem Aurisa d4d nowy salonówka wyprodukowany w Japonii. Najgorsze i najdroższe auto pod względem awarii do 4 lat i przebiegu do 90 tys
1) kolumna ukł kierowniczego(straszne stuki)
2) łożyska skrzyni biegów (huk nie do wytrzymania)
3) webasto fabryczne (wylewało sie paliwo )
4) stanęły hamulce tylne (puściły jakieś usterki)
5) wymian obicia przednich foteli wyglądały jak by miały 1mln km przebiegu i kierowce +150kg
Post automatically merged:

Ja dzisiaj wymieniłem swiece 50 tys przebiegu z oryginalnych VW (NGK platinium) za 90pln/szt wybrałem Beru Irydowe za 33 pln/szt
Zobaczymy czy Francuskie Beru irydowe będą równie dobre jak Japońskie NGK platinium ;)
Na razie cieszą portfel ceną zakupu ;)
Silnik pracuje płynniej (takie mam odczucia)
 
Last edited:
Miałem Aurisa d4d nowy salonówka wyprodukowany w Japonii. Najgorsze i najdroższe auto pod względem awarii do 4 lat i przebiegu do 90 tys
1) kolumna ukł kierowniczego(straszne stuki)
2) łożyska skrzyni biegów (huk nie do wytrzymania)
3) webasto fabryczne (wylewało sie paliwo )
4) stanęły hamulce tylne (puściły jakieś usterki)
5) wymian obicia przednich foteli wyglądały jak by miały 1mln km
Wadliwy egzemplarz 🙂 Trzeba jednak oceniać dużą flotę. Ten o którym pisze od 0 do 350 000 km praktycznie bezawaryjnie.
 
Może nie dzisiaj, ale na przestrzeni paru tygodni pare zmian wprowadziłem do mercedesa:
-sprężyny Eibach Pro Kit -30mm (tył co prawda nic sie nie obniżył, ale za to przód już sporo)
-wahacze do regulacji zbieżności tył
-gumy stabilizatora tył + łączniki
-łożyska mcpersonów
-tarcze + klocki tył + zestaw szczęk
-śruby do wahaczy przód do regulacji geometrii
-termostat + płyn + korek w chłodnicy
-zmieniona mechatronika skrzyni + olej Fuchs Titan 4134 +filtr Mann
-poduchy silnika
- filtr powietrza +kabinowy antyalergiczny
-siłowniki maski (wystrzelił dosłownie olej z jednego)

Szykuje się jeszcze zmiana kółka kompresora na mniejsze, plus mapa silnika.

Oczywiście wszystko od producentów "premium" Zimmermann, Lemforder, Wahler, lub OEM co by nie zmieniać za chwile na nowe. :)
 
Last edited:
Back
Top