Nie mój ,dostałem na fuchę. Aktualnie od niedawna AR 6900d jest stosowane. Właśnie sam zaskoczony byłem wyglądem filtra. Tak samo olej ,taka dziwna maź w podstawie filtra oleju. Samochód, diesel ma tylko 125 tyś przebiegu.
W sumie Yacco w swojej płukance też zaleca, jeżeli chce się poczyścić a nie tylko szybciej spuścić olej, wymianę filtra i zalanie jakiegoś taniego oleju żeby płukanka pracowała w czystym środowisku.
Z tą płukanką Yacco to nie jest też pozbawione logiki. Świeży tani olej mineralny niskiej lepkości np Trawol 10W30 (czy SAE 30 jeszcze tańszy) plus płukanka Yacco czy inna (która nie jest zwykłym rozcieńczalnikiem) i mamy olej płuczący. Po co płukanka ma rozpuszczać i gonić zanieczyszczenia z filtra po silniku (dyspergować - przepraszam ). W czystym oleju z czystym filtrem po prostu może być wydajniejsza.
A czasem olej silnikowy nie dostaje się do baku i nie zanieczyszcza ropy? To nie pompowtrysk? Awaria pompowtrysków lub tandemowej pompy vacuum\paliwa może powodować przedostawanie się oleju silnikowego do napędowego, który zmieszany może wężem przelewowym wracać i brudzić bak filtr i ogólnie cały układ paliwowy w oleju silnikowym. Przyjrzał bym się dokładniej temu co leci z wtryskiwaczy\przelewu.
Dziwnie ten filtr wygląda.
A co do filtrów FILTRONa to mam same słabe skojarzenia ale jeszcze sprzed kilku lat. Włącznie z rozerwanymi filtrami oleju oraz słabym ciśnieniem oleju, które poprawiało się po zmianie na Manna. A później firmę przejął MANN HUMMEL więc nwm jak z jakością. Od samego wykupu fabryka się magicznie nie zmieniła. Zawsze powietrzne i kabinowe z FILTRONa wyglądały fatalnie, nie pasowały szczelnie i były wykonane z bardzo cienkiej twardej, rzadko rozłożonej bibuły. MAHLE\Knecht przy nich wyglądał jak niszczyciel przy kutrze rybackim. Ale też ostatnio coraz gorzej z MAHLE. Trafiają się z Rumunii, Korei i wyglądają jakoś tandetniej. Kabinowe standardowe też się zrobiła byle jaka cienka bibułka, węglowe nawet nie są pakowane w folie. Już węglowe Hart na prawdę sprawiają 10x lepsze wrażenie i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń a cena atrakcyjna. Ostatnio miałem do czynienia z powietrznym Hengstem i na prawdę wyglądał porządnie. Niektóre marki obecnie olejowe Hengsty OEMowo montują. No i chyba 100% produkcji Made in Germany.
Co do Kamoki to jakość ich części to najgorsza półka i robota w kółko. Klocki hamulcowe, które się ślizgają zamiast hamować, tarcze, które biją od nowości itd. Nie wierzę żeby filtry mieli lepsze.
A nawet nie wiem czy to też wersja na te mikrocząsteczki PM 2.5. Nie czytałem co na opakowaniu było, bo trochę mi się spieszyło. Poprzednio był ten sam filtr założony. Jak sie sprawuje? Co ja mam napisać. Filtr jak filtr. Wymiana co roku. Ojciec mało jeździ 6-7kkm. @Raven Z Filtronem się nie zgodzę trzyma wymiary i uszczelki są dobre. Co do Mahle 100% racja, jakość bardzo spadła. Natomiast Hengst produkcja nie tylko Niemcy. Miałem Hengsta z Turcji,Chin i Polski.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.