• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
2.0 Blue HDi najlepiej tankować do pełna
Ja wiem, że ogólnie najlepiej tankować do pełna, ale czy BlueHDi nie mają suchego DPF/FAP i do tego SCR gdzie uzupełniamy adBlue.
Z tego co mi się wydaje, tam już się nie dolewa eolys dodatkowo.
 
W 2.0 Blue HDi jest zarówno AdBlue jak i Eolys. AdBlue jest na bieżąco dawkowany w czasie jazdy w celu ograniczenia NO, natomiast Eolys jest dodatkowo dawkowany w filtrze mokrym FAP w celu obniżenia temperatury potrzebnej do oczyszczania filtra cząstek stałych z sadzy.
 
A to ci heca. Całe życie byłem w przeświadczeniu, że jak jest SCR to nie ma mokrego filtra cząstek.
W sumie przydatna wiedza dla użytkowników PSA, ja nim aktualnie nie jestem ;)
 
Last edited by a moderator:
Eolys jest dawkowany do zbiornika paliwa, mieszany z ropą.

Prócz tego, że cer zawarty w Eolys obniża temperaturę wypalania sadzy, to jeszcze osadza się w filtrze cząstek stałych wraz z popiołami. Dzięki temu można w prosty sposób zregenerować filtr, wystarczy przepłukać go bieżącą wodą, gdyż cer bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie. Wypływa rdzawa woda i filtr jest czysty.
 
W 2011 kupiłem nowe Berlingo z tym silnikiem i pamiętam, że zalecano tankowanie ON zawsze do pełna. FAP był przewidziany na 240 tyś km. Gdzieś po 130 tyś musiałem uzupełnić Eolys. Miałem z nim trochę problemu bo często wyskakiwał mi komunikat o konieczności wypalenia ale nie wypalał, dopiero za którymś razem wypalił. Ogólnie to słabo wspominam to auto. Przy 160 tyś km poleciała panewka. A olej zmieniany co 10 tyś. Sprzęgło padło po 70 tyś. Przy 140 tyś uszczelka po głowicą i EGR z chłodnicą spalin i parę innych pierdół. Także tak.. Może zaszkodziło mu to, że zrobiłem mu program na 140 KM:rolleyes:
 
W weekend nastąpiła wymiana komplet tarcz z klockami z tyłu, tarcze miały jeszcze minimalnie materiału do minimalnej grubości ale były brzydkie 😁 i poszly na złom.
 

Attachments

  • 20210701_192755.jpg
    20210701_192755.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 176
Udało się dziś wyrwać Citroena narzeczonej i znalazłem chwilkę aby wymienić olej...
Więc najpierw na chwilkę wjechała płukanka
IMG_20210703_143243.jpg
Po czym wjechał cały kpl jak na foto
IMG_20210703_144159.jpg

Mam aby jedno pytanko, bo sprawdzałem płyn we wspomaganiu i jest bliżej minimum niż maksimum, dobrze kojarzę, że do wspomagania tam powinien być lany LDS? Czy lepiej coś innego? Bo pewnie jak mam dolewać, to już wymienię ten płyn ;)
 
Więc najpierw na chwilkę wjechała płukanka
Matko Bosko! Był tu taki jeden "filozof" co twierdził, że jak stosujesz K2, to straszna bieda i nieodpowiedzialność... 🤣
 
@MrWalczak tradycyjne spuszczanie oleju przez otwór w misce olejowej powoduje, że stary zostaje na jej dnie w ilości ok 300ml

Teraz na dodatek krąży z płukanką
 
Zawsze przy wymianie "przelewam" przez silnik około pół litra oleju, najpierw zakręcam korek leje koło 300-400 ml oleju, odkręcam korek drugi raz i przy otwartym korku jeszcze te 100 ml przelewam, nie wiem czy to coś daje ale czuję się lepiej, a to chyba najważniejsze 😂😂
Poza tym nie wiem czy aż tyle zostało, jak podobno wchodzi 3,75l, a ja wlałem 4l i mam 3/4 stanu, ale myślę że te trochę płukanki to już odparuje, a nawet jak nie to krzywdy myślę że nie zrobi 🤭🤭
 
Najlepiej! Ja też odkąd sobie zrobiłem taki teścik to przelewam silnik 0,5l litrem tylko ja walę po trochu do wlewu, do bagnetu i do podstawy filtra i olej brudny zlatuje. Też mam z tego tyle, że lepiej się czuje bo nikt tak nie robi i jeździ ale no co bym nie napisał to jednak stary brudny olej ładnie to wymiata z silnika. Czyściej? Czyściej.
 
@MrWalczak być może komuś pękł bagnet oleju (lubią łamać się) i masz dobrany innej długości. Nie ma opcji aby po wlaniu 4l oleju był stan 3/4 na miarce.

Dno miski olejowej ma wgłębienie na śrubę spustową dlatego nie można spuścić całego oleju. Ja dlatego zawsze odsyssam olej.

385_0-ch787v-1920x1444.jpeg
 
1.8T wymiana cewki i świec.
Cewka wytrzymala 30kkm🤨. Szykuje sie wymiana uszczelki pod deklem bo na 3 i 4 cylindrze świece trochę mokre z oleju.
 

Attachments

  • 20210703_094316.jpg
    20210703_094316.jpg
    899,7 KB · Odwiedzin: 158
  • 20210703_102433.jpg
    20210703_102433.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 177
1.8T wymiana cewki i świec.
Cewka wytrzymala 30kkm🤨. Szykuje sie wymiana uszczelki pod deklem bo na 3 i 4 cylindrze świece trochę mokre z oleju.
Wymieniałeś wszystkie czy jedną?
 
Ja zakładałem po montażu LPG wszystkie nowe VW i po 30tys nadal działają.
Screenshot_20210704-172740_Allegro.jpeg
 
Ile teraz kosztują oryginały?
 
Do tego świece irydowe, aby za szybko nowe cewki nie padły
 
Back
Top