• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@Anduin ja jednak jestem zdania, że grzyb "siedzi" na parowniku i tam trzeba chemię podawać.
Ale przełączając obieg powietrza na zamknięty, to "bomba" przepływa przez parownik. W przeciwnym razie od czego ochładzałoby się powietrze?
 
Wziąłem harfę na wakacje , ponad 100 km serpentyn i se biedna laćki zdarła , ale mówi że warto było , nigdy się tak nie bawiła
5ac75d44b8aff7f63d05db416dcd6acb.jpg
a6bad2a8680a6a4af1efe49300d89e8a.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Przyszła mi dziś do paczkomatu paczucha z dodatkiem do paliwa Mannol 9930, do oleju Mannol 9929 i bieda płukanką od K2 ;)
 
Dzisiaj to było dużo :D Sporo przepłaciłem za materiały, ale chciałem już dzisiaj wszystko ogarnąć. Za rok pewnie będę kupował gdzie indziej.
  1. Wykręciłem nakrętki od światła stopa, ale bardzo mocno siedzi, nie wiem czy na razie ruszać skoro (nie w pełni) świeci :p
  2. Wymiana świec na NGK LZKR6B-10E
  3. Płukanka (LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush 0,5L; wlałem połowę, bo oleju wchodzi około 3,3 litra, a to jest na 5 litrów)
  4. Wymiana oleju na polecany przez Was (jeszcze raz dzięki) Shell Helix Ultra 5W30 z filtrem MANN W 811/80. Olej (lub butelka) z kwietnia, produkowany w Hamburgu.
  5. Wymiana filtra powietrza na MANN C 26 014
  6. Odkurzenie wnętrza
  7. Wymiana przepalonej żarówki schowka (na Osram)
  8. Wymiana przepalonej żarówki tablicy rejestracyjnej (na Bosch)
  9. Ozonowanie wnętrza
  10. W czasie ozonowania wymiana wycieraczek na Bosch A 583 S (przód) i Bosch H 301 (tył)
  11. Wymiana filtra kabinowego na FILTRON K 1250. Potem może poszukam jakiegoś z węglem, znani producenci mają tylko bez węgla, a kabinowe (również zwykłe) Filtron są z jakąś specjalną warstwę. Nie wiem na ile to marketing, a na ile to działa, ale niech będzie.
  12. Przetarcie części foteli z eko skóry ściereczkami K2 do skóry
  13. Przetarcie niektórych części plastikowych auta ściereczkami z Lidla matowymi do kokpitu
  14. Umycie od środka przedniej szyby, szyb po bokach z przodu i lusterek (średni płyn do szyb z Biedronki i gąbka z Lidla)
  15. Pochowanie gaśnicy, zapasowych żarówek, bezpieczników, ściereczek do kokpitu
Trzeba byłoby jeszcze umyć z zewnątrz, ale na to nie starczyło już dnia 😅
 
Last edited:
Wczoraj serwis miałem Golfa. Poszła płukanka Oliem na 50min delikatnej jazdy. Potem standard, Specol 5w30 i do tego AR9400. Od ostatniego razu gdy zrobiłem płukankę jakość zlanego oleju poprawiła się. Brak "piaseczku" ,drobinek nagaru.
 
Ile płaciłeś? Znajomy wymieniał cewki na firmy janmor i był zadowolony, ciekawe ile chińczyk pochodzi
 
Ale rozumiem że kolega kupił no name. Pisze że chińczyk janmor jest ok😀
 
Utarło się, że wszystko co "made in China" to kiepska jakość... nie popadajmy w skrajności 😉
 
We wtorek wymieniony olej z płukanką Oilsyn Power Flush (zalany Aral Supertronic 0w40). Dziś wymieniłem filtr powietrza na Knecht. Jeszcze do kabinowego muszę się przybrać....
 
Po 30.000km wymieniłem filtr paliwa (diesel). Co mnie ucieszyło, to kiedy zlałem paliwo z filtra do butelki dolnym spustem do wody, to na dnie nie znalazłem ani jednego opiłka Woda była w butelce bo płukałem po napoju. Co ciekawe, to ropa miała zapach i kolor rozcieńczonego Mannola, którego dodaje, a nie ropy

20210730_194723.jpeg
 
Ostatnie dwa tankowania były z dawką 200ml/bak
Dziś dolałem pół baku paliwa bez dodatku.
 
Back
Top