• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@luckyboy, to dobra wiadomość. Paliwo mamy dobre, a dodatek po zmieszaniu z paliwem zachowuje swój zapach, co w pewnym sensie mówi, że bynajmniej organoleptycznie zmienia paliwo. Sam co drugie tankowanie stosuję Mannol-a 9930 i miło słyszeć, że bynajmniej zapach paliwa się zmienia.
 
@Maro99 mocno zmieniony kolor paliwa i intensywny zapach świadczą, że Mannol bardzo dobrze miesza się z ropą, nie zalega na dnie zbiornika jak ta woda w butelce
 
No jeszcze by tego brakowało, żeby dodatek do paliwa nie mieszał się z paliwem 😂
 
Mija tydzień odkąd mam Opelka. Na razie jestem zadowolony. W weekend odessałem 1L 0W20 i wlałem 1L 0W40 dexos 2. Dziś zmieniłem filtr powietrza na Filtron (made in Turkey - i tyle by było z mojej chęci wsparcia polskiego przemysłu…)
Na dniach wymienię kabinowy i wyozonuję wnętrze.
Wrzucam zdjęcie starego filtra, który wg Opla miał jeszcze przejechać 15 tys.
 

Attachments

  • 689FB299-C6FD-4E85-B670-E30697481CB9.jpeg
    689FB299-C6FD-4E85-B670-E30697481CB9.jpeg
    1,2 MB · Odwiedzin: 185
@lantar8 przybrudziła się tylko warstwa wstępna tego filtra, główny pod nią jest jeszcze czysty. Po to jest montowana, aby przedłużyć żywotność filtra.
 
@lantar8 Filtron od dawna już nie jest polski.
 
Ale filtry nadal są robione w PL.
 
Właśnie odebrałem olej na kolejną wymianę do Cytryny - tym razem wpadnie Lotosik Aurum 504/507, co prawda od wymiany zrobione dopiero 3 tys, więc do 10 jeszcze trochę, ale lubię mieć już wszystko naszykowane w garazu aby móc wymienić kiedy będe miał chwilę :)
Kusi mnie jeszcze spróbować Shella Rimulę R6 LME 5w30, ale to może na kolejny interwał ;)
 
@MrWalczak ja ostatnio jak kupiłem olej na później, to nie dojechałem do 10.000km
 
@luckyboy to mamy podobnie, ale mimo wszytsko wolę aby już był pod reką i czekał, niz jak będę później potrzebował to na szybko szukać 🤣 🤣
 
Wymiana oleju i filtrów w Suzuki Swift Sport. Shella zastąpił Orlen MaxExpert XD 5W-30
Shell pracował 355 dni = 6943km
 

Attachments

  • 20210709_151804.jpg
    20210709_151804.jpg
    908,8 KB · Odwiedzin: 139
Dzisiaj zabawa z autem taty.
Wymieniłem ślizgi w prowadnicy szyby, dzięki czemu odżyła i już nie wpada.
Przy okazji uzupełniłem brakujące plastikowe spinki w boczku.

Z kolei skoda ma już jakieś 1500 km do końca interwału.
Ale przed wyjazdem nad morze przydałoby się jednak zalać świeży.
Wleci Lotos 5W40, nad filtrem się zastanowię, a płukankę zobaczymy jaką.

Używałem już Keen Flo i AR2820, a mam na półce Oilem i LM2640.
Korci mnie TEC2000 ale jego cena wydaje się nie uzasadniona w stosunku do składu.
Z kolei LM2662 to aż 0,5 litra preparatu, więc w misce o pojemności około 3 litry już znacząca ilość.
 
1500km to jeszcze morze oblecisz
 
Przy aucie nie, ale przy Romecie:

-Wymiana oleju [BelRay 10W40]
-Kontrola i korekta luzów zaworowych
-Czyszczenie i regulacja gaźnika
-Korekta naciągu łańcucha + smarowanie
-Wymiana płynu hamulcowego z czyszczeniem zbiorniczka
-Korekta naciągu linki sprzęgła
-Kontrola uszczelnień w lagach
-Wymiana opony przedniej z oryginalnej na Pirelli City Demon [swoją drogą, niezła nazwa dla opony w rozmiarze 2.75x18 :D]
-Wymiana świecy z oryginalnej, Chińskiej "Torch" na irydową Denso IX24B - to w zeszłym tygodniu. Torch jeździ w schowku, jako zapas. Po 4500km przebiegu wyglądała bardzo dobrze i nie było objawów niedomagania.

Oczekiwanie na dostawę świeżutkiej opony Metzeler Perfect ME 77 prosto od producenta. Wraz z oponą, będzie zmieniany łańcuch. Teraz przód na drodze zachowuje się inaczej, niż tył i to czuć. Szczególnie w zakrętach. Normalnie nie mogę się już tej opony doczekać, bo jakość i bezpieczeństwo to jedno, ale ten klasyczny wygląd bieżnika mnie w niej urzeka.
 
@Kevin88, ten filterek Kamoki nie jest "fajny", ale tani jest ...
Kilka razy stosowałem kabinówki Kamoki i nie są złe. Poprzednio zwykły Filtron teraz Kamoka Ultra Pure 9in1 z jakimiś maxsuperhiper marketingowymi bajerami. Na pierwszy rzut oka bez zastrzeżeń. Wychodzę z założenia, że lepszy nowy filtr nawet Kamoka niż stary.
 
Przeczyściłem przepustnicę, tak jak zrobili na tym filmie:
Auto chodzi normalnie, nie było falowania obrotów po zmontowaniu wszystkiego z powrotem.
Brudu było sporo, choć na zdjęciu tego nie widać. Obecnie ma przebieg 162kkm i raczej nie była czyszczona przez poprzednich właścicieli.
Ale mam wrażenie, że od dołu zbiera się lepiej
tongue.png

Po zakończonej robocie jeszcze wszystko tam elegancko poczyściłem, a cięgna od zmiany biegów popsikałem suchym smarem.

przepustnica.jpg
 
Back
Top