Raven
Użytkownik
Wymieniłem olej w Corolli E12 1.4VVt-i mojego staruszka.
Wcześniej zalany był TOYOTA Premium Fuel Economy 5W30(przez 10tys km na bagnecie ubyło 2-3mm)
Następnie na 3tys km FANFARO 5W30 TOYOTA Lexus GF-5 poprzedzony płukanką AMSOIL Engine & Transmission Flush(przez 3 tys km ubytek niezauważalny).
I teraz docelowo AMSOIL SS 5W30 poprzedzony płukanką AR2820
Filtr oleju również AMSOIL Ea15K09
Silnik dosyć zasyfiony(poprzedni właściciel jeździł na Castrol Magnatec 10W40, u nas autko od 13tys km)
Zmieniłem także filtr powietrza MANN C2620(kabinowy zmieniałem przy poprzedniej wymianie 3tys km wcześniej, powietrza miał 13tys i pojeździł by spokojnie do następnej wymiany jednak w międzyczasie autko przeszło konserwację i kupa pyłu i piasku po piaskowaniu dostała się wszędzie, w obudowie filtra była piaskownica więc zmieniłem profilaktycznie. Ciekawostka: MANN ma dodatkową warstwę materiału przylepioną od spodu do wstępnej filtracji. Wcześniej montowany MAHLE jej nie miał).
Dodatkowo wyczyściłem przepływomierz środkiem AR2810(rozpuszcza brud w oczach. Stosowałem wcześniej specjalny środek Liqui Moly to nie dawał efektów lepszych niż zwykły zmywacz do hamulców a ten Archoil na prawdę się sprawdza) oraz przepustnicę środkiem Liqui Moly 5111(na prawdę fajnie puszcza brud, jedna z lepszych propozycji od Liqui Moly obok CERATEC - oba środki sprawdzałem w kilku autach i zawsze efekt super).
Efekty?
Silnik chodzi nieco mięcej i nie ma widocznych gołym okiem drgań. Wcześniej się nieco trząsł i te drgania było czuć w środku oraz widać patrząc na silnik pod maską.
Olej po 3tys km i płukance AR2820(3tys wcześniej była też płukanka AMSOIL)? Wygląda na czarny ale zlewając do bańki i patrząc pod słońce to bez problemu przebija się światło więc do jakiejś smoły mu bardzo daleko(przy poprzedniej wymianie 3tys km wcześniej z płukanką AMSOIL po 10tys km na oleju Toyota Premium Fuel Economy zleciała smoła całkowicie nieprzepuszczająca światła). Dla zobrazowania zamoczyłem ręcznik kuchenny chociaż to chyba mało miarodajny test. Na bagnecie oraz dnie miski zlewowej było troszkę pokruszonych płatków jakby sadzy bądź węgla. Widocznie coś tam płukanka odlepiła ponieważ wcześniej na bagnecie nic takiego nie miało miejsca.
Jutro spróbuję wyregulować sprzęgło na pompie ponieważ mam wrażenie że nie wysprzęgla do końca i 1 oraz wsteczny nie wchodzą idealnie.
Wcześniej zalany był TOYOTA Premium Fuel Economy 5W30(przez 10tys km na bagnecie ubyło 2-3mm)
Następnie na 3tys km FANFARO 5W30 TOYOTA Lexus GF-5 poprzedzony płukanką AMSOIL Engine & Transmission Flush(przez 3 tys km ubytek niezauważalny).
I teraz docelowo AMSOIL SS 5W30 poprzedzony płukanką AR2820
Filtr oleju również AMSOIL Ea15K09
Silnik dosyć zasyfiony(poprzedni właściciel jeździł na Castrol Magnatec 10W40, u nas autko od 13tys km)
Zmieniłem także filtr powietrza MANN C2620(kabinowy zmieniałem przy poprzedniej wymianie 3tys km wcześniej, powietrza miał 13tys i pojeździł by spokojnie do następnej wymiany jednak w międzyczasie autko przeszło konserwację i kupa pyłu i piasku po piaskowaniu dostała się wszędzie, w obudowie filtra była piaskownica więc zmieniłem profilaktycznie. Ciekawostka: MANN ma dodatkową warstwę materiału przylepioną od spodu do wstępnej filtracji. Wcześniej montowany MAHLE jej nie miał).
Dodatkowo wyczyściłem przepływomierz środkiem AR2810(rozpuszcza brud w oczach. Stosowałem wcześniej specjalny środek Liqui Moly to nie dawał efektów lepszych niż zwykły zmywacz do hamulców a ten Archoil na prawdę się sprawdza) oraz przepustnicę środkiem Liqui Moly 5111(na prawdę fajnie puszcza brud, jedna z lepszych propozycji od Liqui Moly obok CERATEC - oba środki sprawdzałem w kilku autach i zawsze efekt super).
Efekty?
Silnik chodzi nieco mięcej i nie ma widocznych gołym okiem drgań. Wcześniej się nieco trząsł i te drgania było czuć w środku oraz widać patrząc na silnik pod maską.
Olej po 3tys km i płukance AR2820(3tys wcześniej była też płukanka AMSOIL)? Wygląda na czarny ale zlewając do bańki i patrząc pod słońce to bez problemu przebija się światło więc do jakiejś smoły mu bardzo daleko(przy poprzedniej wymianie 3tys km wcześniej z płukanką AMSOIL po 10tys km na oleju Toyota Premium Fuel Economy zleciała smoła całkowicie nieprzepuszczająca światła). Dla zobrazowania zamoczyłem ręcznik kuchenny chociaż to chyba mało miarodajny test. Na bagnecie oraz dnie miski zlewowej było troszkę pokruszonych płatków jakby sadzy bądź węgla. Widocznie coś tam płukanka odlepiła ponieważ wcześniej na bagnecie nic takiego nie miało miejsca.
Jutro spróbuję wyregulować sprzęgło na pompie ponieważ mam wrażenie że nie wysprzęgla do końca i 1 oraz wsteczny nie wchodzą idealnie.
Attachments
Last edited: