• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wymieniłem olej w Corolli E12 1.4VVt-i mojego staruszka.
Wcześniej zalany był TOYOTA Premium Fuel Economy 5W30(przez 10tys km na bagnecie ubyło 2-3mm)
Następnie na 3tys km FANFARO 5W30 TOYOTA Lexus GF-5 poprzedzony płukanką AMSOIL Engine & Transmission Flush(przez 3 tys km ubytek niezauważalny).
I teraz docelowo AMSOIL SS 5W30 poprzedzony płukanką AR2820
Filtr oleju również AMSOIL Ea15K09
Silnik dosyć zasyfiony(poprzedni właściciel jeździł na Castrol Magnatec 10W40, u nas autko od 13tys km)
Zmieniłem także filtr powietrza MANN C2620(kabinowy zmieniałem przy poprzedniej wymianie 3tys km wcześniej, powietrza miał 13tys i pojeździł by spokojnie do następnej wymiany jednak w międzyczasie autko przeszło konserwację i kupa pyłu i piasku po piaskowaniu dostała się wszędzie, w obudowie filtra była piaskownica więc zmieniłem profilaktycznie. Ciekawostka: MANN ma dodatkową warstwę materiału przylepioną od spodu do wstępnej filtracji. Wcześniej montowany MAHLE jej nie miał).
Dodatkowo wyczyściłem przepływomierz środkiem AR2810(rozpuszcza brud w oczach. Stosowałem wcześniej specjalny środek Liqui Moly to nie dawał efektów lepszych niż zwykły zmywacz do hamulców a ten Archoil na prawdę się sprawdza) oraz przepustnicę środkiem Liqui Moly 5111(na prawdę fajnie puszcza brud, jedna z lepszych propozycji od Liqui Moly obok CERATEC - oba środki sprawdzałem w kilku autach i zawsze efekt super).
Efekty?
Silnik chodzi nieco mięcej i nie ma widocznych gołym okiem drgań. Wcześniej się nieco trząsł i te drgania było czuć w środku oraz widać patrząc na silnik pod maską.
Olej po 3tys km i płukance AR2820(3tys wcześniej była też płukanka AMSOIL)? Wygląda na czarny ale zlewając do bańki i patrząc pod słońce to bez problemu przebija się światło więc do jakiejś smoły mu bardzo daleko(przy poprzedniej wymianie 3tys km wcześniej z płukanką AMSOIL po 10tys km na oleju Toyota Premium Fuel Economy zleciała smoła całkowicie nieprzepuszczająca światła). Dla zobrazowania zamoczyłem ręcznik kuchenny chociaż to chyba mało miarodajny test. Na bagnecie oraz dnie miski zlewowej było troszkę pokruszonych płatków jakby sadzy bądź węgla. Widocznie coś tam płukanka odlepiła ponieważ wcześniej na bagnecie nic takiego nie miało miejsca.

Jutro spróbuję wyregulować sprzęgło na pompie ponieważ mam wrażenie że nie wysprzęgla do końca i 1 oraz wsteczny nie wchodzą idealnie.
 

Attachments

  • IMG_20210807_163941.jpg
    IMG_20210807_163941.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 189
  • IMG_20210807_171552.jpg
    IMG_20210807_171552.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 179
  • IMG_20210807_172141.jpg
    IMG_20210807_172141.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 178
Last edited:
Wymiana amortyzatorów z przodu. Poszło gładko. Stare jeszcze tłumiły ale po 18 latach zaczęły stukać
 
Fucha.. Bardziej dla zabawy niż zarobku.
 

Attachments

  • IMG-20210812-WA0004.jpeg
    IMG-20210812-WA0004.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 191
Kiedyś napisałem, że spróbuje swiec Iskra Gas. No to stwierdziłem, że czemu nie. Zakupiłem i zamontowałem. Zobaczymy, ile wytrzymają.
 
Versalka ma nowy rozrząd + pasek i rolkę alternatora🙂
 
Dziś wleciał do f-ki Mannol energy formula 5w40 pierwszy raz na tej lepkości jak narazie po 20km bez zauważalnej zmiany pomiędzy 5w30, jutro mam zamiar dolać Ceratec zobaczymy.

Dziwne bo miałem wcześniej Mobila x3 po 5kkm zleciał strasznie czarny jak żądny inny olej który stosowałem.
 

Attachments

  • ff7b72860bd2494f50bcfc89c1fa6fab.jpeg
    ff7b72860bd2494f50bcfc89c1fa6fab.jpeg
    64,1 KB · Odwiedzin: 150
Wymiana płynu hamulcowego, bo już taki usyfiony był, że hohoho. Oczywiście+ przepompowanie nowego płynu żeby w całej instalacji hamulcowej po odpowietrznikach wylał się już nowy.
 
Dziś wleciał do f-ki Mannol energy formula 5w40 pierwszy raz na tej lepkości jak narazie po 20km bez zauważalnej zmiany pomiędzy 5w30, jutro mam zamiar dolać Ceratec zobaczymy.

Dziwne bo miałem wcześniej Mobila x3 po 5kkm zleciał strasznie czarny jak żądny inny olej który stosowałem.
Bo umył co nieco...
Długo chcesz jeździć na tym Mannolu?
 
Myślę że silnik nam dość czysty za każdą wymiana robię płukankę, przed mobilem x3 miałem esp 5w30 i nawet po 5kkm był znacznie jaśniejszy nie wiem co miało na to wpływ temp oleju była zbliżona na obu.

Co do mannola myślę że jeśli nic się niepokojącego nie wydarzy tzn. większy pobór, dziwne odgłosy przy niższej temp na zew. to będzie cały interwał 7kkm wraz z Ceratec.
 
Człowiekowi to nie dogodzi. Jedni psioczą, że olej robi się czarny, a inni, że nie ciemnieje 🙃

Ja płaczę, że narożnik jest kruczo czarny. OEM trochę jakby wpadał w grafit. Ale wykonanie jak na zamiennik - super 🙂

20210821_151735.jpg20210821_153107.jpg
 
Dziś trochę podziałałem przy Citroenie od rana - mycie, politura, wosk, oponki, plastiki zew, NW i na koniec odkurzanie środka - od razu lepiej się jeździ 😊😊
 
Przegląd Astry, zobaczymy jak będzie się spisywać na Orlen Platinum PRO 0w-40, a w kolejce już czeka BIZOL Protect 0W-40.
 
Last edited:
Wymiana oleju w C3 1.4 Hdi. Tym razem w silniku Castrol Magnatec Stop Start 5W30 C2. Wymiana oleju poprzedzona płukanką Xado Vita Flush przez 200 km. Potem zlanie starego oleju, wymiana filtra i zalanie oleju płuczącego Xado Very Lube - praca na wolnych obrotach przez ok 30 minut. Na koniec po zalaniu docelowego Castrola i ponownej wymianie filtra końcowy efekt, czyli czysty olej na bagnecie w dieslu. Wiem, że to na krótko, ale cieszy.
20210829_170550[1].jpg
20210829_181303[1].jpg
20210829_183728[1].jpg
 
No to sprawdzaj co 500km jaki będzie jego kolor i raportuj :p Zobaczymy ile się utrzyma.
 
Olej był zlewany czy odsyssany?
 
@luckyboy, zlewany. Próbowałem też odsysania, ale dokładniejsze jest zlewanie.
 
Back
Top