• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@luckyboy, zlewany. Próbowałem też odsysania, ale dokładniejsze jest zlewanie.
Nie ma takiej opcji

pol_pl_miska-olejowa-1-4-1-6-TDCI-17288_3.jpeg
 
W piątek zrobiłem regulację zaworów w mojej Civic IX 1.8 Vtec.
Zdjęcie góry silnika po 100 tys. km, w moim posiadaniu od 60 tys., olej zmieniam co 10 tysięcy plus płukanka K2.
Aktualnie zalany Shell HU 5w30 A3/B4 plus 100 gram AR9100 :)
 

Attachments

  • IMG_20210827_092447_886.jpg
    6,1 MB · Odwiedzin: 233
Czyścioch👍
 
Ech żeby 1.8t vaga było tak czyste
 
Wymieniłem olej z szybką płukanką oilsyn (godzina na gorąco z delikatną jazdą głównie). Wrażenia jak na razie zdecydowanie pozytywne 😉 mam wrażenie, że nigdy tyle świeżego oleju nie weszło jak dotąd. No cóż, będę obserwował dalej😃
Poza tym klima "odgrzybiona" po sezonie. Teraz to można jeździć 😎
 
Walczyłem z korozją klapy bagażnika w okolicach blendy.

20210907_101547.jpeg
received_416629959890259.jpeg
 
A ja wymieniłem klocki w tranzolu
 
Taka tam historyjka z ostatnich bojów z Passatem.

Instalowałem sobie lepszy prąd - "BIG3" czyli jak ktoś nie wie - dodatkowe przewody
Altek - Aku
Buda - Silnik
Buda - Aku

Wszystko porobione full profesional, składam graty i coś brzęczy w kabinie po odpaleniu. Obchodzę cały silnik i cisza, a w kabinie coś brzęczy, drga i co gorsza rośnie razem z obrotami. Pierwsze podejrzenie - śruba wpadła mi do skrzyni biegów w przedział koła zamachowego. Domysł taki ponieważ faktycznie mam mały otwór na łączeniu skrzyni z silnikiem i faktycznie spadła mi jedna śruba przy robocie, której nie mogłem znaleść ani pod maską ani pod autem, więc myślę sobie, pech jak hooy wpadła do skrzyni i rzęzi bo trze o koło zamachowe. Pół dnia smyram magnesem przez otwory skrzyni, wsadzam palce gdzie się da, nasłuchuje ale przy skrzyni cisza. No ale w aucie coś rzęzi, a przed robotą wszystko chodziło tiptop. No nie ma opcji tylko ta śruba musiała akurat tam wpaść bo spadla i jej nie ma, a coś mi terkocze. I to terkocze równolegle z dodawaniem gazu i reaguje na sprzęgło. Podociskałem każdy element pod maską i pod autem, a druga osoba słuchała, przyłożyłem ucho wszędzie, złapałem za wszystko. Nigdzie nie słychać terkotania, tylko w kabinie, no co za hooy?!

100% wpadło do skrzyni przez tą dziurę i zaraz ją porwie i zmieli zamach.
20210902_204142.jpg


Już się brałem za zwalanie skrzyni ale postanowiłem, że zdejmę całe big3 i przywrócę auto do stanu przed robotą. I pomogło....


O co chodziło? Dołożony przewód łączący blok silnika ze śrubą w bryle auta. Śruba wychodzi ze ściany za silnikiem, trochę pod szybą.
Okazuje się, że ten przewód całym sobą przesyłał drgania z silnika na wystający trzpień śruby i dalej to szło na bryłę auta i powodowało rezonans czegoś pod deską rozdzielczą. Ale nie, że przewód latał jak szalony. On był sztywno zamontowany bo tak musi być. Można było za niego auto ciągnąć. On poprostu swoim przekrojem (grubas 50mm2) przesyłał siły / wibracje z działającego silnika na śrubę, a dalej to szło w głąb auta i rezonowało na końcu jakimś elementem. I to w rytm obrotów! Normalnie w ostatniej chwili przed zwalaniem skrzyni biegów. Ale jak mówiłem, chwytałem za te przewody, dociskałem, wyginałem bo myślałem, że może one tłuką o obudowę. Ale nie, one były zamocowane nieruchomo, nie czuć w dłoni, żadnego nawet mrowienia - i może dlatego drgania się nie wytracały po drodze bo było za sztywno. A przewód miał 80 lub 90cm długości!

A ja już byłem pewien, że śruba ( która faktycznie wpadła przy skrzyni i zaginęła) zaraz mi zmieli jakiś tryb albo to panewka ohydnym zbiegiem okoliczności się odzywa bo tak ładnie reagowało na pedał gazu 😂


Ten lewy gruby przewód podłączony do bloku silnika
PLUS I MINUS BIG3.jpg
MINUS SILNIK BIG3.jpg



I idzie w głąb pod szybę, za akumulator do ściany grodziowej. Tam ze ściany wystaje śruba.
MINUS2 BIG3.jpg
121212.jpg


I przewód 80/90cm przenosił wibracje silnika na tą śrubę, a śruba na drugą stronę grodzi, pod deskę rozdzielczą. Dlatego słyszałem wibracje tylko w aucie. To jest jeszcze do wytłumaczenia, ale żeby tak idealnie przewodziło obroty silnika? No to jest mega
😂😂😂


Ale jaka ulga za to 😂
 
Po ostatnich komunikatach w Citroenie dot "Ryzyka zapchania filtra cząstek stałych" podłaczyłem komputer. Wszystkie parametry wyglądały git, poza tym, że od dawna nie wypalał się filtr, a dodatkowo niby nie dawno był uzupełniany dodatek, a sprzedający od którego kupiłem auto mówił że nie dolewał, więc podjąłem decyzję, że wyciągnę zbiornik eolys i okazało się, że pusto -_-
Teraz ciekawe od jakiego czasu jest pusto i w jakim stanie jest filtr :/
Dziś dolewka płynu, programowanie dolanej ilości i będziemy obserować co dalej -_-
 
Bez Eloys też wypala się filtr tylko dłużej. Przejedź kilkanaście kilometrów 140-150km/h i będzie poproblemie.

Można też wymusić regenerację odłączając wtyczkę od przepustnicy
 
@luckyboy w przyszłym tygodniu będzie trasa do Białki to myślę, że powinien się wypalić.
To wystarczy aby odpiąc wtyczkę i od razu włącza się procedura wypalania?
Powiedz mi jeszcze jedno, jak mam niebieską wtyczkę od tego zbiornika to będzie to ten dodatek Eolys Powerflex?
 
Zatkaj rurę wydechową to wywoła wypalanie 😉

Chciałem sprawdzić czy jest szczelny wydech i trochę się zdziwiłem jak zaczęło mi się kopcic z tłumika
 
@luckyboy w przyszłym tygodniu będzie trasa do Białki to myślę, że powinien się wypalić.
To wystarczy aby odpiąc wtyczkę i od razu włącza się procedura wypalania?
Powiedz mi jeszcze jedno, jak mam niebieską wtyczkę od tego zbiornika to będzie to ten dodatek Eolys Powerflex?
Te roczniki mają powerflex
 
IMG_20210827_154009_1.jpg
Awaria Nawigacji po wpadnieciu w dziurę skutek brak dźwięku
IMG_20210812_171755.jpg
Stop Smog Go Hybrid ;)
IMG_20210816_180401.jpg
Szybka djagnoza... naszczescie obeszło sie bez kosztów
 
Last edited:
@luckyboy w przyszłym tygodniu będzie trasa do Białki to myślę, że powinien się wypalić.
To wystarczy aby odpiąc wtyczkę i od razu włącza się procedura wypalania?
Powiedz mi jeszcze jedno, jak mam niebieską wtyczkę od tego zbiornika to będzie to ten dodatek Eolys Powerflex?
Wyskakuje check i po rozgrzaniu silnika od razu wypala sobie FAP, bo boi się, że zapcha się
 
Versalkę oddałem do montażu i strojenia elpidżi😀
Już nie mogę się doczekać efektu😉
 
Ja Lancera oddałem do blacharza/lakiernika jako że pojawiły się oznaki korozji na błotnikach i progach. Generalnie od dołu nalot i Niewielkie purchelki. Po tym jak blacharza zaczął czyścić pojawił się taki widok
Resized_20210904_134129.jpeg
Resized_20210904_134148.jpeg
Resized_20210904_141134.jpeg
Resized_20210904_141142.jpeg

Widok podobny ze wszystkich stron. Błotniki wstawione nowe , reszta wspawana i zabezpieczona epoksydem. Koszt 1500zl lakier czerwona perła
 
Mnie też czeka podobna robota niestety.

Tymczasem kilka dni temu walczyłem z urwaną szpilką ale udało się z pomocą wykrętaków.
Trzeba było robić kilka podejść bo szpilka w środku wymiękała i połączenie się zrywało ale udało się.


20210903_212846.jpg


20210903_212855.jpg

20210903_214159.jpg

20210903_214219.jpg
 
Back
Top