• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wymiana hamulcu tył , już najwyższy czas
IMG_20211023_135833.jpg

IMG_20211023_161415.jpg

IMG_20211023_161336.jpg

Oczyściłem jeszcze jarzmo i wymieniłem prowadnice, konieczne było zdjęcie przewodów hamulcowych i odpowietrzenie ukladu
 
No właśnie. @Dulin7 ile mm okładziny mają nowe klocki na osi napędowej. Mam ok 10mm po 375kkm przebiegu. Ile mogę na tym jeszcze przejechać? Szeryf mówi że rok dam radę i wymieni się razem z oponami.
 
Wymiana obuwia 😄😄
Jeszcze zakupić alu kołpaki ;)
 

Attachments

  • 20211023_102808.jpg
    20211023_102808.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 110
No właśnie. @Dulin7 ile mm okładziny mają nowe klocki na osi napędowej. Mam ok 10mm po 375kkm przebiegu. Ile mogę na tym jeszcze przejechać? Szeryf mówi że rok dam radę i wymieni się razem z oponami.
Nowe klocki mają ok 20 mm. Dobry kierowca jest w stanie na fabrycznych klockach przejeżdzić 600-700 tys.
 
W scanii z retarderem przy 340kkm miałem 88% okładzin. W reni bez retardera okładziny są dobre/nowe następny przegląd za 100 kkm. Tak mi prawi komp.
 
Myślałem że wszystkie duże ciężarówki i autobusy mają retardery.
 
Przy rozsądnym kierowcy w aucie z retarderem klocki dożywają 1mln km. Ale retarder to ze 100euro do raty leasingu więc tanie wymienić klocki.
 
Scania często na retarder Inne marki różnie daf man zdarza się w volvo bardzo rzadko ale w volvo hamulec silnikowy jest bardzo wydajny.
 
Takie pitolenie handlowca. Nie ma co płacić za retarder jak sie wozi po 10 ton. Dla kierowcy to rzecz nie oceniona włączasz automatyczny retarder i pieniędze bierzesz tylko za kręcenie kierownicą.
 
Ale duże przebiegi... W blaszaku klocki Ferodo skończyły się po 20 tys km...
 
Ja w Renault Trafic na fabrycznych klockach zrobiłem 150.000km - rekord ASO
 
Są też tacy co jeżdżą do Rosji.
Zapytam z ciekawości. Kiedyś rozmawiałem z jednym zawodowym i powiedział mi, że on w tamte strony się nie zapuszcza, bo się boi. Stawki podobno lepsze i to o wiele, niż zachód, ale i tak chętnych brak. Nie wiem, ile w tym prawdy, ale podobno z bejzbolem pod poduszką, to standard i zaryglowane drzwi, jak tylko się da. Opcja dla desperatów. Prawda to, czy raczej przekoloryzowane? Czy czasy się zmieniły?
 
Teraz gorzej jest na zachodzie. szczególnie w Belgii staram się nie stawać na nocleg. Czasem kradzież, a czasem szukają transportu do UK już od przekroczenia granicy z Lux.
 
Takie pitolenie handlowca.
Jeżeli masz na myśli veb w volvo to jestes w błędzie. To nie pitolenie handlowca a faktycznie veb robi robote a jest jeszcze veb +. Naoglądałem się tych gratów i jak na warsztacie jest volvo czy renault (te same silniki) z retarderem(woith) to jest święto.
 
ja wczoraj zmieniłem koła na zimowe - z ciekawości robiłem pomiar przyspieszenia 0-100 km/h przed wymianą i po - na letnich równo 1 sekunda wolniej.

Letnie 235/40 R18 Continental Sport Contact 3
Zimowe 215/55 R16 Pirelli Sotto Zero 3

łączny przebieg dla w/w opon to 66 tys. km od lutego 2016 roku.

Letnie poszły już na śmietnik, pomimo tego że bieżnik wyglądał jeszcze całkiem przyzwoicie, tak guma nosiła już widoczne ślady spękania, coś jak pomarszczona skórka pomarańczy, na mokrym asfalcie już było słabo.

Zimowe mają bieżnik ok. 6 mm.
 
Mam optibreak w Renault i bezpośrednie porównanie do redardera w scanii. Retarder na pewno bardziej zużywa opony osi napędowej ale dla kierowcy jest nieoceniony. Optibreak radzi sobie do 4% nachylenia przy pełnym ładunku. Przy retaderze hamulca używasz tylko do parkowania, może gdzieś przed rondem jak nie wykalkulujesz.
 
Pamiętam jak jechałem kiedyś autokarem.
Kierowca prawie zawsze hamował retarderem.
A że to był stary model, to mu tylko ręka chodziła w przód i w tył obok kierownicy ruszając dźwignią.

Ale fakt, oszczędność hamulców znaczna.
No i przy długim zjeździe pomaga w hamowaniu zestawem tak żeby nie ugotować hamulców zasadniczych.
 
A gdy ugotuje hamulce to co ?
Kotwice o przystanek zarzuca ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
W autokarach często bywa Telma. Hamulec elekromagnetyczny o wydajności porównywalnej do retardera.

@Bodex to są hamulce/zwalniacze długotrwałego działania, własnie po o by nie trzeba było rzucać kotwicy
 
Back
Top