• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni, wleciał Shell Spirax S4 G 75w90 pod normy VW + AR9100. Niby francuz i skrzynia ML5 z grupy PSA ale @luckyboy swoimi wpisami trochę mnie przekonał do zastosowania 75w90 zamiast 75w80. Oczywiście olej dalej zgodny z API GL-4/GL-4+.

Jak na razie skrzynia pracuje bdb.
 
@tkm W Swicie tydzień temu zalany 75w90 Castrol. Nawet żona czuje różnicę.
 
@tkm gdybym nie używał, to nie miałbym porównania. Niebawem też wrócę do 75w90
 
Nie wiem na ile to kwestia lepkości a na ile AR9100 ale czuć różnicę, poprawa jest szczególnie odczuwalna kiedy często zmienisz biegi w korku.
 
Na pewno zwiększenie lepkości nie poprawia jakości zmiany biegów zwłaszcza na zimno. Natomiast olej olejowi nierówny. W tej samej lepkości będą występowały różnice w pracy czy "komforcie obsługi skrzyni".
Każda skrzynka może mieć swoje chimery i super olej w jednej nie musi już być taki super w drugiej skrzynce.
 
Wymieniłem wycieraczki na bosch aeroTwin w a4 b7 ,no i dopompowałem koła w a4 i bravo żony .
 
no i dopompowałem koła w a4 i bravo żony

Warto pamiętać zwłaszcza kiedy mamy spadki temperatur po upałach, u mnie dzisiaj rano bylo 2.1/2.2 zamiast wymaganych 2.3.
 
Nie przesadzaj. Ciśnienie sprawdzam na zimę i na lato. Przecież co 3 dni nie trzeba sprawdzać bo zrobiło się trochę chłodniej ;)
 
No skądś się tą różnica wzięła, gdyby tylko w jednym kole tak było to można zrzucić winę na wentyl/oponę ale jeśli pomiar na tym samym urządzeniu daje takie same wartości dla wszystkich kół no to raczej nie jest to kwestia uciekającego powietrza.

Ciśnienie sprawdzam przed każdą dłuższą trasą (wychodzi raz w tyg, taka paranoja ;-) ) i jeśli pogoda/temperatura jest zbliżona to za każdym razem mam ten sam wynik.
 
Mi kiedyś przepuszczały powietrze nowe opony Dębica Navigator, co dwa tygodnie musiałem wszystkie pompować.
 
Dzisiaj przyszedł czas na klimatyzację tj.

- spryskanie parownika (środek dezynfekujący narzędzia chirurgiczne na bazie izopropanolu).

- i wymiana filtra. (Normalnie wow!)

Wiem - fizyka jądrowa.
Ale przy tej okazji z ciekawości rozbebeszyłem filtr i to chce głównie pokazać. Potem robił jako klęcznik podczas „obróbki” parownika :D

Po rozłożeniu ponad metr skubaniec ma:

8B5D5BAB-0E8B-416B-8883-7239D7FBE269.jpeg


Przy okazji zobaczyłem w końcu węgiel 😎
Producent nie kłamie. Ale tak między nami mógł napakować tego 2 x więcej :D

E6CF0A5D-664F-4E6F-B46D-BCC48B6C42CA.jpeg
 
Ostatnio dałem namówić się koledze na "bombę" do dezynfekcji klimatyzacji. Największy błąd życia. Zostawiła na przedniej szybie tłusty nalot, a nad kratkami aż grubą warstwę - masakra. Uchwyciłem ten widok na tle czerwonego samochodu.
received_2991756407808369.jpeg
received_348032856772773.jpeg
 
No skądś się tą różnica wzięła, gdyby tylko w jednym kole tak było to można zrzucić winę na wentyl/oponę ale jeśli pomiar na tym samym urządzeniu daje takie same wartości dla wszystkich kół no to raczej nie jest to kwestia uciekającego powietrza.

Ciśnienie sprawdzam przed każdą dłuższą trasą (wychodzi raz w tyg, taka paranoja ;-) ) i jeśli pogoda/temperatura jest zbliżona to za każdym razem mam ten sam wynik.
Będziesz miał nawet inny wynik, jak w trasie rozgrzejesz opony - proste. Jak lubisz rekreacyjnie sprawdzać ciśnienie - OK.
Jeśli nie, polecam czujniki ciśnienia :)
 
Nie trzeba mi tłumaczyć takich rzeczy ;)Ciśnienie sprawdzam z rana przed jazdą i zanim słońce wyjdzie zza bloku, jeśli temperatura jest przez dłuższy czas taka sama (nie ma gwałtownych ochłodzen itd) to przez mc mam dokładnie takie same wyniki (bez spadków).
 
Nie ma jeszcze weekendu a ja ponownie wariuje z autkim.
Żona czasem marudziła że jak wieczorem wyciąga zakupy z bagażnika lub w okresie zimowym to mało widzi bo jest w nim tylko jedna malutka lampka.
Dziś doszly ledy z Chin ze soczewkami rozpraszającymi i bez zbędnej zwłoki poszły na montaż aby więcej nie marudziła.
Przewody dostały złączkę w razie konieczności ściągnięcia wewnętrznego plastiku i zostały poprowadzone do lampki w bagażniku, po otwarciu klapy ładnie podświetlają część gabażnika oraz ziemię przed nim ( sprawdzone w ciemnym garażu ).
Jak na maleństwa fi 24mm dają nieźle.
 

Attachments

  • 20210723_155346.jpg
    20210723_155346.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 159
  • 20210723_155237.jpg
    20210723_155237.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 153
  • 20210723_161758.jpg
    20210723_161758.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 154
  • 20210723_162918.jpg
    20210723_162918.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 157
Ostatnio dałem namówić się koledze na "bombę" do dezynfekcji klimatyzacji. Największy błąd życia. Zostawiła na przedniej szybie tłusty nalot, a nad kratkami aż grubą warstwę - masakra. Uchwyciłem ten widok na tle czerwonego samochodu.View attachment 8015View attachment 8016
Polecam IPA, najpierw z woda demineralizowaną 50:50 albo od razu bez rozcieńczania.
Jak nie pomoże to zostaje najlepszy środek, głównie do wnętrza szyb:

1A71B256-7F7C-4533-A1F2-CC6D2B65411B.jpeg
 
Ja robię IPA ale kolega tak zachwalał...
 
Efekt końcowy nawet fajny, zdjęcia oczywiście bez lampy blyskowej 😁
 

Attachments

  • 20210723_215333.jpg
    20210723_215333.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 156
  • 20210723_215343.jpg
    20210723_215343.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 158
Back
Top