• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zamiast EXTREME AMG VR2 5W40 GTC?

plotino

Nowy użytkownik
Samochód
citroen c5 3.0 v6
Marka samochodu
citroen c5
Budżet/ile litrów
5L/300-400 zł
Styl jazdy
Silnik
3.0 V6 benzyna + lpg
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witam szanowne grono :)
Niestety EXTREME AMG VR2 5W40 GTC nie jest już dostępny z wiadomych przyczyn..., a zapasy mi się skończyły, także co Panowie polecicie do 3.0 V6 PB +LPG w podobnej jakości lub lepszej? Styl jazdy dosyć agresywny. Budżet do 400 PLN maks.
Pozdrawiam
 
Kroon Oil Poly Tech 5W40, OSP się przyda przy LPG nawet bardziej niż estry
 
@Waldi - wadą Extreme była ich formuła ja która raz że często się zmieniała dwa że te oleje praktycznie nie były testowane na żywo. Nawet w Rosji podchodzono do ich z taką pewna dozą nieufności.

OSP to o ile kojarzę PAG. Obecnie "szczytowe" rozwiązanie jeżeli chodzi o składowe olejów i bazy. Chociaż nie wiem jak w porównaniu wypadają nowe "eko" syntetyki np. od Neste.
 
@Waldi - wadą Extreme była ich formuła ja która raz że często się zmieniała dwa że te oleje praktycznie nie były testowane na żywo. Nawet w Rosji podchodzono do ich z taką pewna dozą nieufności.

To ja będę testerem ...
Zrobię analizę po 7,5tyś. jak się silnik nie rozpadnie wcześniej... ;)
 
OSP to zdecydowanie najlepsza baza grupy V j
Kwestie LPG mnie interesują.

Szemrane formulacje i prawie zerowa kontrola jakości. Oleje miały wyglądać super na papierze. Zdobywać oczami. Formulacje baz z pakietami dodatków niekoniecznie właściwe homogeniczne. Odpuść, nawet jeśli wrócą.
 
@Waldi - wadą Extreme była ich formuła ja która raz że często się zmieniała dwa że te oleje praktycznie nie były testowane na żywo. Nawet w Rosji podchodzono do ich z taką pewna dozą nieufności.

OSP to o ile kojarzę PAG. Obecnie "szczytowe" rozwiązanie jeżeli chodzi o składowe olejów i bazy. Chociaż nie wiem jak w porównaniu wypadają nowe "eko" syntetyki np. od Neste.
Tak OSP to spec wersja PAGa mieszalna z olejami mineralnymi i syntetycznymi, nie mylić z PAG do klimy itp. niewiele firm na świecie na razie oferuje OSP i ich wprowadzenie do oleju wymaga wiedzy, doświadczenia i dodatkowych testów ale warto i fajnie, że coraz więcej firm je stosuje.

OSP masz także w Oilsyn nanoC5
 
@Zielony34 pisałem właśnie nt oleju silnikowego do auta zasilanego LPG i ryzyku twardych depozytów w rejonie pierścieni.
OSP jest także silnie antykorozyjne, spowalnia zakwaszanie oleju także.
 
To ja będę testerem ...
Zrobię analizę po 7,5tyś. jak się silnik nie rozpadnie wcześniej...
To Ci nic nie powie. Negatywne efekty mogą pojawić się po dłuższym stosowaniu takich olejów.
 
Hmmm... może nie będzie tak źle.
Kilka osób na forum na nim jeździ, każdy zadowolony.
"Wyglądały super na papierze" i to mnie skusiło. Nie wiem czemu jak jest 1000 innych, sprawdzonych do wyboru.
Przez to, że niektórym użytkownikom zarzuca się promowanie danych marek, to ich negatywną opinię potraktowałem jako nieprawdziwą, żeby zdyskredytować konkurencję. A sam się łapię na tym że jak u mnie dany produkt się sprawdził a inny nie to jeden polecam wszystkim a inny każdemu odradzam.
Na razie zauważyłem niższą niż na Ravenolu temperaturę w zbliżonych warunkach.
 
OSP masz także w Oilsyn nanoC5
Nie kupiłem z tego względu, ale fajnie wiedzieć :p

To ja będę testerem ...
Zrobię analizę po 7,5tyś. jak się silnik nie rozpadnie wcześniej... ;)
Nie rozpadnie się. Musieliby bardzo skopać przepis żeby to miało bezpośredni wpływ na silnik. Jeżeli coś się stanie to żywotność silnika skróci się o te 10% na przykład i zamiast 250000 przejedzie 225000.

Po prostu biorąc pod uwagę forum i jego tematykę takie niesprawdzone i nie sprawdzalne wynalazki raczej nie są specjalnie szanowane. To samo zresztą widać na rosyjskim oilclubie. Niemcy i tak kręcą się wokół Raven-tfu-ola więc pewnie nawet nie zauważyli istnienia tego oleju :)
 
Kilka osób na forum na nim jeździ, każdy zadowolony.
Bo nikt nie konstruuje takich baboli, żeby korba bokiem poszła od pierwszego zastosowania, bo by nie zarobił... Rób jak uważasz, dla mnie te produkty są wręcz potencjalnie niebezpieczne.

"Wyglądały super na papierze" i to mnie skusiło. Nie wiem czemu jak jest 1000 innych, sprawdzonych do wyboru.
Bo taka była polityka marketingowa firmy. Celowali w ludzi, którzy zachwycają się cyferkami, bo nie rozumieją, że musi być zachowana synergia, musi być odpowiednia dawka pewnych komponentów, aby produkt działał właściwie. Oni ładowali z wiadra i łopatą, byle tylko fajnie wyglądało. Baza PAO, pakiety dodatków, które powinny być łączone z HC i jazda. A to nie wszystko. Ciekawe rzeczy można było na rosyjskim forum swego czasu przeczytać.
 
Back
Top