• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
D

Deleted member 925788

Gość
Witam,

brakowalo nam takiego tematu na forum. Dzisiaj przetestowalem pompke do wymiany plynu hamulcowego.


2 (1).jpeg



2 (2).jpeg
 
A ja sprawdził poziom oleju po 6tys przebiegu. Przez pierwsze 2 tys musiałem dolac 0.5 litra... Myślałem że się coś zepsuło i po silniku. Od 5tys trzyma poziom elegancko, ubyło może 100ml
 
Całe szczęście, juz myślałem że mu smakuje ten olej za bardzo :p
 
Dziś zamontowalem z rana przed deszczem w Kiance chlapacze.
A w 15 letnim gruzie musialem wymienić oba blotniki bo ruda je zjadła, podkład, baza i klar we własnym zakresie robione w garażu ( nie jestem lakiernikiem, pierwszy raz lakierowalem coś haha i nawet ładnie rozlałem klar bez skórki). Wymiana trwała miesiąc bo robiona była na raty :cool: przy okazji rwalem rudą na podwoziu i dzisiaj po epoksydzie poszedł baranek i masa natryskowa gdzie była taka konieczność.
Przynajmiej jeśli pójdzie do ludzi to będzie udciwie robiona foka.
Stalówki we fokusie też zostały wyczyszczone i poszedł epoksyd i docelowy kolor.
Lampy też pojdą do szlifowania i polerki bo xenon już gorzej się przebija przez klosze, nowy nabytek do tego celu już czeka :)
 

Attachments

  • 20200822_200237.jpg
    20200822_200237.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 356
  • 20200728_175122.jpg
    20200728_175122.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 357
  • 20200822_200305.jpg
    20200822_200305.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 354
  • 20200730_121935.jpg
    20200730_121935.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 334
  • 20200731_071732.jpg
    20200731_071732.jpg
    779,1 KB · Odwiedzin: 332
  • 20200731_165855.jpg
    20200731_165855.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 336
  • 20200822_202348.jpg
    20200822_202348.jpg
    989,4 KB · Odwiedzin: 329
Last edited:
Ha, sprawdziłem poziomy oleju w swoich grzechotnikach ;)
Niestety, nie trzeba było nic dolewać :( ;)

Poza tym, kupiłem:
- klocki hamulcowe - tył
- programator czujników ciśnienia
- oliwę na następny serwis olejowy
- doszedł endoskop, którym będę mógł zajrzeć w głębokie zakamarki, nie tylko silników
Ale na to nie mam czasu ...
 
doszedł endoskop,
o, ja właśnie przeglądałem w internecie endoskopy, bo wpadłem na ten sam pomysł. Wrzuć fotki i filmik, jaka jakośc z tego wychodzi. Chcę coś do telefonu kupić.
 
Może nie wczoraj ale na przestrzeni tygodnia:
- kpl rozrząd z pompą wody i paskiem wielorowkowym
- tylne amorki
- olej w silniku z filtrami i skrzyni biegów
Silnik poprzednio zalany był prawdopodobnie Castrolem, zmieniłem na Eurola Fluence - teraz po kazdym odpaleniu, czy ciepły czy zimny, mam wrażenie jakbym inny silnik miał pod maską - zupełnie inna praca, nie klekota jak poprzednio i co najbardziej mnie zdziwiło - po przejechaniu ok 50 km od wymiany, olej na bagnecie wciąż ma kolor oleju a nie smoły, co w żadnym poprzednim dieslu mi sie nie zdarzało... ;)
 
Dzisiaj drugie autko dostało nową masę natryskową na nadkola, bardziej zapobiegawczo niż w celach lecniczych bo po umyciu nadkoli rudej nie bylo ani grama, za młode autko.
 

Attachments

  • 20200823_120128.jpg
    20200823_120128.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 346
  • 20200823_120132.jpg
    20200823_120132.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 352
To i ja się pochwalę. Przymusowa wymiana podsufitki w A4 B5. Nie wyszło co prawda idealnie, ale materiał nie leży na głowie. Jak na pierwszy raz to jestem nawet lekko zadowolony.
IMG_20200823_142431784.jpg
IMG_20200823_142444179.jpg
 

Attachments

  • IMG_20200823_142431784.jpg
    IMG_20200823_142431784.jpg
    3,6 MB · Odwiedzin: 284
W Golfie wymieniłem dziś olej przekładniowy. Poszedł Castrol Syntrans V Fe 75w80. Gdzieś przy około 90 kkm sprawdzałem go i wyglądał na czysty, obecnie mam przejechane 99 kkm i od kilku tygodni czasem czułem utrudnione wrzucenie 1 i R, spuszczony olej jednak był już dosyć ciemny. Co najbardziej mnie zdziwiło, do skrzyni ma wchodzić 2,3 L. Przed spuszczeniem odkręcony został korek wlewowy i stan był OK, bo zaczęło wypływać, udało się spuścić tylko 1,5 L. Miałem oczywiście rozgrzaną skrzynię i olej, cudowałem z przechylaniem na dwóch lewarkach, było kręcenie kołami w powietrzu, nawet odpaliłem i zasprzęgliłem skrzynię na kilka sekund. Niewiele zabrakło, abym ją wyżymał własnymi rękami. Po ponad godzinie i kapiącej kropli co ok minutę stwierdziłem, że nic więcej nie wyleci. Kiedy auto stało równo, wlałem 1,5 L i zaczęło wypływać, przechyliłem więc na lewą stronę, tak, że oba prawe koła były w powietrzu i dolałem do 1,75 L, bo znów zaczęło wypływać. Na tym stanęło.
Stary olej

20200901_155707.jpg
 
Ech brakuje czasow gdzie czlowiek cos pogrzebal obecnie u mnie nie ma co robic poza olejem i filtrami 😒
 
Ja dziś umówiłem się na przegląd w ASO. Tzn na 11.09.20. Miła pani powiedziała, że będzie to kosztować 839zł brutto 🙄
Minus 210zł jak przywiozę swój olej.
 
Wez tez filtr 😀 po ilu tysiacach przeglad?
 
Po dwóch latach, ok 24500km. Wezmę i filtr, filtry. Zaproponowali chemiczne czyszczenie parownika klimy Tunap-em za 140zł. Czy to już czas czy można sobie po dwóch latach jeszcze to odpuścić?
 
Last edited:
Ja czyściłem klimę po 2 latach.
W tym roku odpuściłem. Ponowne czyszczenie na wiosnę 2021.
 
Program zrobiony na 200 km w b7 1.8t quattro.
Transit wymieniony przełacznik nadmuchu.
A teraz na warsztat idzie bravo 1.6 mjet bo zapiekł sie cylinderek hamulcowy ,zaciągnołem reczny i już tak zostało,
 
@SACZI czyszczenie w sensie parownik, czy samo ozonowanie? Przecież ozon to szybka i niedroga zabawa 😁 warto zrobić to 2x w roku
 
Back
Top