Wymieniłem rozrząd z pompa wody, płyn chłodniczy, filtr paliwa, Koło pasowe wału korbowego, pasek wielorowkowy, umylem silnik i zalalem go do pełna.
Citroen c3 1.4hdi 68km
A ja sprawdził poziom oleju po 6tys przebiegu. Przez pierwsze 2 tys musiałem dolac 0.5 litra... Myślałem że się coś zepsuło i po silniku. Od 5tys trzyma poziom elegancko, ubyło może 100ml
Dziś zamontowalem z rana przed deszczem w Kiance chlapacze.
A w 15 letnim gruzie musialem wymienić oba blotniki bo ruda je zjadła, podkład, baza i klar we własnym zakresie robione w garażu ( nie jestem lakiernikiem, pierwszy raz lakierowalem coś haha i nawet ładnie rozlałem klar bez skórki). Wymiana trwała miesiąc bo robiona była na raty przy okazji rwalem rudą na podwoziu i dzisiaj po epoksydzie poszedł baranek i masa natryskowa gdzie była taka konieczność.
Przynajmiej jeśli pójdzie do ludzi to będzie udciwie robiona foka.
Stalówki we fokusie też zostały wyczyszczone i poszedł epoksyd i docelowy kolor.
Lampy też pojdą do szlifowania i polerki bo xenon już gorzej się przebija przez klosze, nowy nabytek do tego celu już czeka
Ha, sprawdziłem poziomy oleju w swoich grzechotnikach
Niestety, nie trzeba było nic dolewać
Poza tym, kupiłem:
- klocki hamulcowe - tył
- programator czujników ciśnienia
- oliwę na następny serwis olejowy
- doszedł endoskop, którym będę mógł zajrzeć w głębokie zakamarki, nie tylko silników
Ale na to nie mam czasu ...
o, ja właśnie przeglądałem w internecie endoskopy, bo wpadłem na ten sam pomysł. Wrzuć fotki i filmik, jaka jakośc z tego wychodzi. Chcę coś do telefonu kupić.
Może nie wczoraj ale na przestrzeni tygodnia:
- kpl rozrząd z pompą wody i paskiem wielorowkowym
- tylne amorki
- olej w silniku z filtrami i skrzyni biegów
Silnik poprzednio zalany był prawdopodobnie Castrolem, zmieniłem na Eurola Fluence - teraz po kazdym odpaleniu, czy ciepły czy zimny, mam wrażenie jakbym inny silnik miał pod maską - zupełnie inna praca, nie klekota jak poprzednio i co najbardziej mnie zdziwiło - po przejechaniu ok 50 km od wymiany, olej na bagnecie wciąż ma kolor oleju a nie smoły, co w żadnym poprzednim dieslu mi sie nie zdarzało...
Dzisiaj drugie autko dostało nową masę natryskową na nadkola, bardziej zapobiegawczo niż w celach lecniczych bo po umyciu nadkoli rudej nie bylo ani grama, za młode autko.
To i ja się pochwalę. Przymusowa wymiana podsufitki w A4 B5. Nie wyszło co prawda idealnie, ale materiał nie leży na głowie. Jak na pierwszy raz to jestem nawet lekko zadowolony.
W Golfie wymieniłem dziś olej przekładniowy. Poszedł Castrol Syntrans V Fe 75w80. Gdzieś przy około 90 kkm sprawdzałem go i wyglądał na czysty, obecnie mam przejechane 99 kkm i od kilku tygodni czasem czułem utrudnione wrzucenie 1 i R, spuszczony olej jednak był już dosyć ciemny. Co najbardziej mnie zdziwiło, do skrzyni ma wchodzić 2,3 L. Przed spuszczeniem odkręcony został korek wlewowy i stan był OK, bo zaczęło wypływać, udało się spuścić tylko 1,5 L. Miałem oczywiście rozgrzaną skrzynię i olej, cudowałem z przechylaniem na dwóch lewarkach, było kręcenie kołami w powietrzu, nawet odpaliłem i zasprzęgliłem skrzynię na kilka sekund. Niewiele zabrakło, abym ją wyżymał własnymi rękami. Po ponad godzinie i kapiącej kropli co ok minutę stwierdziłem, że nic więcej nie wyleci. Kiedy auto stało równo, wlałem 1,5 L i zaczęło wypływać, przechyliłem więc na lewą stronę, tak, że oba prawe koła były w powietrzu i dolałem do 1,75 L, bo znów zaczęło wypływać. Na tym stanęło.
Stary olej
Ja dziś umówiłem się na przegląd w ASO. Tzn na 11.09.20. Miła pani powiedziała, że będzie to kosztować 839zł brutto
Minus 210zł jak przywiozę swój olej.
Po dwóch latach, ok 24500km. Wezmę i filtr, filtry. Zaproponowali chemiczne czyszczenie parownika klimy Tunap-em za 140zł. Czy to już czas czy można sobie po dwóch latach jeszcze to odpuścić?
Program zrobiony na 200 km w b7 1.8t quattro.
Transit wymieniony przełacznik nadmuchu.
A teraz na warsztat idzie bravo 1.6 mjet bo zapiekł sie cylinderek hamulcowy ,zaciągnołem reczny i już tak zostało,
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.