• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wiele osób pisalo na forum, ze ich diesle najlepiej chodza na orlen efecta, kuktura pracy, reakcja na pedał gazu.
Firmowe berlingo 1.6hdi tankuje na firmie ze zbiornika z paliwem, ktore zamawiamy z hurtowni. W piatek zatankowalem na orlenie efecte i faktycznie dzisiaj trochę wiecej pojezdzilem po miescie i jakis "żwawszy" sie zrobil 🤷
 
Wymiana oleju w vectrze z gm 5w30 na Orlen xd 5w30. Świeżutki bo z 24 stycznia. Znajomy się zdziwił bo wlał baniaczek 4 litrowy i na miarce po odpaleniu 3/4 bagnetu. Kazał mi zostawić i sprawdzić po nocy i jak się zmieni to dolać. Według instrukcji serwisowej opla oleju powinno wchodzić 4,3 litra. Przy okazji wymieniłem filtr powietrza. Była to dobra decyzja bo stary filtr marki dencermann był okropnie brudny i było w puszce pełno igieł, liści i innego syfu. Wleciał Filtron made in poland oraz filtr oleju również Filtron made in poland
 
@Chudy sprawdź dokładnie w instrukcji lub na necie jak się sprawdza olej silnikowy w 1.9 CDTI 😉 po zgaszeniu silnika trzeba odczekać 5 minut i to jest wiarygodny poziom oleju. Pamiętam, że w ojca Zafirze mieliśmy dylemat ze stanem oleju.
 
@artunero
Bardzo dziękuję za wskazówkę. Teraz auto stoi od 5 godzin to sprawdzę i mam nadzieję że bagnet pokaże aktualny poziom oleju. Jak będzie trzeba to doleje
 
Zawiozłem F31 na zmianę opon i przy okazji przeczyszczenie hamulców. Niestety mechanik stwierdził że klocki starczą jeszcze na max 5 kkm. Przebieg na komplecie oryginałów jak na razie 30 kkm :(.
 
Nowe tarcze Zimmermman Sport na przód, na tył gładkie Zimmermman, nowe klocki Galfer Sport na obydwie osie, nowe świece NGK, wymiana płynu hamulcowego, nowe tuleje wahacza przedniego - wersja pełna,
 
Zawiozłem F31 na zmianę opon i przy okazji przeczyszczenie hamulców. Niestety mechanik stwierdził że klocki starczą jeszcze na max 5 kkm. Przebieg na komplecie oryginałów jak na razie 30 kkm :(.
Jakie klocki i tarcze?
 
Ponieważ od jakiegoś czasu słyszałem coraz bardziej burczące łożysko lewej przedniej piasty w E39 540i to wczoraj zabrałem się za wymianę tej piasty. Przy okazji wymieniłem też koła na letnie. Całość zajęła mi prawie dwie godziny.
 
@Triumphator odnośnie wygłuszania - użyłeś Smartmat pomarańczową (2 mm) ?
Ile maty poszło w nadkola?
Czy ewentualnie coś byś zmodyfikował - np. grubszą matę, ew. piankę na wierzch?

W porównaniu do Focusa 3, FF2 przenosi dużo hałasu, jak mi się wydaje, zawieszeniem na karoserię - różnicę mocno słychać przy szybszej jeździe po kamienistym asfalcie.
Aktualnie mam sznury gumowe w uszczelkach drzwi, co niespodziewanie wycięło sporo szumu z zewnątrz, ale od strony zawieszenia coś by się jeszcze przydało przetestować. Chyba, że ktoś ma już doświadczenie z FF2 i brakiem efektu ;)
 
@JohnJohn tak to 2mm Smartmat. Maty grubszej bym nie dawał, jeżeli już to 4mm dał bym, i jest taki plan, na ścianę grodziową.
Co do samych wnęk nadkoli, wiesz co, nie liczyłem ile mi poszło tej maty, bo mam tego chyba jeszcze ze dwie całe rolki, ale na zdjęciu widać jest taki kawałek bardziej wpadający w pomarańcz i to jest kawałek, który został mi z odcinka 1m² po wyklejeniu drugiej przedniej wnęki.
Ogólnie tak, pracę tego typu warto sobie zaplanować w czasie wymiany zawieszenia, żeby wyciągnąć całą kolumnę, co bardzo ułatwia pracę i pozwala na wyklejenie wnęki dosłownie 3-4 dużymi kawałkami, no i umożliwi dokładne wyklejenie kielicha zawieszenia, a właśnie do kielichów warto się przyłożyć, żeby dobrze zawieszenie wyciąć. No i ja skupiłem się na wygłuszeniu samej wnęki od strony kabiny i silnika, teraz poszedł bym dalej i wyklejał dokładnie całość, łącznie z samym błotnikiem. Pianka jak najbardziej, ale już na same nadkola i też patrząc na mocowania, żeby tą pianką nie uniemożliwić sobie ponownego zamontowania nadkola.
I to tyle, gdybym chciał się tak bawić w purystę i chcąc wydać dużo więcej kasy.
Ogólnie efekt i tak przeszedł moje oczekiwania, dzisiaj na ekspresówce, odcinek 100km, który często pokonuję, zazwyczaj głośność audio miałem ustawioną na 9-10 kresek, dzisiaj komfortowo jechałem na 5-6, także jest naprawdę spoko, teraz drzwi, też będę robił samą matą, bez pianki.
Aha, dosyć istotna kwestia, koniecznie trzeba zainwestować parę złotych więcej na stalową rolkę do dociskania maty, to plastikowe badziewie, które do wszystkiego dorzucają, to się do tarcia chrzanu nadają.
 
Back
Top