• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
APC stosowałem, fajnie z kurzu czyści, ale plamy tłuste olejowe to raczej nie poradzi sobie. Za bardzo nie chce wodą traktować silnika, a większość chemii trzeba spłukać wodą. Myślałem kupić pistolet na kompresor z pojemnikiem na ciesz taka ala olejarka i zalać to zmywaczem hamulcowym i wymyć tak silnik.
 
Ja silnik spryskuje k2 akra i płucze woda pod niskim ciśnieniem i jeszcze nigdy nic się nie stało.
 
Tłuste plamy świetnie czyści piana aktywna Tenzi Truck. Dodatkowo jest zasadowa i nie odbarwia aluminium. Natomiast środki o niskim PH (kwasowe) często przebarwiają aluminium na szary mat.
Piana -> pędzelek -> płukanie wodą (może być nawet z konewki).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Dzisiaj wymiana misy w fordzie bo stara przegniła i przeróbka katalizatora w stylu japońskim katanima:)
Wklad się dosłownie stopił w środku.
Za monolit dostanę 740 zł a nowy kat koło 600 także zostanie na olej i filtry do silnika:)
20220507_110942.jpg20220507_110737.jpg20220507_110732.jpg
Jednak gaz to psuje silniki;)
 
Coś ktoś poleci do mycia silnika, bo mam trochę obrzygane na zielono po kompresorze od klimy?

Ja olejowe błoto pod silnikiem czyszczę benzyną ekstakcyjną i ludwikiem do szyb kominkowym.
Ludwik 7zł, benzyna 7zł i mam litr płynu który zajda sadzę, olej, nagar i ten silnikowy syf.


EGR i dolot w 1.9TDI czyli największe siedlisko siedlisko oleju i sadzy

20171016_074255.jpgWyczyszczony EGR AWX 1.jpg

View attachment 11772KOLEKTOR SSĄCY 2.jpg

benzyna jest niegroźna, ale ludwik szybko spłukuję i nie daję mu gryźć bebechów auta.
 
Dziś wieczorem z racji tego że nie mogłem sobie znaleźć miejsca w domu wymienilem żarówki z przodu i cofania na Led. Niestety zdjęć dziennych zapomniałem zrobić, na foto porównanie przed i po postojowek i cofania.
Różnica kolosalna 👌👌👌

Przód 20220510_214116.jpg 20220510_214134.jpg 20220510_214140.jpg

Cofania 20220510_220840.jpg 20220510_220837.jpg 20220510_220833.jpg

PS Tak, ta kolba kukurydzy z linków wstecz na prawdę mocno i jasno świeci i super się zgrywa z xenonem 😉
 
Ciekawe jak długo wytrzyma
 
Ja dzisiaj opitoliłem na czarny połysk hamulce do montażu i przy okazji wymiany całego ogumowania zacisku, wypróbowałem metodę zakadania gumy na tłoczek z pomocą sprężonego powietrza i to fajnie działa.


Od tyłu przez odpowietrznik ktoś podaje wężykiem zwykłe sprężone powietrze z puszki a ja trzymam tłok aby było szczelnie i powietrze fajnie naciąga gumę na tłoczek. Zobaczyłem na filmiku u Pros Chrisa. Dobry patent.
 

Attachments

  • 20220510_140031.jpg
    20220510_140031.jpg
    2,3 MB · Odwiedzin: 111
Ja olejowe błoto pod silnikiem czyszczę benzyną ekstakcyjną i ludwikiem do szyb kominkowym.
Ludwik 7zł, benzyna 7zł i mam litr płynu który zajda sadzę, olej, nagar i ten silnikowy syf.


EGR i dolot w 1.9TDI czyli największe siedlisko siedlisko oleju i sadzy

View attachment 11770View attachment 11771

View attachment 11772View attachment 11773

benzyna jest niegroźna, ale ludwik szybko spłukuję i nie daję mu gryźć bebechów auta.
Fajna robota to jest robota, która przynajmniej u mnie poprawiłaby samopoczucie najbardziej.
 
Tam na zdjęciach to efekty faktycznie takie bardziej poprawiające samopoczucie, niż dające efekt, ale to egr i kolektor już po wcześniejszym czyszczeniu. Zdjęte ponownie po kilkudziesięciu tysięcy i umyte jeszcze raz do sprzedania.

Te faktycznie zdjęte po przebiegu 400 000+ były sporo bardziej zalepione i tam już efekt odczuwalny musiał nastąpić.
 
U siebie nie ściągałem - ale liczę, że ostre przegonienie plus dobre paliwo (i oleje) dają radę utrzymać jakikolwiek przyzwoity poziom;)

Podobno, jeszcze nie sprawdzałem - dobry efekt daje wpuszczenie LPG do dolotu - takie januszowe wodorowanie.
Jeden mechanik maszyn przemysłowych tak twierdzi.
 
Czyszczenie układu chłodzenia+ wymiana płynu chłodzącego. :eek:

Ale się zrobiło gorąco ,,,, 😅
 

Attachments

  • lm.jpg
    lm.jpg
    33,4 KB · Odwiedzin: 94
  • patryg.jpg
    patryg.jpg
    18,8 KB · Odwiedzin: 85
W poprzedni weekend zmieniłem kilka rzeczy.

Olej: drugi już raz Meguin Superleichtlauf Driver 0W40, puszka AR9200v2, zmiana poprzedzona płukanką Oilem (szybka, na 25 minut), filtry akurat wziąłem OEM Renault, w zestawie był OEM Nissana olejowy.
Zmieniony napinacz i pasek wielorowkowy na OEM, musiałem dokupić klucz do napinacza, znalazłem tańszy zamiennik OEM klucza Renault za 93zł. Można kombinować z obciętym torxem T50, ale takiego nie miałem i nie byłem pewny czy finalnie da radę się to dobrze skręcić.

Wymieniony olej przekładniowy na ELF NFP, skrzynia TL4, ciemny wyleciał.

Na ten lub przyszły weekend tarcze przód, kupiłem zestaw Textar, najczęściej biorę ich produkty jeśli chodzi o hamulce. Do tego wymiana płynu hamulcowego, też wziąłem Textar - DOT4 LV, miałem brać 5.1 ale w końcu zdecydowałem zalać dedykowany do ESP, czyli z klasą 6.

Dalej zaplanowana kontrola klimy i wymiana płynu od wspomagania, tu przeplukam Totalem Fluide DA i wleję Ravenol E-PSF docelowo. Tego płynu jakoś Renault nie przewidziało do wymiany.

No i to będzie tyle z zestawu jaki jest w service planie 🙂
 
Last edited:
Panowie, pyt. Jakiej firmy polecacie wahacze. Trza w Corsie wymienić. I tak szukam, szukam. I jakoś nic wymyślę nie mogę. Nie chce się mi wymieniać tulejek itd. Najprościej całość.
 
Jak najmniejszy ale sensowny. Zazwyczaj wahacz robiłem, wymiana tulei. Ale brak czasu zmusza mnie do ogarnięcia tematu raz dwa.
Z tego co widzę to chyba podejdą wahacze od Grande Punto, Magneti Marelli
 
Last edited by a moderator:
Ja dziś zrobiłem "przy" aucie 709 km traski. Za stary już jestem....jazda przestała mnie bawic
 
Back
Top