• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wyszło mi, że to są najlepsze żarówki całokształem. Nie świecą żółto, świecą mocno i są przy tym żywotne. No i markowe czyli geometria, ochrona, jakość itp jest zachowana.

Te o których wspomina @sprajt2 też miałem ale już ich nie ma. Został wariant ULTRA, który świeci słabiej bo jest bańka mocniej zrobiona na niebiesko i blokuje jakiś ułamek światła.
 
Tak, Philips +150 lepiej świeca niz +200 , oko mniej się męczy na długiej trasie

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Przy okazji wymiany filtra powietrza, zrobiłem trochę zdjęć przez wlew oleju, przed dodaniem płukanki LL.
Warunki zdjęciowe fatalne, najlepiej szło doświetlając wnętrze latarką.
IMG_20220807_113129.jpg
IMG_20220807_155711.jpgIMG_20220807_155859.jpg
IMG_20220807_160053.jpg IMG_20220807_160357.jpg
Co prawda jeszcze dolewka będzie, ale generalnie, nie za sucho tu?
Wydaje mi się, że zazwyczaj wszystko było utaplane w oleju.
HDI users?
Edit. Dolałem oleju, przejechałem się. Po jeździe wygląda podobnie, tylko trochę bardziej upaćkane olejem.
Chyba za rzadko tam zaglądam. 😉
 
Last edited:
Czysto jest, nie ma co dalej płukac 😉
 
Last edited by a moderator:
Ja tak tutaj dla potomnych, odnośnie opon bo ostatnio wymieniłem przód i tył, kupiłem auto na oponach GITI Sport, nie znam tej marki, więc kupiłem nowy komplet Michelin PS4 235/35/19 na tył oraz przód continental sport contact 7 w tym samym rozmiarze. Do tematu - chciałbym napisać o tych Continentalach bo są nowym produktem, skusiłem się tym, że oglądałem testy opon UHP jakiegoś amerykańskiego youtubera, test odbywał się na mokrym torze(praktycznie stojąca woda), a laczki były założone na Toyocie Suprze. Gość przejechał kółko toru 5 sekund krócej na Continentalach, niż na drugich w rankingi Bridgestonach, całe okrążenie zajmowało około 1.26-1.31, Conti uzyskał czas 1.21 - skuszony tym testem zakupiłem komplet i wrzuciłem na przód (300KM/380nM napęd na przedniej osi ze szperą mechaniczną). Powiem szczerze, szczęka opada, a znajomy jak się przejechaliśmy w deszczu, prawie zrobił mi dziurę nogami jak chciał hamować. Opony są rewelacyjne, naprawdę mogę żwawo ruszyć bez utraty przyczepności, a trzymanie boczne na mokrej nawierzchni i hamowanie są nie do opisania, przykładowo na GITI od razu po zakupie nawet w trybie komfort auto traciło przyczepność na lekko mokrej nawierzchni, tutaj mogę wrzucić tryb torowy, ruszyć tak na 30-40% i guma łapie. Na suchym nie odstają od PS4, rozgrzane bardzo dobrze kleją, zużycia nie będę oceniał bo mam auto 3 miesiące i 11kkm, więc bawię się póki co i nie oszczędzam opon, a auto lubi zmielić nawet powyżej 60km/h jak w trybie torowym depnę kickdown i zrzuci ze dwa biegi. Opony tanie nie są, ale jeżeli ktoś stawia bezpieczeństwo ponad wszystko to z czystym sercem polecam.

EDIT. Właśnie zauważyłem, że jest temat o oponach, bardzo przepraszam.
 
Last edited:
Nic poważnego przy aucie nie robiłem
Ale dziś (po prawie 3 latach) dowiedziałem się że moje auto ma funkcje osuszania/oczyszczania tarcz hamulcowych o_O
Brake Disc Wiper
"Ta funkcja służy do utrzymywania tarcz hamulcowych w stanie suchym i czystym w deszczową pogodę. Gdy wycieraczki przedniej szyby są aktywne (ręcznie lub automatycznie) przez okres dłuższy niż 5 sekund, wycieraczka tarczy hamulcowej również będzie aktywna i włączy klocki hamulcowe przy minimalnym ciśnieniu hamulców. Ta procedura będzie powtarzana od czasu do czasu, dopóki aktywne są wycieraczki przedniej szyby."
 
Wymieniłem lusterko w Octavii 2 mojego dziadka. Trzeba było zdjąć tapicerkę z drzwi kierowcy także troche roboty się zrobiło :)
 

Attachments

  • 20220808_124808.jpg
    20220808_124808.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 68
  • 20220808_124832.jpg
    20220808_124832.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 65
  • 20220808_124844.jpg
    20220808_124844.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 69
  • 20220808_143507.jpg
    20220808_143507.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 74
Stwierdziłem, że za stary jestem na detailing. Przez weekend szorowałem Kijankę w środku i na zewnątrz i teraz wszystko mnie boli :( Chyba jakiś Aqua Wax kupię i to będzie cały mój detailing.

No i cyknęło 135000 km więc przegląd zrobiony, Lotos zlany, Yacco zalane. Zaczynają mi się ciekawe oleje kończyć :(
 
@jerseyAdmin Mimo bólu nie było satysfakcji z roboty? 🙂 Ja też coraz bardziej odczuwam plecy przy "głaskaniu" swoich aut, ale końcowy efekt jednak zawsze powoduje uśmiech na twarzy i zapomina człowiek o niedogodnościach 😁
 
@artunero - satysfakcja była wczoraj. Potem był przelot autobaną i robaki, a dzisiaj to już tylko plecy bolą.

@STREAM-HD - pewnie tak, nie uelastyczniłem się odpowiednio.
 
@STREAM-HD - pewnie tak, nie uelastyczniłem się odpowiednio.
Alkohol jednak mimo wszystko raczej odwadnia, nie nawadnia. A szkoda. Trzeba było dzień przed robotą zjeść golonkę lub zimne nózki czy inną studzieninę, tobyś się nasmarował i uelastycznił.
 
Dziś szybka wymiana mechanizmu wycieraczek w Passacie. Wycieraczka od strony kierowcy nie chciała ruszyć, więc jej pomogłem tak, że aż pękło ramię mechanizmu. Para w ręce jeszcze jest😁
 
Elektroniczną szperę też mamy co widać przy bardzo szybkim pokonywaniu slalomów i ciasnych szybkich zakrętów.

Szczególnie przydatne po obniżeniu -35mm😎
 
Dzisiaj uderzyłem się w cyca, bo zapomniałem o mojej Skodzie.

Dzisiaj wleciał nowy płyn hamulcowy.

Przód bez emocji - bez ściągania kół, na pełnym skręcie.

Tył - ściągnąłem koła.
799505B4-BF02-4B97-8EC4-7F75F39B840A.jpeg


Ślad na tarczy to celowo zrobiony natryskiem z K2 Vulcan, użytego prewencyjnie na zaworek.



731FF9EF-97DF-4BD0-94FD-D13FB49EB126.jpeg





Robota ręczną pompką - bo to tylko miałem pod ręką (trochę męczące, ciśnieniowe lepsze).


6027652F-30DF-4365-9CFE-849ED65830ED.jpeg


Taki syf wyleciał. Po 4 latach 🤦🏻‍♂️

Ściągałem po 60 ml aby wykalibrować dla siebie pojemność przewodu czekając na jaśniejszą frakcję (nie miałem czasu już focić)

Druga „sześćdziesiątka” już była czysta.
Potem jeszcze ok 100 ml.


W Skodzie używam ATE TYP 200 bo wytrzymuje 3 lata a ona nie ma ESP i innych wspomagaczy więc idealnie.

Przelałem „litra” samemu zaczynając od lewego przedniego koła, zgodnie ze standardem wymiany płynów ATE 😎.

Po skończonej pracy kilka razy ostre hamowanie z ABS i jest elegancko👍
 
Wymiana oleju Total Energy 5w-40
Tylny dyferencja Motyl 75w90 gl4/5
Wymiana sondy pierwszej bo wywalało byka i wydechy okopciło.
 
Back
Top