• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wypróbowałem wszystkie Behr, Wahler, Mahle itd. Na żadnym nie trzyma temperatury. Problemem nie jest moment otwarcia. W tanich zamiennikach płyn musi się znacznie ochłodzić żeby termostat zaczął się zamykać. A tego na zegarach nie widzimy bo od 75*C wskazówka stoi w pionie. Oryginalny z ASO Skody rozwiązał sprawę w 1.9TDI PD. I nie jest to podróbka za 40zł z alledrogo w kartoniku VW.
 

Attachments

  • 20211011_171309.jpg
    20211011_171309.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 81
Last edited:
Ja obserwuje tempersture cieczy przez obd, nie jest dla mnie tajemnica, ze na zegarach jest pokazywana "bajka".
Druga rzecz, kupując np Mahle dostajesz to samo co w ASO z zatartym nr OEM. Nie wiem jaka kosmiczna technologie mialyby miec termostaty, ktorych kontrilcja jest niezmienna od ponad stu lat.
Pomijam juz to, ze ludzie wymieniali termostaty również w ASO i nie zawsze to pomagalo.
 
No nie jest do końca to samo bo jak popatrzysz na aukcje to każdy z innej parafi. Inaczej wybite numery, różna czcionka.
Taki Behr robi na pierwszy montaż ale przy produkcji jest selekcja. Te które spełniają 100% wymagań dostają logo VW/Audi. Reszta trafia do pudełek Behr. Co gorszy odsprzedają pakowaczom i interes się kręci.
 
Ok, mozesz trwać w swojej wierze. I myśleć, że produkcja takiego termostatu jest bardzo skomplikowana i powstaje wiele produktów niespelniajacych wymagania. Dziwne, ze identyczne produkty (bo te wkladki występują w wielu innych markach,w innych obudowach itp.) nie wprowadzaja takiego zamieszania w silnikach innych marek.
 
Kupiłem zapas płynu Prochem-30 stopni na zimę. Jak się sprawuje to nie wiadomo. Zapach taki bardziej jak z jakiegoś mydła taniego w miejscu użyteczności publicznej niż z płynu zimowego, ale ujdzie.
 
W zeszłą zimę używałem tego Prochema -30 i sprawdził się. W tym roku też zamierzam wziąć, ale chyba tego -22 dla przetestowania. Kupowałeś prosto od producenta w znanym portalu aukcyjnym?
 
Tak. Patrzyłem jakie są tam płyny i akurat ten mi się rzucił w oczy. Na butelce jest chyba 3zł różnicy między -22 a -30.
 
Zgromadziłem olejową tarczę inflacyjną wyrobów ropopochodnych:
6x1L Shell AR-L 0w20 RN17fe (45zł/1L)
9x1L Gulf 0w20 RN17fe (36zł/1L)
- chyba dokupię jeszcze 1L któregoś z nich to będzie to wyjdą 4 zmiany bez dolewek.

4 oryginalne filtry oleju + podkładki uszczelniające.
 
Dziś zająłem się wygłuszaniem podłogi w Golfie. Wpadłem na pomysł, żeby wykleić blachę od spodu, na to przychodzą jeszcze osłony termiczne tunelu i plastikowa podłoga. Nie chciało mi się wyjmować foteli, tunelu i rwać wykładzinę. Dodatkowo wykleiłem przednie wnęki kół od zewnątrz po zdjęciu nadkoli. Tył i podłoga bagażnika była robiona wcześniej. Wszystko robione pianką kauczukową 6 mm. Nastała błoga cisza.

20220929_161739.jpg20220929_161731.jpg
 
To ma taki klej, że przyciśniesz do blachy i już nie odkleisz, najwyżej rozerwiesz. Kleiłem tylne wnęki rok temu i podłogę bagażnika 2 lata temu, trzyma fest.
 
A ta mata nie będzie trzymała wody ? może głupie pytanie - ale nie miałem w łapach nie wiem jak to wygląda ?
Bo pomysł fajny - też kocham Ciszę i wygłuszenia nigdy dość (zwłaszcza że dacia nie jest tym temacie liderem ;) )
 
Chłonność wody 0,1 % Można zanurzać całą w wodzie i wyciągnąć suchą. Na stronie Bitmat macie opis, bo to jest producent tych mat.
 
Coś tam mokre się robi ale nie chlonie wody..

Ja dziś dalej drążę temat audio.. drinka w rękę i dalej ustawiamy pod swoje ucho ;)
 

Attachments

  • 20220929_195914.jpg
    20220929_195914.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 104
A ta mata nie będzie trzymała wody ? może głupie pytanie - ale nie miałem w łapach nie wiem jak to wygląda ?
Bo pomysł fajny - też kocham Ciszę i wygłuszenia nigdy dość (zwłaszcza że dacia nie jest tym temacie liderem ;) )

To specjalne pianki do wygłuszania aut zrobione tak, żeby nie chłoneły wilgoci i było wodoodporne. Moga też być niepalne czy samogaszące.
Napchałem tego dużo w paserati.
 
No i przyszedł dzisiaj drugi termostat - Mahle.
Dwa termostaty do testu w garnku:
Mahle TI 34 87 - temp otwarcia 87 stopni
Hella 8MT 354 777 381 - temperatura otwarcia 87 stopni (napisane to jest również na jego obudowie), a na wkładce wewnątrz wygrawerowane 84 stopnie

Test zrobiłem dwa razy. Pierwszy film zaczyna się w momencie, gdy zauważyłem, że termostat Hella już się otworzył, można na nim zobaczyć ile czasu minęło zanim otworzył się Mahle. Drugi film to drugi test, wynik powtórzony.
 
Back
Top