• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Febi w ogóle szkoda marnować czas na montaż.
 
Chyba niestety muszę się zgodzić na podstawie mojego ostatniego doświadczenia.
Wymieniałem sobie w lato tuleje tylnej belki. Mocowania miałem zdrowe, wystarczyło tylko wymienić ich wkład.
Opcje były dwie. Tuleje Lemfordera razem z mocowaniami po 250zł sztuka lub same tuleje Febi po 70zł sztuka i wymiana na prasie u mechanika. Wybrałem to drugie i teraz obie skrzypią na nierównościach jak stara szafa...

Możliwe są trzy powody tego

1. Tuleje Febi z gównolitu
2. Mój montaż, ale jestem przekonany, że zrobiłem wszystko zgodnie z procedurą tak jak się należy to zrobić według najlepszej wiedzy.
3. Mechanik odwalił jakieś czary mary jak wciskał tuleje w obudowy i w środku możę je jakoś uszkodził
 
U mnie przednie tuleje wahaczy febi wytrzymały jakieś 5000km, łożysko koła jeszcze mniej, tarcze TYLNE się zwichrowały i bardzo nieładnie się układały z klockiem zostawiając spory rant, termostat po 2 latach nie trzyma temperatury zimą. Trzyma jeszcze drugie łożysko koła, dwie poduszki silnika, bodajże 3 silentblocki wahaczy tylnych, a przednie tarcze mam nadzieję że jeszcze jedne klocki ogarną, bo Metelli czekają na montaż. Jedyne co według mnie im wychodzi to filtry kabinowe z węglem oraz "zmocnione" filtry powietrza, bo mają fajną gąbkę. Poza tym naprawdę nic a nic, chyba że kompletnie nikt inny nie robi danej części no to trudno, trzeba liczyć na szczęście.
 
Quaro wewnętrzna marka układów hamulcowych dystrybutora AutoPartner w Polsce. To nie ma nic wspólnego z Febi. Taka średnia półka. Da radę za tą cenę.
 
Mówimy o tych trzech czerwono-białych pudełkach z logo Febi ;)
 
Niestety śruby regulacji zbieżności "zespawały" sie z tulejami i trzeba je wycinać. Do tego niektóre elementy mają już dość stąd cała "impreza"
Nie ukrywam że poszedłem trochę w CCC pomijając jakieś NTY, Kamoki itp.
Lemforder cena kompletu x2. Powstał trochę mix cześci ale też nie zamierzam autem jeździć następne 10 lat
 
Last edited:
U mnie przednie tuleje wahaczy febi wytrzymały jakieś 5000km
Heh to tyle samo co u mnie w tylnej belce 😂😂😂


Dziś będzie połowiczna wymiana G13 na G12EVO. Się naczytałem już jakiś czas temu, że ten G13 jest nieudany, a potem sobie zdałem sprawę, że mój ma już 5 lat i że rozrząd trzeba robić w 2023 bo już czas. Płynu na raz ani na dwa razy się nie da zmienić w całości, więc teraz sobie wleje jedną porcję, niech się porządnie wymiesza, a potem przy nowym rozrządzie się wymieni jeszcze raz.
IMG20221203124400.jpg
 
Dodatek MoS2 od LM wleciał do skrzyni do Golfa. Na duzy plus.
 
Zalewałem mos2 od Yacco to Yarisa i również bardzo dobrze wspominam :)

Zamontowałem taki młoteczek do zbijania szyb oraz przecinania pasów, oby nie trzeba było nigdy używać.
 
Opitolilem wszystkie uszczelki drzwi/bagaznik tym olejkiem. Zobaczymy, czy będzie lepiej niz w tamtym roku. Wtedy uzylem sonax wosk do uszczelek.....
IMG_20221203_191947.jpg
 
A propos niehomologowanych świateł, założyłem nielegalne ledy w5w Osram do Hyundaia i Hondy na podświetlenie rejestracji 😉
W Hondzie były już założone ledy Bosmy, ale po 4 latach zaczęły niedomagać (słabe światło albo mrugać zaczęły).
Poniżej foto zwykła żarówka vs LED Osram w I30.
Na Black Friday płaciłem 25 zł za jeden komplet żarówek.
20221204_101745.jpg
 
Na tym kolorze auta mam wrażenie że wpadają w lekką zieleń albo to efekt zdjęcia.
 
Też super efekt, ale to zwykła włóknowa żarówka z niebieskim szkłem. Ja zakupiłem takie.
Screenshot_20221204_131918.jpg
 
Back
Top