• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Przyszedł olej.
IMG_20220622_153638.jpg
IMG_20220622_153628.jpg
 
Wymiana dolnych poduszek silnika i skrzyni w fiacie, w ich miejsce OE. Takie rzeczy radzę wymieniać tylko na Ori. ;)
IMG_20220620_231755.jpg
 
Dziś zabawa z pianką do klimatyzacji w 307.
Rurka włożona do oporu w środkowy nawiew w desce rozdzielczej i aplikacja ponad połowy plaka. Piana nigdzie nie wypłynęła więc jest szansa że trafiłem w parownik. Wszystko działa
Taka robota na ślepo to bez sensu... nawet nie wiesz gdzie ta rurka trafiła...
 
Nie wiem czy pamiętasz historię tego Peugeota. Generalnie kupiony za grosze w środku jeździł pies któremu na koniec ktoś włożył granat w du.. i psa rozerwało tyle było sierści, siedzenia dopiero po trzecim praniu przestały nim śmierdzieć, przez zatkane odpływy w podszybiu woda wylatywała do środka, a z nawiewów śmierdziało niemiłosiernie. Dopiero po kilkukrotnym ozonowanie i po kilku piankach i granatach jest ok. Więc psikamy tam gdzie tylko ten ta rurka się mieści ;)
 
Trochę głupio mi to pisać ale uj tam....

Dostałem poteżnego zwarcia we łbie i byłem przekonany, że w dobrą stronę kręcę, aby wykręcić śrubę, która trzyma mocowanie całego zawieszenia tył samochodu. No i jedną urwałem, a drugą wykręciłem ale razem z gwintem.... A to gwinty w podłodze auta, w podłużnicy. Cześć nie wymienna bo to stała struktura podwozia. Szlag mnie trafił na moją głupotę, ale trzeba było ratować bałagan.

Szcześcia miałem tyle, że urwana śruba wystawała z gwintu, więc nakręciłem nakrętkę i dałem czerwony loctite no i jak załapało to udało się wykręcić.

Srogiego stracha za to miałem z drugim otworem, który trzeba było rozwiercić na 12,2mm i przejechać gwinownikiem M14. Była tylko jedna szansa na to, więc nie można sobie pozwolić na najmniejszy błąd przy wierceniu i gwintowaniu. Otwór i gwint muszą wyjść idealnie w osi i idealnej jakości bo poprawki już nie zrobię. Grubsze śruby już nie przejdą przez mocowanie i nie pozwolą regulować belki zawieszenia.

Koniec końców finał jest pozytywny ale tyle bałaganu sobie narobiłem w tak krytycznym miejscu i to całkowicie z głupoty wręcz, bo żeby się nie upewnić, że napewno dobrze kręcę to musiałem jakiegoś zwarcia dostać.


Jeszcze gwintownik nie chciał podejść bo miejsca brak i ciasno było. Uchwyt za szerokie ramiona, gwintownik za krótki i musiałem mocowanie składać z walizki z narzędziami i weź rób takim składakiem 😂
20220621_190232.jpg

Przed

20220619_121015.jpg

Po. Dolny gwint zrobiony na M14
20220621_190449.jpg

Gwincik jak ta lala 😂

20220621_190426.jpg

Tyle dobrze, że drugi dwa gwint przetrwał (trzeci odkręciłem już normalnie) i śruby dokręciły się na 120 niuta jak fabryka każe. Ten jeden napewno nie ma już fabrycznej wytrzymałości bo urwałem w nim śrubę, ale skoro nowa się dokręciła na wskazany moment to jeszcze go nie ruszałem bo mogę pogorszyć i kaplica.
 
Dlatego zanim zacząłem jeździć to tydzień sprzątałem. Nabyłem też ozonatar i ci jakiś czas wpada do środka ;) a pianka została gdyż wcześniej kupiłem kilka sztuk
 
Podmieniłem czujnik walka rozrządu w HR-V 1,5 , tester pokazywał brak sygnału, silnik na niskich obr szarpal , zwłaszcza zimny . Teraz jakby nie i z dolu lepiej ciągnie.
3bde6733849edfeb08e17ba5d7ecc8ab.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
W TT na szybko reflektory tymi "magicznymi" husteczkami odswiezylem z ciekawości. Od strony kierowcy wyszla pieknie, a ta od pasazera tak sobie. Będę ja musial jednak klasycznie potraktować papierkami i lakierem UV.
View attachment 12468
 
Nie miałem żadnego dodatku w skrzyni. Zastanawiałem się nad AR9100 lub LM5135 i dużo więcej opinii jest o Liqui Moly stąd też moja decyzja. Może jak skrzynia przeżyje to następna wymiana oleju pójdzie już z AR.
No i Archoila miałem tylko 100ml pod ręką i musiałbym dokupić około 150ml żeby było dobre stężenie.

Co ciekawe dobrze, że kupiłem dodatkowy litr oleju bo w zestawie od ZF jest tylko 7L. Skrzynia wciągnęła całe 8L + 250ml dodatku i dopiero zaczęło się przelewać z korka :)

tak się dzieje jak zrzucasz mechatronikę normalnie 7L styka
 
Wymiana oleju i filtrów w Insignii brata. Motula EFE zastąpił Eurol Fluence DXS 5W-30. Przejechane 11357km. Wymiana bez płukanki.
 
Odgrzybiłem klimatyzacje w Saabie. W ruch poszedł ozonator i pianka Mannola 9971. Jak na razie nie śmierdzi. Sam ozon dużo nie pomógł, ale razem z pianka jest już ok.

Piankę aplikowałem bezpośrednio przed parownik
 
Serwisy olejowe zrobione w obu wozidełkach , 1,4 HDi dostal płukankę i Shell 5w30 , ale teraz cicho mruczy i się fajnie odpycha w porównaniu przed wymianą.
Ale przeraził mnie filtr kabinowy w HRV , chyba trzeba 2 x w roku zmieniać
9995d3f45e9ac91218af6450068c091e.jpg
2f1c9acf521151b1ba91ed95115d0117.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Wymieniem olej na Millers Trident C3 5w30 do tego wyważenie kół i psiknięcie powietrza w oponki.
 
Kurba, płyny hamulcowe co lepiej współpracuja z klockami, filtry co łapią mniej robali. Trzeba tego starucha sprzedać i kupić tę nowoczesną technologię, o której się tu dowiaduje co chwila :D
 
Nie ja a mechanik w Sporcie wymiana łączników stabilizatora, sworznia wahacza, wymiana płynu hamulcowego, diagnoza sondy lambda oraz wymiana pasków osprzętu na OE Bando. (Swift w posiadaniu od 4 lat i już trzeci raz wymienione paski bo ciągle piszczę. Podobno te Bando nie piszczą - zobaczymy. Jak będzie pisk oznajmiłem żonie że auto pójdzie na otomoto)
 
Back
Top