• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Zostaw tak ;)
Wyglada nienajgorzej ale po jednej zimie w naszych warunkach w takim podkładzie wyjdzie pewnie ruda ;)
Maska jest Polcarowska , produkcji Simyi Szanghaj . Nawet ładnie spakowała , dobrze zabezpieczona i kosztowała 400zl z odbiorem na miejscu . Do Nissana Tiidy maskę kupic jest bardzo ciężko a handlarze za poobijana prostowana i trzymana w stodole chcą po 1000-1500zl . Do jednego dzwoniłem chciałem urwać 5 dyszek to rzucił słuchawka :)
 
Przegoniłem Das Auto po 2 tygodniach hibernacji. Całkowicie bez żadnego celu.
 

Attachments

  • Geo-Tracker-2023-05-28-12-35-32.png
    Geo-Tracker-2023-05-28-12-35-32.png
    1,1 MB · Odwiedzin: 125
Dziś rano okazało się że znowu padł wentylator chłodnicy. Po pracy sprawdziłem za pomocą oscyloskopu czy jest sterowanie PWM z ECU. Jest. Wyszło na to że regulator wentylatora zdechł. Krew mnie zaleje z tym samochodem.
 
Podniosłem napięcie ładowania o ok 1V dokładając dodatkowy przewód od alternatora do akumulatora.

Przy okazji wymieniłem filtr kabinowy i odgrzybiłem parownik.
Niestety filtr Kamoka z lekka nie pasował do obudowy filtra, musiałem go "zmodyfikować".


received_1406074636912655.jpeg
 
Dziś wymiana łączników tylnego stabilizatora w Peugeot 508, bo stukało. Prawy tak się przyzwyczaił że nie chciał puścić po dobroci i trzeba było negocjować
Robota bajecznie prosta, nic nie trzeba było zdejmować (oprócz koła), kombinować i nawet cięcie było proste.... jak nie francuz

Za to szwagrowi w Renault Scenic 1.2 TCE wymieniałem olej to nie dość, że barany wstawili filtr oleju z tyłu to jeszcze nad wahaczem, że ciężko było podejść kluczem do filtra już teraz wiem dlaczego wszyscy mechanicy cisną bekę z francuzów
ef66492bfd287a7354016a926e1f978e.jpg
5f606257b6abd7a81833869970882d12.jpg
 
W dusterze mam podobnie, filtr nad drążkiem stabilizatora 🤦‍♂️
 
Wymieniłem wczoraj silnik wentylatora chłodnicy wraz ze sterownikiem PWM. Bez niespodzianek
Ten uszkodzony na stole bez wiatraka pracował prawidłowo. Dopiero z założonym wiatrakiem czyli przy dużym prądzie silnika przestawał działać. Ciekawe co wysypie się następne....
 
Wymieniłem łożysko amortyzatora, wkurzyłem się ponieważ w zeszłym roku było wymieniane razem ze sprężynami oraz poduszkami. Nowe przed montażem jeszcze otworzyłem i nawaliłem smaru... Było Sachs, jest SNR.
 
Wymieniłem klocki hamulcowe na przedniej osi. Te od strony wewnętrznej tarczy zjedzone niemal do zera. Te od zewnętrznej strony tarczy od kierownika zostało 1/3, od strony pasendżera 1/2. Zebrane równiutko na całej płaszczyźnie klocka, tylko niesymetrycznie. Tłok zacisków wkręcił się lekko, więc tu problemu nie ma. Prowadnice pozostawiały nieco do życzenia, trzy dało się rozruszać palcami, jedna stała betonowo. Wszystko poczyściłem, nasmarowałem i złożyłem. Był mały fakap z prowadnicami. Otóż u mnie jest system Mando i jeden z pinów ma taką gumkę. W przypadku mojego auta ten pin z gumką musi się znaleźć w górnym gnieździe prowadnicy jarzma, a był w dolnym. Przełożyłem i zobaczymy jak to będzie. Poprzednie klocki przetrwały dwa lata i jakieś 60 tysięcy km. Tarcze jeszcze przelatają ten nowy, drugi komplet klocków.
 
Tydzien temu Suzuki mialo wymieniony olej silnikowy z 5W30 na 0W20, przeglad okresowy, ogolny, geometre koł ale okazało ze niepotrzebna była i czeka na wymiany skraplacza na gwarancje bo wysylka z japonii...ehh...
 
Jak wrażenia po przejściu na 0W20?
 
Wyczyściłem parownik klimatyzacji.
20230605_172119.jpg
20230605_172242.jpg
20230605_172403.jpg
 
Wymieniłem uszczelki pompek spryskiwaczy. Od dłuższego czasu ubywało mi za dużo płynu aż zauważyłem plamę pod progiem. Wszystkie trzy oryginalne dla świętego spokoju. Przy okazji wszystko trochę wyczyściłem.

 
Dziś Hyundai dostał nowy olej, Max Expert F. Filtr Purflux. Płukanka LM 2640. Poprzedni olej, jeszcze z Rzeszy, miał 9400km i rok bez dwóch dni. Jeśli wierzyć karteczce i książce serwisowej. Co było wlane, nie mam pojęcia. Na karteczce tylko 5W30, przebieg i data. W sumie to dość czysty był, mimo płukanki. Jutro trasa, częściowo ekspresówką, więc zobaczymy czy coś z tych wlanych trzech litrów ubędzie.
 
Wyjąłem lampę. W piątek jedzie do pełnej regeneracji. Nowy klosz i brewka, metalizacja odbłyśnika, czyszczenie środka oraz soczewki.

 
Cd. części.
IMG_20230607_180017.jpgIMG_20230607_180149.jpgIMG_20230607_180212.jpgIMG_20230607_180221.jpg
Wahacz NTY wygląda gorzej niż ashiki (niestety ashika tego nie miała) ostre krawędzie i słaba obróbka (a raczej jej brak) tuleje też słabo wyglądają
Tu dla porównania tuleje i wykonanie w Ashika
IMG_20230607_180335.jpgIMG_20230607_180405.jpg
Tuleje tu są bardziej jednolite i guma jest bardziej lśniąca.
 
Zmiana oleju na Amsoil SS 5w20 - poprzedzone płukaniem AR2820 - dodatkowo nowy filtr powietrza i oleju
 
@Kuba jak wziąłem w łapy sanki od NTY do mojego auta to były krawędzie, którymi można się było golić 🙈. Jedyną alternatywą były OEMy za 5500 zł. Cała reszta to jeden grzyb, tylko z różnymi etykietami na pudełku. Niestety Koreańce wymyślili sobie, że tulei się u mnie w sankach nie wymienia i basta. Same w sobie były bez korozji, tylko te tuleje nieszczęsne zużyte, ale miały prawo po 16 latach i 300k km. Zobaczymy ile ten chiński syf wytrzyma.
 
Back
Top