• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Competition Mix 9100/Oilsyn NanoC5

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat nowego produktu od Archoil czyli mix Archoil 9100 oraz Oilsyn Nano C5. Pacjent Fiesta ST mk8 i test podczas track daya na Torze Krzywa pod Legnicą na którym wcześniej testowałem w tym samym aucie Racing Mix od Archoil czyli mieszanka 9100/9200 w odpowiednich proporcjach. Ten sam tor, to samo auto (różne opony - OEM Michelin PS4 205/45/17 vs wcześniej Semi Slick RGC 215/45/17) różne dodatki do olejów oraz niestety różna temperatura powietrza ponieważ tym razem było 16-18st a wcześniej 26-28st. Przez temperaturę powietrza test nie jest miarodajny ale i tak można jakieś wnioski wyciągnąć. Po pierwsze to oba produkty spełniają swoją funkcję czyli skutecznie obniżają temperaturę oleju jak i płynu chłodniczego gdyż bez dodatków olej osiągał 120st i płyn chłodniczy 101 po około 4ech okrążeniach. Po dodatkach peak oleju to okolice 117/100 na racing mix po 6-8 okrążeniach i 117/97 też po 6-8 okrążeniach. Po takiej ilości okrążęń hamulce są już mocno gorące jak i opony i trzeba zjechać z toru z okrążeniem chłodzącym. Co zadziwiające to przy niższych temperaturach powietrza na mixie z nanoC5 i oem oponie zrobiłem 1:05,3 a wcześniej na semi-slicku przy 26-28 stopniach 1:05,6. Jednakowoż na torze zaszła mała zmiana tzn był wylany ostatnio asfalt na płycie betonowej omijającej hopę na torze ale mimo wszystko biorąc pod uwagę że semi slick lepiej klei to czasy powinny być podobne. Największą zauważalną zmianą jest jednak hamowanie silnikiem a w zasadzie praktyczny jego brak po odpuszczeniu gazu na dodatku 9100/nanoC5. Pierwszy raz gdy zauważyłem to zjawisko myślałem że jadę na luzie i auto się toczy gdyż brakowało charakterystycznego hamowania silnikiem. Teraz już się do tego przyzwyczaiłem ale na początku było małe niedowierzanie :) Średnie spalanie na podobnym poziomie aczkolwiek nigdy go nie mierzę po tankowaniu. Po 10kkm od wyjazdu z fabryki mam 9l/100 wliczając 5 track dayów na torze Krzywa co uważam za bardzo dobry wynik. BTW jeśli ktoś może zrobić porównanie czasów hamowania silnikiem np 80-60 na 4tym biegu przed i po dodaniu dodatku 9100/nanoC5 na tym samym odcinku drogi to można by zobaczyć jaka jest realna różnica.
 
Nowy silnik nie wymaga regeneracji, do tego czasu wystarczy wersja nanoC5 FM bez opcji regeneracji.
Nic złego się nie stanie ale sam proces nakładania w młodym silniku może być dłuższy niż na ogół te ok 1000km. Ja u siebie testowałem <30kkm i tak było ale wszystko jest OK i wyszło na zdrowie ;-)
 
No to jeszcze jedno pytanie - dla wersji modyfikatora tarcia jest info, że "synergistycznie współpracuje z Archoil AR9400", a jak to jest z wersja regeneracyjną? Ten AR9400 można użyć, czy nie ma to sensu??? Wtedy przeszkadza, pomaga, nie wpływa, wpływa (ale jak)???
I wyprzedzająco takie samo pytanie dla innych dodatków AR tj. 9100 oraz 9200...
 
Last edited by a moderator:
Wersję regeneracyjną najlepiej stosować solo przynajmniej w okresie regeneracji przez początkowe 1000km, potem można dołożyć 9100 dla max wydłużenia interwału bo szkoda to będzie wylać
 
Hej, jestem na końcowym etapie płukania silnika przed wymianą oleju i zastanawiam się nad zalaniem Oilsyn Nano C5. Mój dylemat spowodowany jest cena 299 zł na wersję regeneracyjna to jednak sporo i naprawdę chciałbym aby to działało. Polecicie ten specyfik ? Auto to diesel i ma nalotu 342k km.

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
 
Z tego co można wyczytać na forum to jak widać działa i na pewno nie zaszkodzi, a powinno pomóc... kwestia wydatku to wszystko co dobre to kosztuje. Ktoś przyjdzie i powie, że szkoda przepłacać, drugi zobaczy potencjał bo jednak chce silnik zabezpieczyć. Ja osobiście też jestem przed wymianą oleju. Zalewam płukanke średniodystansową i do oleju archoil ar9100 na początek. Zobacze jakie będą zmiany, chociaż podobno moge ich nawet nie odczuć. Na następny rzut (następna wymiana) chyba puszczę, ar9100 mix z nano c5, jak będzie większa zmiana odczuwalna to jeszcze następnej puszcze regenerator, ale to stopniowo. Nalot mam 330k, więc podobnie. Dodam, że do oleju nie używałem takich specyfików, jedynie do paliwa.
 
Ja mam teraz w silniku C5 FM (ten bez regeneracji). Czy działa... no działa. W każdym razie zrobił to po co go zalałem czyli poprawił wrażenia po zalaniu C2 tylko z normą PSA. Czy regeneracja zadziała - może tak, może nie. Nawet jak zadziała, to nie wiadomo czy będzie to miało sens bo jeżeli silnik w dobrym stanie to nic się nie zmieni, a jak padło to i tak nie uratuje.

Ktoś tutaj pisał że wlał podobny środek tylko od LM to flotowego wozu i zapewniło to długą i bezawaryjną jazdę w porównaniu z resztą floty.

Twoja kasa, twój wybór. Popsuć nic nie popsujesz chyba że będziesz miał wybitnego pecha.
 
Ja się nie boje, że zepsuje, takie rzeczy nie psują, zwłaszcza, że testowałem wcześniej inne dodatki Archoil do oleju. Tylko zastanawiam się nad wydaniem tej kasy, silnik już ma swój nalot, obecne ceny używanych aut sprawiają, że nie chce mi się w niedalekiej przyszłości rozstawać już ze swoim 15-letnim dieslem. Dlatego dbam o niego o tyle o ile mogę. Dużo lepiej jeździ mi się autem zadbanym niż zdezelowanym w skutek oszczędności. Ten Oilsyn Nano C5 to też nowy produkt na rynku i jeszcze mało tak naprawdę opinii na jego temat. Jeśli to rzeczywiście pomaga to te 299 zł nie stanowi problemu :) chociaż silnik myślę, że mam w dobrym stanie.

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
 
Nikt (poza sprzedawcą i producentem) nie zapewni cię że jakikolwiek produkt tego typu zadziała. Niestety taki urok dodatków - ryzykujesz kasą bez pewności że zadziała.
 
Dlatego bazuje na osobach co już użyły tego dodatku :) To są dla mnie zawsze najcenniejsze informacje. Może ktoś tutaj jeszcze podzieli się co zauważył po użyciu Oilsyn Nano C5 ? :)

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
 
No i właśnie o subiektywnych opiniach mi zależy, wiem, że obiektywnie ciężko to zbadać.

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
 
Cześć,
Obecnie mam zalany archoil 9100, zbliżam się do wymiany oleju. Chcę spróbować tego dodatku nano. Chciałbym żebyście mi doradzili od jakiego produktu zacząć, czy wersję regeneracyjną czy po prostu mix 9100 z nano? Chodzi o jak najlepszy efekt i zabezpieczenie silnika, a także zaspokojenie wewnętrznej ciekawości :)
Silnik to 15 letnie 1.9cdti 150ps, nalot 300kkm.
 
Polecam wersję regeneracyjną w Twoim przypadku. Po pierwszym 1kkm można dolać 9100 w odpowiedniej ilości.
 
@wlyszkow czy wersja regeneracyjna jest tylko w opakowaniach 100 ml? Co z silnikami o pojemności 6.5 oleju?
 
Ja dostałem odpowiedź, że na mój układ olejowy gdzie mieści się ok. 5,5 litra oleju 100 ml regeneratora wystarczy.

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
 
Hej, jestem na końcowym etapie płukania silnika przed wymianą oleju i zastanawiam się nad zalaniem Oilsyn Nano C5. Mój dylemat spowodowany jest cena 299 zł na wersję regeneracyjna to jednak sporo i naprawdę chciałbym aby to działało. Polecicie ten specyfik ? Auto to diesel i ma nalotu 342k km.

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
Ja tam kupiłem ten regeneratorek C5 i będę za czas jakiś zalewał do obu autek - no ale ja to ja, a ty rób jak chcesz.
Czy uzyskasz efekt zadowalający Ciebie - tego nie wiem, ale jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz:cool:
Post automatically merged:

Ja się nie boje, że zepsuje, takie rzeczy nie psują, zwłaszcza, że testowałem wcześniej inne dodatki Archoil do oleju. Tylko zastanawiam się nad wydaniem tej kasy, silnik już ma swój nalot, obecne ceny używanych aut sprawiają, że nie chce mi się w niedalekiej przyszłości rozstawać już ze swoim 15-letnim dieslem. Dlatego dbam o niego o tyle o ile mogę. Dużo lepiej jeździ mi się autem zadbanym niż zdezelowanym w skutek oszczędności. Ten Oilsyn Nano C5 to też nowy produkt na rynku i jeszcze mało tak naprawdę opinii na jego temat. Jeśli to rzeczywiście pomaga to te 299 zł nie stanowi problemu :) chociaż silnik myślę, że mam w dobrym stanie.

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
To się nie zastanawiaj i lej Waść
ja jeżdżę obecnie na miksie 9100+c5 (i jeszcze paru dodatków;)) i jest ok, nawet pewne oszczędności w spalaniu (ale to na misie miksów) się pojawiły
 
Last edited:
Będę to zalewał w przyszłym tygodniu, bo mam wymianę oleju ;) 1000km łagodnie przejadę i zobaczymy dalej jak to będzie działać :)

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
 
Czy wstępuje u kogoś po aplikacji NanoC5 ograniczenie hamowania silnikiem?
 
Back
Top