• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Competition Mix 9100/Oilsyn NanoC5

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat nowego produktu od Archoil czyli mix Archoil 9100 oraz Oilsyn Nano C5. Pacjent Fiesta ST mk8 i test podczas track daya na Torze Krzywa pod Legnicą na którym wcześniej testowałem w tym samym aucie Racing Mix od Archoil czyli mieszanka 9100/9200 w odpowiednich proporcjach. Ten sam tor, to samo auto (różne opony - OEM Michelin PS4 205/45/17 vs wcześniej Semi Slick RGC 215/45/17) różne dodatki do olejów oraz niestety różna temperatura powietrza ponieważ tym razem było 16-18st a wcześniej 26-28st. Przez temperaturę powietrza test nie jest miarodajny ale i tak można jakieś wnioski wyciągnąć. Po pierwsze to oba produkty spełniają swoją funkcję czyli skutecznie obniżają temperaturę oleju jak i płynu chłodniczego gdyż bez dodatków olej osiągał 120st i płyn chłodniczy 101 po około 4ech okrążeniach. Po dodatkach peak oleju to okolice 117/100 na racing mix po 6-8 okrążeniach i 117/97 też po 6-8 okrążeniach. Po takiej ilości okrążęń hamulce są już mocno gorące jak i opony i trzeba zjechać z toru z okrążeniem chłodzącym. Co zadziwiające to przy niższych temperaturach powietrza na mixie z nanoC5 i oem oponie zrobiłem 1:05,3 a wcześniej na semi-slicku przy 26-28 stopniach 1:05,6. Jednakowoż na torze zaszła mała zmiana tzn był wylany ostatnio asfalt na płycie betonowej omijającej hopę na torze ale mimo wszystko biorąc pod uwagę że semi slick lepiej klei to czasy powinny być podobne. Największą zauważalną zmianą jest jednak hamowanie silnikiem a w zasadzie praktyczny jego brak po odpuszczeniu gazu na dodatku 9100/nanoC5. Pierwszy raz gdy zauważyłem to zjawisko myślałem że jadę na luzie i auto się toczy gdyż brakowało charakterystycznego hamowania silnikiem. Teraz już się do tego przyzwyczaiłem ale na początku było małe niedowierzanie :) Średnie spalanie na podobnym poziomie aczkolwiek nigdy go nie mierzę po tankowaniu. Po 10kkm od wyjazdu z fabryki mam 9l/100 wliczając 5 track dayów na torze Krzywa co uważam za bardzo dobry wynik. BTW jeśli ktoś może zrobić porównanie czasów hamowania silnikiem np 80-60 na 4tym biegu przed i po dodaniu dodatku 9100/nanoC5 na tym samym odcinku drogi to można by zobaczyć jaka jest realna różnica.
 
W przyszłym tygodniu zalewam nowy olej i wersję regeneracyjną. Zobaczymy co to za cudo te nanoC5
Ja od poniedziałku po zalanej wczesniej płukance długodystansowej i przed wymianą oleju postojowej dolalem wersję regeneracyjna nanoC5. Zobaczymy :)

Wysłane z mojego KB2005 przy użyciu Tapatalka
 
Ile już nakulałeś? Masz jakieś widoczne efekty?
 
Ja dzisiaj to wlałem bo mi ASO znowu OEM C2 zalało. Miało być Yacco, ale skleroza zwyciężyła i zapomniałem zabrać 😊

@wlyszkow - oni jeżdżą na tym Competition Mixie czy to tylko zwykła reklama? W ogóle można takie dodatki stosować w motosporcie?
 
Można, jak najbardziej nanoC5 jest w oleju legalne i to mogę napisać.
 
Opieka jest kompleksowa, analizy i testy olejów, dobór olejów i dodatków w zależności od przeznaczenia, konkretnego oleju, etapu weekendu itp itd. Olejów nie dajemy, jedynie rekomendujemy który kiedy mają używać.
 
@wlyszkow możesz zdradzić jakich olei używa Wójcik? Zgodnie z brandem na motocyklach leją Eneosa...tudzież Yamalube, czy coś innego tam chlupie w R1? :)
 
Jeżeli nie stosują olejów sponsora to osoba która by to zdradziła mogła by szukać kartonu do zamieszkania pod mostem. Ale nie drążmy OT ;)
 
Moje pierwsze reakcje z competition mixa po ~150 km są takie jak z gołego C5. Uspokoił co Total/KIA pogłośnił, ale poza tym wiele się nie zmieniło. Takie dodatki to raczej do testowania na torze, a nie w dupowozie :)
 
Daj mu jeszcze chwilę, poza tym w miksie masz 9100 a to baaardzo poprawia TBN vs TAN czyli można się inwestycją cieszyć sporo dłużej.
 
Powiedz to mojej instrukcji która wymaga wymian co 7500 km. A do końca gwarancji jeszcze 30000 km :D
 
Ciesz się że nie 3000 mil jak to kiedyś w US było regułą
 
I ja się w Żeepie do tej reguły stosuję. 😁
 
Poligon doświadczalny w wyścigach endurance jest bezcenny. Gratuluję sponsoringu. Myślę że my klienci możemy na tym doświadczeniu tylko skorzystać mając nadzieję na nowe innowacyjne produkty.
 
Poligon doświadczalny w wyścigach endurance jest bezcenny.

Daje radę jak widać...
emoji6.png


 
Back
Top