• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Competition Mix 9100/Oilsyn NanoC5

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat nowego produktu od Archoil czyli mix Archoil 9100 oraz Oilsyn Nano C5. Pacjent Fiesta ST mk8 i test podczas track daya na Torze Krzywa pod Legnicą na którym wcześniej testowałem w tym samym aucie Racing Mix od Archoil czyli mieszanka 9100/9200 w odpowiednich proporcjach. Ten sam tor, to samo auto (różne opony - OEM Michelin PS4 205/45/17 vs wcześniej Semi Slick RGC 215/45/17) różne dodatki do olejów oraz niestety różna temperatura powietrza ponieważ tym razem było 16-18st a wcześniej 26-28st. Przez temperaturę powietrza test nie jest miarodajny ale i tak można jakieś wnioski wyciągnąć. Po pierwsze to oba produkty spełniają swoją funkcję czyli skutecznie obniżają temperaturę oleju jak i płynu chłodniczego gdyż bez dodatków olej osiągał 120st i płyn chłodniczy 101 po około 4ech okrążeniach. Po dodatkach peak oleju to okolice 117/100 na racing mix po 6-8 okrążeniach i 117/97 też po 6-8 okrążeniach. Po takiej ilości okrążęń hamulce są już mocno gorące jak i opony i trzeba zjechać z toru z okrążeniem chłodzącym. Co zadziwiające to przy niższych temperaturach powietrza na mixie z nanoC5 i oem oponie zrobiłem 1:05,3 a wcześniej na semi-slicku przy 26-28 stopniach 1:05,6. Jednakowoż na torze zaszła mała zmiana tzn był wylany ostatnio asfalt na płycie betonowej omijającej hopę na torze ale mimo wszystko biorąc pod uwagę że semi slick lepiej klei to czasy powinny być podobne. Największą zauważalną zmianą jest jednak hamowanie silnikiem a w zasadzie praktyczny jego brak po odpuszczeniu gazu na dodatku 9100/nanoC5. Pierwszy raz gdy zauważyłem to zjawisko myślałem że jadę na luzie i auto się toczy gdyż brakowało charakterystycznego hamowania silnikiem. Teraz już się do tego przyzwyczaiłem ale na początku było małe niedowierzanie :) Średnie spalanie na podobnym poziomie aczkolwiek nigdy go nie mierzę po tankowaniu. Po 10kkm od wyjazdu z fabryki mam 9l/100 wliczając 5 track dayów na torze Krzywa co uważam za bardzo dobry wynik. BTW jeśli ktoś może zrobić porównanie czasów hamowania silnikiem np 80-60 na 4tym biegu przed i po dodaniu dodatku 9100/nanoC5 na tym samym odcinku drogi to można by zobaczyć jaka jest realna różnica.
 
Nigdzie nie napisałem, że nie rozumiem.

Stosuje dodatki nie widzę tylko ich właściwości cudotwórczych.
 
Cudem nazywasz spadek zużycia oleju? W RS3 zauważyłem spadek zużycia oleju w mondeo mk5 nie bo nie brał i nie bierze oleju. Jak widać wszystko zależy od silnika, jego konstrukcji i stopnia zużycia. Nie ma na świecie 2ch takich samych silników o tych samych parametrach. Jakie środki do oleju stosujesz?
 
Myślisz że jeśli u Ciebie w danym silniku nie zadziałał dany środek to oznacza że w każdym innym silniku będzie tak samo? A jeśli w innym silniku spadło spalanie oleju to stał się cud albo ta osoba kłamie? Otóż rozczaruję Cię bo to że dany silnik zareagował w ten czy inny sposób nie oznacza że dany efekt wystąpi w silniku. Byłem przekonany że to oczywista oczywistość a najlepiej przekonać się samemu niż ufać bezgranicznie wpisom na forach/"w internecie".
 
Panowie czy to chodzi o ten regenerator: OILSYN nano C5 modyfikator tarcia & regenerator ?
 
To ja z takim pytaniem z innej beczki.Czy przy przebiegu 124 tys lac już regeneratir czy wystarczy MIX?
 
Powyżej 50kkm przebiegu silnika można stosować regenerator.
 
Nowy silnik nie wymaga regeneracji, do tego czasu wystarczy wersja nanoC5 FM bez opcji regeneracji.
Nic złego się nie stanie ale sam proces nakładania w młodym silniku może być dłuższy niż na ogół te ok 1000km. Ja u siebie testowałem <30kkm i tak było ale wszystko jest OK i wyszło na zdrowie ;-
 
Back
Top