• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czerwonawy kolor oleju

Total i Motul od oficjalnego dystybutora Motula - 4 cars Łódź więc podróbę wykluczam.
 
Rzeczywiscie jak pogoglujesz "motul kolor czerwony" to ludzie pisza ze wystepuja w kolorze czerwonym :D
 
Czerwony to żelazo.
 
Mitsubishi ASX 1,6 benzyna silnik 4A92 MIVEC olej AmsOil 5W30 Sygnature Series Syntetic (ASL)
Dlaczego olej zmienił kolor. Od wymiany w październiku 2019r przejechałem 4500 km.Na początku kolor był normalny - miodowy a teraz zrobił się czerwony.
Uwaga !!! nie jest brudny czy zużyty, wszystkie systemy auta sprawne , brak wycieków oleju, i na 100% nie zmieszał się z płynem z chłodnicy bo ten jest zielony, po prostu zmienił kolor na lekko czerwony. Poziom oleju nadal taki sam na bagnecie jak przy wymianie... czyli ani go nie ubyło ani nie przybyło.Pierwszy raz widzę takie zachowanie oleju.Nic nie wskazuje na jakąkolwiek usterkę co więcej silnik pracuje bardzo równo,cicho ,płynnie lekko wkręca się na obroty stał się też oszczędny .Poprzednio pisałem,że po wymianie oleju wzrosło mi zużycie paliwa ... a teraz jak by wszystko wróciło do poprzedniego stanu czyli zużycie wróciło do poziomu 5,8-6,2 l/100 km jedyne co zrobiłem to na początku marca zmieniłem opony z zimowych na letnie ( rozmiar opon ten sam).Widzę ,że nie tylko ja doświadczyłem zmiany koloru oleju
 
Może jakiś związek wapnia się zredukował i na to miejsce wskoczył inny metal.. Żelazo, Al, Cu... Takie sole zabarwiają się mocno.
Akurat w AMSOIL wapnia jest dowalone na maxa,

Pozdrawiam,
 
Kiedyś, tak. Teraz już znacząco mniej.

Screenshot_20200526-115624.jpg


Amsoil i jego wypadanie w różne odmiany cieplych brązów, kierujacych się ku czerwieni to, zauważalny dla mnie, typowy obraz.
 
Jak pisałem nie pierwszy raz jest taka sytuacja z Amsoilem. Imho nie szkodzi to niczemu, a tu do poczytania gdzie udzielił się dealer Amsa w U.S:

Generalnie BITOG to dobre źródło o poczytać o tym zjawisku w olejach tej marki.
 
Last edited:
Może jakiś związek wapnia się zredukował i na to miejsce wskoczył inny metal.. Żelazo, Al, Cu... Takie sole zabarwiają się mocno. Akurat w AMSOIL wapnia jest dowalone na maxa,

Signature Series została już dawno przeformułowana z intencją przeciwdziałania LSPI. Wszystkie lepkości serii posiadają nowe pakiety dodatków uwzględniające niższe wartości wapnia. Dobrze to widać na wycinku, który zamieścił murgos.


Jeśli chodzi o czerwone to zabarwienie to najpewniej sformułowane w Signature Series estry przenikają i rozpraszają osady lakiernicze. Amsoil wymywa lakier, którym silnik zaszedł od środka. Nic złego się nie dzieje. Olej robi swoje.

Ester containing oils typically can slowly start removing this coating as the car heat cycles through an OCI

Można zgłębić temat we własnym zakresie. Polecam zacząć od dość starego tematu z BITOG, 2004 rok dyskusji: https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=530841#Post530841

In gasoline engines, Varnish is largely formed from fuel components. Varnish forms on valve covers, piston rings, piston skirts, valve lifters, and PCV components.
 
estry nie wymywają tylko dyspergują

Tak też napisałem.

Jeśli chodzi o czerwone to zabarwienie to najpewniej sformułowane w Signature Series estry przenikają i rozpraszają osady lakiernicze

Dalej posłużyłem się kolokwializmem i pewnie o ten fragment Ci chodzi:

Amsoil wymywa lakier, którym silnik zaszedł od środka. Nic złego się nie dzieje. Olej robi swoje.
 
Według mnie zachodzi do jakieś reakcji chemicznej, być może jak się wymienia z resztkami starego oleju? Jeżeli winowajcą były by estry, to by można było zaobserwować wśród innych marek to samo zjawisko.
 
Jeżeli winowajcą były by estry

Jeżeli estrów to raczej zasługa ;)

Stosuję Signature Series 5w30 w nowej formulacji w trzech wolnossących silnikach benzynowych. Wszystkimi opiekuję się od nowości i w żadnym z nich nie zauważyłem zmiany barwy oleju na czerwony. Zrobiłem dla Was zdjęcie z 1.2 84 KM Hyundaia. 18500 km przebiegu. Przy około 10 tys. km fabryczny olej został zmieniony na Amsoil. Zmiana była poprzedzona płukanką AR2820.

IMG_1115.jpg

IMG_1116.jpg
 
Last edited:
Ale niekoniecznie muszą być to różnego rodzaju depozyty w zawiesinie.
 
Mam klienta, który od lat zmienia olej w Toyocie 1.8 benz i zawsze przywozi swój Edge C3 5w30. Przy spuszczaniu leci czerwona ciecz, interwały ok 10-12 kkm. Kilka razy podobnie zabarwiony olej widziałem w silnikach koncernu Hyundai/Kia, starszych Daewoo/GM/Chevrolet i dziwnym trafem zalewanych Castrolem Magnatec, lub Edge.
 
Zachodzi jakaś reakcja chemiczna z jakimś "metalem".
 
Jest to efekt utleniania i braku depozytów z racji eksploatacji na LPG. Nie martw się. Gdybyś jeździł na benzynie to kolor byłby brunatny a tak w zawiesinie nie ma sadzy i olej nie ciemnieje tak jak nas do tego przyzwyczaił, do tego pewnie dochodzi konstrukcja silnika i wiele innych czynników. Nie chcę oczerniać oleju który stosujesz ale możliwe że ma mało antyoksydantów. Aby zredukować ten efekt musiałbyś zastosować więcej dodatku przeciwutleniającego o ile takie coś można nabyć.
Najprościej wymienić olej na inny i koniecznie podziel się wiedzą czy efekt się powtórzył czy jest już OK. Co olej to inne dodatki jak wiemy z tego forum.
 
Castrol Edge przy zlewaniu miał czerwony kolor - mechanik mówił, że pierwszy raz widzi i zastanawiał się czy ktoś nie zrobił mnie w trąbę i nie zalał ATF'a
Magnatec czarny jak smoła
 
Back
Top