• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czy wymiana oleju w skrzyni biegow jest szkodliwa dla uszczelnień?

ja też nie zalecałbym wymiany oleju w moście (BMW). Mimo, że się powinno to częsty objaw po wymianie oleju to jakieś wycie.. ja dziękuję :-D
 
Z mostami nie ma aż takiego problemu.
Czasem jak ktoś wymienia oleje w ponad 20 letnim Jeepie XJ, to mosty zaczynają przeciekać (bez wymiany też przeciekają)... ale prosta wymiana uszczelniaczy rozwiązuje problem.
 
Kozenko napisał:
Nie wymieniałem.

Polecam zainteresować się tematem, gdyż jest to bardzo ważny element napędowy.
lukaszewski napisał:
Mimo, że się powinno to częsty objaw po wymianie oleju to jakieś wycie.. ja dziękuję

a płukanki rozszczelniają silniki i powodują utratę kompresji.... Tylne mosty też padają i prędzej się to stanie podczas wypadu w góry, czyciągnięcia przyczepy na starym oleju nie zmienianym przez 200 tysięcy, niż na świeżym, wymienianym co 50.
 
Zielony34 napisał:
Polecam zainteresować się tematem, gdyż jest to bardzo ważny element napędowy.
Zielony, nie ma nawet korka spustowego w moście. ;)
Jeśli już to trzeba odsysać.
BMW skutecznie broni się przed wymianą oleju w moście. ;)
 
Gdy mamy most z większym przebiegiem i obawiamy się że po wymianie może pojawić się jakieś wycie albo już trochę hałasuje to warto zastosować olej 75w140. W realu na żywo wcale nie jest aż taki gęsty jakby się mogło wydawać a na pewno lepiej zabezpieczy przed postępującym już zużyciem przekładni zębatych i łożysk.
 
Widziałem wymianę za pomocą dużej strzykawki i wężyka. Dostęp jest chyba od góry.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Dokładnie tak. ;)
Wymiana à la doktor ze strzykawą.
 
Ja na poczatku stosowalem taka pompe do wymiany oleju w skrzyni.
 

Attachments

  • rBVaSVs_UZGALGhvAABZ9pvMiVA472.jpg
    rBVaSVs_UZGALGhvAABZ9pvMiVA472.jpg
    24,2 KB · Odwiedzin: 315
Jestem jakieś 10 kkm po drugiej zmianie oleju w skrzyni, pierwsza była po 60 kkm - wtedy olej Eurol 75W z mixem AR9100/9200, potem po 120 kkm Castrol Syntrans V z AR9100. Skrzynia sucha bez wycieków. W porównaniu do oema nawet nie chce mi się pisać...
Zrzut oleju przez korek w skrzyni, a napełnianie wężykiem od góry.
 
Czy polecam? Zależy, u mnie był spory problem z przełączaniem biegów, redukcją, wyciem skrzyni itd - mi takie zabiegi pomogły i to bardzo. Czy pomoże w każdym przypadku? Nie wiem, ale spróbowałem i to był strzał w dziesiątkę.
 
Ja dziś wymieniłem w E46, to już druga wymiana, a na liczniku 350tkm. Pierwsza była z 8lat i jakieś 140tkm wcześniej. Wtedy wlałem Pentosin 75W80, teraz wbrew zaleceniom olej do automatu. Przy pierwszej wymianie jak dobrze pamiętam był czarny, teraz ciemny, mętny brąz.
Za pierwszym razem wymieniałem też w moście, ale wyglądał dużo lepiej niż w skrzyni...
 
Jak zmieniałem olej w skrzyni F17 w zafirze (to zleciał olej całkowicie czerwony i czysty - skrzynia na bank nie była otwierana - nalatane ok 170 tyś. W F40 w saabie zmieniałem 2x - raz przy przebiegu ok 160 tyś. a później przy 240 tyś. Pierwszy był trochę brudny, za drugim razem był czysty. Wydaje mi się więc, że aby ziścił się scenariusz z początku tematu to skrzynia musiała by mieć gruuubo ponad milion km nalotu. Szybciej by się rozpadła mechanicznie wg mnie.
 
Back
Top