Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
odczekajmy chwilę i forum zatoczy wieeelkie koło i będzie odradzanie płukanek, bo ruszy nagar i się silnik rozszczelni.Po co w takim razie plukanki skoro jazda na zbyt świeżym oleju to jazda po gołym metalu?
Taką warstwa ochronna potrzebna jest w miejscach tarcia, a z stamtąd jej się nie usunie, bo olej tam pozostanie. Co prawda szybko zostanie zastąpiony nowym lecz w/w warstwa nadal powinna tam być.Każdy olej zostawia warstwę ochronną coś tak jak dodatek. Chodzi o to żeby jej nie usuwać bo potrzeba przejechać chyba kilkaset kilometrów żeby ja na nowo utworzyć.
Tzw rubbing zddp na czystym metalu węzła tarcia trwa do 2h na ogół, zależy także od typu zddp (primary/secondary/mixed).Poszukam badań i opiszę coś dokładniej, ale z grubsza chodzi o aktywację i osadzanie się dodatków z oleju. Zbyt częsta wymiana sprawia, że jeździ się na "gołym" metalu bo dodatki nie mają czasu zareagować odpowiednio z elementami w silniku.
Można to sprawdzić w analizie. Podeślij mi próbkę 50ml sprzed wymiany filtra a potem po 500km od założenia nowego filtra. Kiedyś mój kolega tak robił w dieslu z DPF i dawało to chyba niższe poziomy sadzy w oleju i nawet trochę niższe poziomy metali zużyciowych.Nie wiem czy był podobny temat. Sam stosuję od jakiegoś czasu taką metodę, wymieniam filtr oleju częściej gdzieś w połowie interwału lub częściej, koszt niewielki bo raptem kilkanaście zł, dostęp dobry bo silnik Honda 2.2 I-CDTI.
Potem na logikę, chciałem się upewnić czy warto i czy ma to sens (moim zdaniem warto) i znalazłem w sieci taki artykuł i test
Czy wymieniać filtr oleju częściej ?
filtr oleju cena, wymiana oleju w samochodzie, wymiana oleju silnikowego, co ile wymiana oleju, filtry w samochodzie, filtr do oleju silnikowego, wymiana oleju co ile, filtry do oleju silnikowego, filtrowanie oleju silnikowego, filtry przy wymianie oleju, co ile wymieniać olej w samochodzie...www.chevrolet-lacetti.cba.pl
Zapraszam do dyskusji i wymiany doświadczeń.
Płukanki aktywnie myjące a nie tylko obniżające lepkość celem ułatwienia wymiany oleju myją wszystko i wszędzie gdzie dopłyną i dlatego powinny zawierać składnik smarny.Ok ale niech ktoś powie jakie ma to znaczenie w tych węzłach tarcia, skoro olej z tych węzłów nie jest spuszczany, o tym zjawisku można chyba mówić tylko przy nowym silniku, lub po kapitalnym remoncie. Tu pojawia się pytanie jak płukanki działają na film olejowy? Zwłaszcza te silniejsze np. tec lub oilem, czy nie usuwają jego podczas płukania?
AR2820 ma taki składnik?i dlatego powinny zawierać składnik smarny
Nowy olej, świeże dyspergatory, detergenty, inhibitory korozji jak i zddp w nim zawarte będą częściowo wymieniać poprzednie pokłady. Trochę fosforu w tym procesie się uwalnia więc nie ma sensu zbyt często wymieniać oleju silnikowego, oczywiście nie dotyczy to motorsportu.@wlyszkow czyli stosując odpowiednie płukanki nie ma co się martwić o usunięcie związków zddp z węzłów tarcia gdyż są one chronione przez dodatki zawarte w tych płukankach? A jak sprawa wygląda z częstą wymiana oleje bez płukanki? W nowym oleju też są przecież substancje smarne, więc częstą wymiana nie powinna mieć negatywnego skutku skoro związki zddp nie zostały usunięte z węzłów tarcia przez wymianę, a nowe związki zddp aktywują się po 2 godzinach tak jak pisałeś wcześniej.
Nadmienić trzeba że w olejach za ochronę metalu odpowiadają nie tylko związki zddp lecz też Mo i bór które też tworzą tam ,,warstwę,, ochronną.
W sumie to teraz nie bardzo mam jak. Filtr już wymieniłem kilka tyś km temu gdzieś w połowie interwału olejowego. Następna wymiana niebawem to będzie podczas płukania i zmiany oleju (więc bez sensu pobierać bo filtr i olej skażony płukanką). Płukana na starym filtrze, odessanie oleju, następnie nowy filtr, zalany tani olej quallitum i płukanka Archoil. Dopiero po tym właściwy olej i nowy filtr i znów gdzieś w połowie interwału zmiana filtra. Chyba, że któryś z kolegów mógłby zrobić teraz taki zabieg, jak jest w połowie interwału i podesłać próbki.Można to sprawdzić w analizie. Podeślij mi próbkę 50ml sprzed wymiany filtra a potem po 500km od założenia nowego filtra. Kiedyś mój kolega tak robił w dieslu z DPF i dawało to chyba niższe poziomy sadzy w oleju i nawet trochę niższe poziomy metali zużyciowych.
Jeśli dostęp jest łatwy a filtr niedrogi to nie zaszkodzi. Badania masz ode mnie gratis. Jeśli nawet w benzynie z LPG autor zauważył różnicę to w dieslu z DPF tym bardziej powinna być mierzalna.