• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czym jeżdzisz na codzień :)

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ładna maszynka.

He he w ZCH byłem we wojsku chyba z 27-28 lat temu ;) Istnieje jeszcze JW 1609?
 
@Oskr5 jak eksploatacja Maximy? Głównie chodzi o dostępność części.
 
Tak istnieje jeszcze jednostka u nas. Kilku znajomych pracuje i sobie chwali 😛.
Post automatically merged:

Co do eksploatacji samochodu to dostęp do części eksploatacyjnych typu zawieszenie, rzeczy eksploatacyjne, a nawet części karoserii nie stanowią problemu. Ogólnie mechanika pokrywa się prawie w 100% z wersją europejską. I z racji tego że na części jest mały popyt są one na poziomie części do Volkswagena bądź Opla. Także bez problemu da się ten samochód tanim kosztem eksploatować na co dzień. Naprawdę fajny bezawaryjny youngtimer. Nie będę wychwalał tutaj samochodu ani udowadniał jego wyższość nad innymi, ale z rzeczy takich najważniejszych to elektronika jest w 100% oryginalna. Wszystkie czujniki ABS cewki i inne zaworki są takie jak Japończyk zamontował 26 lat temu. Auto ma 270000 km przebiegu i absolutnie wszystko działa. chłodnice klimatyzacji i wody są oryginalne.Chociaż do jazdy na codzień polecam a33 bo jednak to nowszy samochód a nadal produkowany do 2004 roku w Japonii. Mam też taką a33 2004 r pod swoją opieką, także polecam bo autko chodzi super. Tylko że samochody zadbane i wymieniane dosłownie wszystko włącznie z płynem do wspomagania i innymi tego typu niuansami .
Post automatically merged:

To ta druga nowsza.
 

Attachments

  • IMG_20200521_213437_619_hdr.jpg
    IMG_20200521_213437_619_hdr.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 197
Last edited:
Od grudnia 2019 ujeżdżam Lagunę III ph3, silnik mało chwalony na klubie Laguny ale nie sprawia mi problemów. To jest 2.0 16v 140KM, odpowiednik MR20DE montowanego w Nissanie. Przebieg na dziś to 105000, auto bezwypadkowe, po pierwszym właścicielu.

Poniżej zdjęcia z lata 2020, gdy robiłem 3 stopniową korektę z zabezpieczeniem kwarcem.

Wcześniej miałem Civica VIIgen, też tutaj wstawiałem fotkę 🙂

IMG_20200615_190113.jpgIMG_20200615_190931.jpgIMG_20200615_190059.jpg
 
Miałem okazję zrobić taka laguna dluzsza trasę tyle że w dieslu i w wersji bieda leasing ;) Bardzo wygodne autko
 
Ta moja ma strasznie krótką skrzynię, tu się inżynierowie nie popisali. Dość twarde zawieszenie, zupełnie niepodobne do francuskich aut, ale mnie to akurat pasuje 😉
 
Co to znaczy strasznie krótka? 140km/h na najwyższym biegu to ile rpm? Ja mam krótką w hyundai tylko nie wiem czy "strasznie" ;)
 
Ale miękkie zawieszenia w Renault skończyły sie na Megane II Lagunie II itp . Od Megane 3, Laguny 3 i Scenica 3 zawias jest przyjemnie sztywny. O miękkim zawieszeniu gadają ludzie , którzy chyba żyją mitami i dawno nie jeździli "francuzami"
Mało jest tych Lagun ph 3 tym paskiem ledowym w zderzaku. Ja widziałem może ze 2 lub 3 na drodze w przeciągu 2 lat
Ja mam 2000 obr przy 140 km/h
 
Co to znaczy strasznie krótka? 140km/h na najwyższym biegu to ile rpm? Ja mam krótką w hyundai tylko nie wiem czy "strasznie" ;)

Przy 3000rpm na 6 biegu mam coś około 120km/h liczników 😁
 
W październiku nabyłem sobie takiego o hothatcha. Im dłużej nim jeżdżę tym bardziej mi skubaniec podchodzi. Przez ponad 7lat przesiadałem się codziennie między kilkoma prasówkami, nowościami i zawsze chętnie wsiadałem do Fordów. Mimo, że ten ma już 15lat to jeździ nadzwyczaj nowocześnie, bardzo mu blisko do młodszego pokolenia. Niestety długo się nim nie nacieszę, bo od jakiegoś czasu regularnie jeżdżę do Łodzi a tam nic co ma profil niższy niż 60' moim zdaniem nie ma w ogóle racji bytu... jakby ktoś szukał to uczciwie polecam ;)
View attachment 6166
 
Lubię japońskie konstrukcje, nawet bardzo, ale serce zostało gdzie indziej... cóż nie ma to jak stary dobry niemiecki motor na wszystkim pojedzie i dojedzie... i będzie jechał dalej... i dalej.... dopóki rdza nas nie rozłączy 🥺
 
cóż nie ma to jak stary dobry niemiecki motor na wszystkim pojedzie i dojedzie... i będzie jechał dalej... i dalej.... dopóki rdza nas nie rozłączy
Powiedz to Hondzie czy Toyocie, które mają rozstrzał lepkości gdzieś od 0W30 po 15W40... No i nie chcą cholera się zepsuć... Stereotypy. Ja mam "Francuza" i jakoś silnik też nie chce paść. Dwa lata i 70 tysięcy przebiegu w tym czasie. No, ale tylko "Niemce" :cool:
 
Niemieckie samochody nigdy nie były "lepsze", to tylko złudzenie spowodowane otwarciem granic i masową wymianą Polonezów i Maluchów na wozy z zachodu, głównie niemieckie właśnie.
 
I tu się zgadzam w % i nadal nie są .
Kiedy ludzie się rzucili na oko ja kupiłem uno 1,1.
Potem krótko miałem passata B3 ale z uwagi na nie wygodne fotele - żonę bolał kręgosłup na trasach - po pół roku wymieniłem na Lancię Deere 2.0 16v SW LX i tym jeździliśmy bez bóli pleców ponad 5 lat .
Jakoś włoskie auta nigdy mnie nie zawiodły , nie psuły się, francuskie Niemieckie już tak jeśli chodzi o silniki .
b5f74cfe6b10a0eb341e122a93118694.jpg
27ecf23bb703df0b3b70ede15a92f4f1.jpg
af1a9cc0c0c5e9212fde4423d659529c.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Mnie czeka regeneracja kolejnego zacisku bo zapiekł się tłoczek i nie odbija. Po jeździe wyczułem spaleniznę na zewnątrz auta. Dodatkowo trzeba zdiagnozować usterkę wentylatora chłodnicy - nie załącza się.
Jak mówisz @Ryba84, tylko niemiecka motoryzacja może zapewnić taki rollercoaster emocjonalny... i finansowy :)
Mam nadzieję, że szybko uda mi się zrealizować plan zmiany na Giulię albo ISa.
 
Back
Top