• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czyszczenie chemiczne zaworów w silniku GDI

machony79

Użytkownik
Lokalizacja
Katowice
Samochód
Lexus NX 2.0 Turbo
Jakie preparaty polecacie do używania profilaktycznie i czyszczenia dolotu wraz zaworami ssącymi przy wtrysku bezpośrednim ?
Mogą być w formie dodatku do Pb (podwójny wtrysk) lub w postaci sprayu do dolotu. Macie coś sprawdzonego i działającego?
 
Nie ma takiego wynalazku, który po podaniu do pb wyczyściły dolot w silniku gdi.
Najpewniejsze to czyszczenie mechaniczne i ewentualnie zainstalowanie czegoś co nazywają catch oil, czy jakoś tak.
Możesz dodać go paliwa oilem dr petrol przed wymianą, który poczyści chemicznie komorę spalania i zawory od jej strony.
Do dolotu jednak nie wpływa.
 
Last edited by a moderator:
@machony79 z Liqui Moly spray do czyszczenia kolektorów jest całkiem spoko do takiego profilaktycznego rozpuszczania lekkich nagarów, z Valvoline EGR cleaner podawany prosto do kolektora też daje radę, nagar robi się miękki i glutowaty, chętnie sobie spływa do komór spalania.
Do paliwa nie polecę Ci nic, bo mając nawet dotrysk paliwa do kolektora, nie widzę możliwości, żeby jakiś syf mógł się tam pojawić 😉.
 
Dzięki. Silnik w większej mierze pracuje na wtrysku pośrednim ale nie wiem jak się maja zawory ssące.Szukam czegoś do profilaktyki.
Wcześniej używałem AR9600PMax teraz Oilsyn Petrol DNA.
 
Chwilą, jaki to silnik?
Bo w tytule piszesz "gdi", a teraz wspominasz o wtrysku pośredni.
Jak masz ten drugi wtrysk, to dodatki czyszczące mogą wpływać na czystość dolotu
 
Silnik ma podwójny układ wtryskowy. Używa wtrysku zależnie od obciążenia.
 

Attachments

  • Opera Zrzut ekranu_2023-01-22_142549_toyota-club.net.png
    Opera Zrzut ekranu_2023-01-22_142549_toyota-club.net.png
    42,7 KB · Odwiedzin: 103
@wlyszkow kiedyś pisał, że podobno PEA jest w stanie przetrwać proces spalania i utrzymać w czystości zawory ssące:)
 
Skoro wystepuje tam wtrysk pośredni, to chyba sama tam wtryskiwana benzyna czysci ten dolot?
 
Ja chyba nawet wiem, o jakie silniki chodzi. To nie jest tam tak, że masz wtrysk bezpośredni i wtryskiwacz jednopunktowy?
Najprościej było by tam naprawdę zajrzeć endoskopem czy w ogóle jest co tam czyścić i ocenić, czy w ogóle stosowanie chemii ma sens, czy tylko czyszczenie mechaniczne. Jeżeli na zaworach i kolektorze będziesz miał tylko lekki nalot z nagarów, nie pół centymetra syfu, to LM5768 (nie jestem w 100% pewien) robi naprawdę dobrą robotę. Do tego później stosowanie, czy to AR6900PMAX, czy Oilsyn Petrol DNA i myślę, że z biegiem spalonego paliwa, wszystko powinno się ładnie doczyscić.
Aczkolwiek jeżeli w kolektorze dolotowym jest/są już wtryskiwacze, to samo przez się powinno skutecznie ten dolot czyścić.
 
Każdy silnik z wtryskiem bezpośrednim ma nagar na zaworach ssących.
Taki jest w Hondzie HR-V 1,5 po 120 tts km .
Fotka zrobiona przy regulacji luzu zaworowego.
Honda od czasu do czasu leci do niemiec 1200 km w jedną, trochę się to rozgrzewa i spływa.
Kumpel ma dwa razy więcej nagaru z przebiegiem 65 tys km i gniecie po Katowicach w większości.
Zamierzam użyć LM do diesla przed wymianą oleju, ale wiem że tylko rozmiękczy - Cobcio kiedyś do diesla 3 x pod rząd psikał ten LM i nie usunęło , ale zrobiło się miękkie. Rozebral kolektor i dłubał śrubokrętem.
Są warsztaty co piaskują łupinami orzechów dość skutecznie.
Nie ma to wpływu na jakość pracy silnika .
Może separator par oleju by zniwelował ten proces odkładania się spalin.
16d8dc56df1b349507b0a6f3afc3f223.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Przeczytaj jeszcze raz wątek, moze zrozumiesz, ze jest dodatkowy wtryskiwacz wtrysku posredniego.
A co do Kupcia i tych preparatach. Co sie dzieje z takim oderwanym glutkiem, ktory przeleci (bezkolizyjnie) przez otwarty zawór i wleci do komory spalania? Anihiluje?
 
Dopóki nie ma syngałów, że coś się dzieje - nierówna praca na luzie, szarpanie przy przyspieszaniu i t.d. to szkoda sobie głowę zawracać. @poziom1989 kiedyś wstawiał dokument z badaniami na temat dodatków czyszczących do paliwa, odrobina PEA, PIB i podobnych związków jest "zasysana" podczas pracy zaworów na zewnątrz i pomaga z osadami na zaworach. Nie ma co liczyć że będą czyste, ale przy użytkowaniu chociaż od czasu do czasu na trasie i używaniu dobrych dodatków do paliwa można liczyć na to że newralgiczne punkty zaworów będą w miarę chronione.
 
Spora cześć osób montując lpg do bezpośredniego wtrysku w prawie nowych samochodach z symbolicznymi przebiegami, nie zdaje sobie sprawy jak bardzo „nieświadomie pomogła” silnikowi w temacie nagaru.
 
Back
Top