• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dacia Duster 2018SCe

Tcep

Użytkownik
Samochód
Dacia Duster 1.6SCe
Marka samochodu
Dacia Duster
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia
Styl jazdy
Silnik
1.6SCe
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A3/B4
Jaki olej masz obecnie
Elf 5w30
Poszukuję najlepszego oleju do tego silnika. Dodam, że będę teraz zakładał do niego instalację gazową, więc nie wiem czy ma to bezpośredni wpływ na dobór oleju. Według karty gwarancyjnej norma oleju to: ACEA A3/B4. Budżet tak jak wyżej - bez znaczenia. Dość dynamiczna jazda w mieście, o ile można to tak nazwać przy tym silniku:D
 
Zawsze jest tak, że można było wybrać lepiej. Z reguły kupując samochód zakładasz sobie jakiś budżet. Silnik Sce a Tce to co najmniej kilka tyś PLN różnicy. Automat, to kolejne kilka tyś. I w taki sposób dochodzisz do ceny innego "lepszego" samochodu.

Kupione i dyskusja co byłoby gdyby było jest bezcelowa.

Olej dobrany? wybrany?
 
Witam Ponownie,

Zbliża się kolejna wymiana oleju. Olej poprzedni, który dzięki Wam zakupiłem to Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40 5L.
Zostać przy tym oleju czy może zastosować co innego? Wyświetlił mi się jeszcze olej MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40 5L. Jest to chyba jakiś nowy olej? Czy może zastosować coś innego. ;) Budżet do 2 stówek. 1.6SCe Ben+LPG.
 
Nie widzę sensu zmiany.

MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40 5L. Jest to chyba jakiś nowy olej?
Nie. Jest to również od dłuższego czasu obecny w sprzedaży olej. Bardzo podobny do 5W40, różni się zastosowanymi olejami bazowymi PAO.
 
Planuje instalacje w najbliższym czasie i ciekawi mnie czy są z nim jakieś większe problemy?
Musisz mieć świadomość, że silnik nie posiada hydraulicznej kasacji luzów zaworowych. Więc z czasem będzie musiało dojść do ich regulacji. Regulacja odbywa się przez wymianę płytek o odpowiedniej grubości. Wiąże się to z rozbieraniem całego rozrządu i nie jestem pewny, ale chyba z demontażem walków. Zaniedbanie tej operacji może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych. Wraz z rosnącym przebiegiem, kontrola luzów sugerowana jest nawet co 20 tysięcy. Moim zdaniem - montaż instalacji LPG jest dyskusyjny. To niestety nie jest pancerny silnik produkcji Renault.
 
W tym silniku przy założonym LPG i jeździe 50/50 można stosować 5W30 A3B4 czy jednak lepiej tak jak polecacie grubiej czyli 0/5W40?
 
Obojętnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Olej z normą C3 chyba też mógł by być?
Wóz nie ma filtrów a spełnia Euro6, a mam teraz chęć zalać coś dopasionego borem 5W30.
 
Back
Top