• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Daewoo Lanos 1.6 16v 98r PB+LPG

Dawid k

Użytkownik
Samochód
Daewoo Lanos 1.6 16v 98r PB+LPG
Marka samochodu
Daewoo Lanos 1.6 16v PB+LPG
Budżet/ile litrów
120zł w silniku mieści się prawie 4 litry
Styl jazdy
Silnik
1.6 16v
Data produkcji
1998r
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
według książki 5w30 lub 10w40 a inne parametry to nie wiem
Jaki olej masz obecnie
GM 10w40 pół syntetyk
Witam jestem spadkobiercą lanosa 98r 1.6 16v auto w rodzinie jest od 16 lat i myślę że będzie jeszcze z pare naście tylko wiadomo trzeba zadbać o serducho i tak silnik wcześniej był zalewany olejem gm 10w40 pol syntetyk olej byl wymieniany raz na rok gdy uzytkowal te auto dziadek pozniej matka dostala lanosa i zaczelo sie nieregularne wymiany oleju auto zaczelo spalac olej dolewki były ale nie tego samego oleju tylko różnych częste jazdy na minimum oleju na bagnecie aż w końcu 4 lata temu matka jeździła na mniej niż minimum a nawet 0 silnik się zatarł i nie można było jechać mechanik ogarnął silnik ale auto stało 2 lata pod blokiem z innych przyczyn i tak jest to moje 1 auto jeżdżę lanosem od roku i tak po postoju 2 letnim został wymieniony olej i zalałem znowu tego gm 10w40 ale przez 3 miesiące auto brało kolosalne ilości oleju co 3 dzień dolewałem po 50ml oleju a autem jezdziłem tylko do szkoły trasa jakieś 8km w jedną stronę troszeczkę poszperałem w internecie i znalazłem coś takiego jak płukanka no i pojechałem do mechanika powiedział jak najbardziej można i tak zrobiliśmy płukankę zalałem znowu gm10w40 plus rozmiękczacz do uszczelek zaworowych itd tak polecił mechanik to było z firmy wynn's o ile dobrze pamiętam no i od tego momentu silnik brał troszeczkę mniej oleju i po przejechaniu 1000km olej był czarny jak smoła no ale okej jeździłem dalej i mam już przejechane 9tyś km po około 6tyś km auto przestało kolosalnie brać olej na pełen bak gazu przejadę 350km i przez ten czas doleję tylko z 150-200ml oleju gm10w40 na moje oko na 1000km silnik pobiera jakies 0.6 0.7l oleju jako że auto jest po dużych naprawach zawieszenie itd rozrząd chciałbym zadbać o serducho i lać coś lepszego tylko właśnie co straciłem około 5 godzin czasu na szukanie jakich kolwiek informacji jaki olej jakie dodatki itd część ludzi doradza valvoline 10w40 plus plukanka przed tym oraz dodanie ceratec inni gadają żeby zrobić płukankę i zalac Eurol super lite 5w40 cenowo tak samo jak ten gm10w40 może troszkę roższy no i dodać też ceratec i takie moje pytanie do forumowiczów na pewno się znacie na olejach doradźcie mi co mam zalać do tego silnika jakie dodatki i czy stosować znowu płukankę myślę że budżet jest ogarniczony ponieważ nie pracuję i myślę że 120zł za 5L oleju to maximum co mogę dać no a dodatki itd to już funduje rodzina :) dodam również że silnik się poci na uszczelce pokrywy zaworów i troszkę na misce olejowej na pewno będzie to zrobione tak więc bardzo proszę o pomoc będę bardzo wdzięczny a co do tego Eurol super lite 5w40 to oglądałem na kanale piotr tester i olej wyszedł bardzo dobrze również czytałem na tym forum że olej jest super ale mogę się mylić wiadomo nie znający się może wszystko powiedzieć także pozdrawiam ciepło.
 
Z dodatków sam dodaję mos2 bo zostało mi z ostatniej wymiany także zobaczymy co inni napiszą o tym na co teraz sie przerzucić :)
 
Pozostań na Eurolu jak było dobrze ;)
Zmiana na Lotosa czy cos innego raczej wiele nie zmieni w przypadku Lanosera
 
Sprawdziłeś Eurola i jesteś zadowolony, więc pozostań przy Eurolu. Poprzedni olej pobierał, tego nie pobiera, na poprzednim silnik hałasował, na Eurolu nie hałasuje, miał się mieścić w budżecie i mieści się w budżecie. Wychodzi na to, że udało się Ci trafić w olej spełniający wszystkie Twoje oczekiwania. To, że pocą się uszczelki to wina uszczelek, nie oleju. To, że robi się szybko czarny to wina syfu w silniku, który olej skutecznie wymywa, co również dobrze o nim świadczy. Wymieniaj nie rzadziej niż co 10k lub raz do roku.
Zostań przy tym Eurolu, bo będzie tak, że zamieni stryjek siekierkę na kijek.
 
Sprawdziłeś Eurola i jesteś zadowolony, więc pozostań przy Eurolu. Poprzedni olej pobierał, tego nie pobiera, na poprzednim silnik hałasował, na Eurolu nie hałasuje, miał się mieścić w budżecie i mieści się w budżecie. Wychodzi na to, że udało się Ci trafić w olej spełniający wszystkie Twoje oczekiwania. To, że pocą się uszczelki to wina uszczelek, nie oleju. To, że robi się szybko czarny to wina syfu w silniku, który olej skutecznie wymywa, co również dobrze o nim świadczy. Wymieniaj nie rzadziej niż co 10k lub raz do roku.
Zostań przy tym Eurolu, bo będzie tak, że zamieni stryjek siekierkę na kijek.
No co do syfu to bede co wymiane plukanki uzywac bo pewnie syf tak bedzie tez niesamowicie duzy dlatego miske chce sciagnac i zobaczyc jak to wyglada
 
Nie wiem ile kosztuje ten Eurol.
Natomiast Lotos syntetic 5w40 kosztuje w promocji w Selgro..... 78zł (ostatnio po tyle widziałem).
Te silniki konstrukcyjnie pamiętają lata 80 te (może wcześniej????? ) i opla kadeta.
Koreańscy lekko je pozmieniali.
Te silniki w większości jeździły na 10w40. Więc ten lotos to i tak przerost formy.
 
Masz rację jezdzily na 10w40 ale producent zaleca napiszę ci co pisze mi w ksiazce daewoo Klasyfikacja dla 1.5 SOHC i do 1.6 DOHC jest olej API SH lub wyższy ACEA a1/a2/a3 SAE 5w30,10w30,10w40,15w40 zalecany olej M8045 10w-30 SOHC czyli 1.5 oraz M8044 5w30 DOHC czyli 1.6 więc producent zaleca tutaj wszystkie kategorie oleju jakby na to nie patrzec :p
 
Last edited by a moderator:
Mój Lanos bardzo dobrze jeździ na Orlen Classic 5W40. Od wymiany do wymiany bez dolewki. Wcześniej lałem Lotosa i trochę go pobierał ale w normie. Zmieniam co rok i na pewno nie przekraczam interwału 10000km
 
Back
Top