• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Daewoo Lanos 1.6 16v

Heinz Dundersztyc

Użytkownik
Marka samochodu
Daewoo Lanos
Budżet/ile litrów
150/4L
Silnik
1.6 16v A16DMS
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Pytanie nie jaki olej, ale w jakiej kolejności...ale do rzeczy.
Rok temu pytałem w wątku płukankowym, co zrobić z powyższym pacjentem. Dla przypomnienia. Auto jest z 2000r. i ma przebieg 156.800km. Od ok 80.000 jeździ na 10w40. W ostatnich latach było trochę zaniedbane-trochę to mało powiedziane. Ze względu na wycieki spod pokrywy zaworów i nie tylko z tego miejsca oraz na konsumpcję samego silnika olej właściwie nie był wymieniany tylko dolewany. Jak go ubywało dolewało się nowego, w tempie ok. 4l rocznie.
W zeszłym roku miałem się zabrać za odgruzowywanie go, ale nie zostało to zrobione tak jak być powinno.
Wymieniłem pokrywę zaworów na aluminiową wraz z nową uszczelką i został należycie wymieniony olej z filtrem (lipiec 2020, 152.100 km) na jakiś 10w40 Mannol GM. Miało być na chwilę, a Lanos w między czasie zeżarł Mannola i zacząłem dolewać Orlen 10w40. Mimo, że przez ten czas wlałem też całego Orlena to od 600km dokładnie obserwuję poziom i na bagnecie ubyło raptem 3mm oleju. Być może jest to związane z porą roku (zimą pił dużo więcej), być może ze stylem jazdy-jak się go ciśnie zostawia za sobą chmurę dymu, a końcówka wydechu ma 1mm tłusty depozyt.
W międzyczasie kupiłem 🙈 3 bańki z różnymi olejami: Cyclon Magma Syn Ultra 5w40 to był mój autorski pomysł. Później przeczytałem tutaj, że spoko jest Lotos Synthetic Plus 5w40, więc też kupiłem i jak by tego było mało to ostatnio na allegro była fajna promocja na ELF Evolution 900NF 5w40. No to za 55zł żal nie brać.
Do brzegu.
W przyszłym tygodniu wymieniam olej, ale najpierw będzie płukanka EPR BG109, która mam nadzieję rozrusza pierścienie.
Jaki olej zalać jako pierwszy?
Jeśli będzie auto go spalało nadal w tempie 1L /1000km to poprostu nie będę nic dolewał tylko jak zejdzie poziom w okolice minimum zaleję kolejną płukankę i odkorkuję kolejną bańkę.
Dla ułatwienia:
1. Lotos najgorzej z dodatkami: P 790, Zn 881, Bor 63, Mg 67, Ca 2436
link analizy z forum
2. Cyclon całkiem fajny olej przez przypadek kupiłem: P 953, Zn 1150, Bor 105, Mg 12, Ca 2982
link do oilchoice.ru
3. Elf- tu trafił się jak ślepej kurze ziarno: P 1095, Zn 1263, Bor 110, Mg 10, Ca 3495
link do tego masła na oil-club.ru
Zatem jaka kolejność zalewania?
Aha. Zakupiłem też miernik ciśnienia sprężania i będą pomiary. Jak się bawić to na całego.
 
Poziomy :D pierwiastków niekoniecznie powiedzą cokolwiek o ochronie. One zależą od dobranej formulacji i jej ewentualnej modyfikacji przez producenta.

Jeżeli szukasz czegoś do zalewania dopóki nie ustabilizuje się pobór oleju to Lotos, Orlen, Specol, Venol - coś co jest tanie i od w miarę sensownego producenta. Jakościowo te oleje będą na bardzo podobnym poziomie, Lotos i Orlen będą się wyróżniać na plus raczej ze względu na skalę produkcji - możesz zrobić lepszy olej taniej jeżeli produkujesz go bardzo dużo.
 
Dla ułatwienia:
Nic to kompletnie nie mówi i tak się nie porównuje. To są po prostu takie, a nie inne formulacje i nie można mówić, że ten czy tamten będzie chronił lepiej.

Przy obecnej sytuacji, nie ma to kompletnie znaczenia, co będziesz stosował. Jeśli chcesz wymieniać olej jak jego stan zejdzie z max do min, to możesz nawet 15W40 wlać. Jest on chyba dopuszczony w tych silnikach, a może wyjść taniej [GM, Lotos, Orlen] jak zostawia chmurę, to od strony mechanicznej już tam się coś dzieje niedobrego. Jak zimą brał więcej, to pewnie uszczelniacze zaworowe są w stanie agonalnym. Nic już wybitnego tutaj nie wymyślimy.
 
Back
Top