• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dekarbonizacja silnika - eksperymenty z płukankami

Tam był temat o fatalnie skonstruowanym silniku turbo, a tu jest słuszny silnik wolnossący, MPI i jeszcze bez zmiennych faz rozrządu - więc jaki olej byś nie wlał wg info z instrukcji, na pewno będzie dobrze, zwłaszcza przy wymianach co 6 000 km.
 
Jakby kogoś interesowało - zrobiłem super dokładny pomiar zużycia oleju - na dystansie 2200 km zużył 400 ml oleju (miasto i kilka tras) czyli prawie 200 ml na 1000 km.
Nie jest zle (choć chciałoby się żeby obyło się bez dolewkę). Wymieniam olej na jesień i zastanawiam się w która lepkość isc . Kuracja zostanie powtórzona. Mam jeszcze CarbX ,bg109 i olej maszynowy
 
Jak zrobiłeś ten super dokładny pomiar?
 
To trochę z żartem. Na odomerze ustawiłem zliczanie przebiegu (niestety w i10 po 1000 km przebieg jest kasowany :) ). Po prostu zaznaczyłem sobie konkretny stan wyjściowy na bagnecie. Wcześniej zmierzyłem ile wchodzi min/max i ile jest między znakami fizycznie na podziałce. No to wiadomo ile mm to ile ml. Potem wlewałem naczyniem z miarką aż do znaku :)
 
Miska nie ma równego przekroju i wnikają do niej różne elementy silnika, więc liczenie proporcji na bagnecie może być obarczone błędem. Leje się do górnej kreski i sprawdza, ile po danym przebiegu trzeba wlać ponownie do górnej kreski.
 
No dokładnie tak zrobiłem. Szybciej pisząc uzupełniłem olej do tego samego poziomu wlewając przez kolbę chemiczną.
 
Potwierdzam Protec bardzo ładnie czyści. Przy pierwszym użyciu, na bardziej zapieczone osady potrzeba kilka aplikacji. Potem można robić np. przy okazji każdej wymiany oleju. Z tego co wyczytałem są dwie szkoły. Falenicka mówi a aplikacji na zimno, Otwocka - na ciepło. Tak czy inaczej, piana opada znacznie szybciej niż 30 minut. Choć zauważyłem, że zależy to od temperatury i ilości zanieczyszczeń (im cieplej i im ich mniej tym szybciej opada/reaguje). Ja osobiście mam trochę problem z aplikacją środka K2. Zużyłem cały K1 a K2 zostało mi z 1/4. Nwm czy tak ma być, czy używałem go za mało. Do odsysania polecam odkurzacz przemysłowy i odpowiednio dorobioną (szczelnie) końcówkę z wężykiem. Po odessaniu ok godzinka na odparowanie i można ruszać.
 
No to u mnie musiało być/jest sporo zanieczyszczeń, bo długo się utrzymywała. Też mam wrażenie, że K2 było za dużo.
Akurat zostało mi na kolejną aplikację Protec, mam też jeszcze 2L oleju maszynowego oraz puszkę BG 109.

Przed tym wszystkim pojutrze zalewam płukankę postojową (chyba Amtrę jeszcze nie kupiłem), potem spuszam olej, wleci 15w40 oraz Atomex Total Flush na ktorym zrobię 500-700 km żeby coś zruszyło przed kolejnym atakiem na tłoki. Jak mi zabraknie Proteca to wezmę jeszcze EGR Cleanera Moje Auto
 
Ostatnio wleciał ten Atomex, niestety zapomniałem na garaż zabrać Pro-teca i EGR cleanera od Moje Auto.
Przejechałem na Xado 6x tyle co zaleca producent i lekko się przypocił w jednym miejscu, ale jest OK.

Cóż dalej chce te 2-3 setki, myślę, że więcej z tym nic nie zrobię.
Chcę sobie przetestować wszystkie lepkości żeby wyrobić zdanie od 10w-60 po 5w-20
 
Z 10w-60 chcę spróbować Specola, z 10w-50 Totala Racing, z 5w-50 właśnie tego ELF, a z 5w-20 Hyundaia Xteer

Przed zalaniem przepłucze BG109 i mam jeszcze puszkę BG MOA (to taka ichnia płukanka LL)
 
Last edited:
No właśnie tak przeglądam opis BG MOA i zastanawiam się do jakiej kategorii środka go przypisać 🤔

Przetłumaczony opis ze strony bo na polskiej jakiś lipny. Chyba faktycznie coś jak płukanka długodystansowa z elementami modyfikatora tarcia

BG Advanced Formula MOA® chroni elementy silnika i wzmacnia oleje silnikowe wszystkich marek. Wykorzystuje modyfikatory tarcia, które poprawiają oszczędność paliwa i właściwości zatrzymywania paliwa przez oleje silnikowe. Kontroluje powstawanie osadów i lakierów oraz utrzymuje wydajność przez cały okres międzyobsługowy.

BG Advanced Formula MOA® zapobiega sklejaniu się pierścieni tłokowych, stabilizuje lepkość oleju, zapobiega zwiększonej emisji spalin, zmniejsza zużycie, zapobiega osadzaniu się szlamu i lakieru oraz jest odporny na utratę oleju przez parowanie.
 
Płukanka LL plus zapewne stabilizator lepkosci . W analizie wyszło trochę estrów i dużo wapnia.
 
No właśnie tak przeglądam opis BG MOA i zastanawiam się do jakiej kategorii środka go przypisać 🤔

Przetłumaczony opis ze strony bo na polskiej jakiś lipny. Chyba faktycznie coś jak płukanka długodystansowa z elementami modyfikatora tarcia

BG Advanced Formula MOA® chroni elementy silnika i wzmacnia oleje silnikowe wszystkich marek. Wykorzystuje modyfikatory tarcia, które poprawiają oszczędność paliwa i właściwości zatrzymywania paliwa przez oleje silnikowe. Kontroluje powstawanie osadów i lakierów oraz utrzymuje wydajność przez cały okres międzyobsługowy.

BG Advanced Formula MOA® zapobiega sklejaniu się pierścieni tłokowych, stabilizuje lepkość oleju, zapobiega zwiększonej emisji spalin, zmniejsza zużycie, zapobiega osadzaniu się szlamu i lakieru oraz jest odporny na utratę oleju przez parowanie.
 

Attachments

  • IMG_0678.jpeg
    IMG_0678.jpeg
    498,4 KB · Odwiedzin: 56
  • IMG_0679.jpeg
    IMG_0679.jpeg
    784,6 KB · Odwiedzin: 56
Podbił nieco poziomy pierwiastków i zwiększył oksydację, ale również zdziwiły mnie te wyniki, bo po prostu mniej-więcej zrobił z oleju C3 olej A3/B4
Szkoda, że nie ma informacji jak wygląda TBN.

Napisałem, że ma w pip wapnia, ale w sumie jak się przeliczy 12k ppm x 5% płukanki to tak może wyjść.

Albo scam, albo najważniejsze jest niewidoczne na analizie - as always ;)
 
Back
Top