• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Diagnostyka m54b30

Navi

Użytkownik
Samochód
x3
Hej!
Jestem już 1000km po wymianie rozrządu, regeneracji vanosów, czyszczeniu silnika i etc.
meguin 0w40, pół dnia ogarniałem program do diagnostyki i porobiłem screenshoty z ciekawości. Z Niemieckim u mnie nie za dobrze
ale jak ktoś ogarnia temat, ma podobny silnik lub wie co w trawi piszczy i się wypowie czy jest ok to będę wdzięczny.
 

Attachments

  • 5000.png
    5000.png
    96,4 KB · Odwiedzin: 295
  • 5001.png
    5001.png
    89 KB · Odwiedzin: 299
  • 5003.png
    5003.png
    85,8 KB · Odwiedzin: 279
  • 5004.png
    5004.png
    76,6 KB · Odwiedzin: 289
  • 5005.png
    5005.png
    97,7 KB · Odwiedzin: 290
  • 5006.png
    5006.png
    93,1 KB · Odwiedzin: 279
  • 5007.png
    5007.png
    88 KB · Odwiedzin: 283
  • 5008.png
    5008.png
    89,3 KB · Odwiedzin: 276
  • 5009.png
    5009.png
    82,7 KB · Odwiedzin: 261
  • 5010.png
    5010.png
    81,2 KB · Odwiedzin: 265
@Navi później rzucę okiem na to pod kątem niemieckiego. Lecz odnośnie interpretacji wyników tu już może być problem, ale zobaczymy.
 
Co się niepokojącego dzieje z autem?
Nic się nie dzieje, żona jeździ i jest zadowolona. Po prostu chciałem luźny temat założyć z własną diagnostyka czy te wartości zwykłemu Kowalskiemu mówią coś o silniku i jak działa na danym oleju czy też nie.
 
Pod kątem oleju to możesz tylko obserwować temp. Reszta to zupełnie inne parametry.
 
Nic się nie dzieje, żona jeździ i jest zadowolona. Po prostu chciałem luźny temat założyć z własną diagnostyka czy te wartości zwykłemu Kowalskiemu mówią coś o silniku i jak działa na danym oleju czy też nie.
Zdradzę Ci tajemnice jak z autem nic się nie dzieje nie patrz w te cyferki bo to bez sensu. Wszystkich co znam, którzy co chwile sprawdzają parametry pracy silnika maja z nim problemy albo raczej wydaje im się, że mają bo im się te cyferki nie zgadzają i szukają sobie problemów ;)
 
@Navi jak chcesz sprawdzic jakosc oleju, najlepiej po kilku latach stosowania, rozebrac silnik, ocenic pod katem czystosci w szczegolnosci w okolicach tlokow itp. Do tego sprawdzic zuzycie w parach ciernych. Ale...malo komu chce sie w to bawic :>
 
Wszystkie parametry są w normie. Jedynie przepływ powietrza na wolnych obrotach u Ciebie jest 15 kg/h, a zazwyczaj przy m54b30 jest 12-13. Może akurat przy printscreen wahnęły się obroty i wskoczyło na 15 kg. Dobrze jest sprawdzić przepływ maksymalny, trzeba do tego zapiąć 2 lub 3 bieg i jechać z gazem w podłodze do odcinki. Maksymalna wartość pojawi się przy ok 6400 rpm i powinna wynosić blisko 600 kg/h. Vanosy u mnie przy wolnych obrotach stały 119 ssacy i -105 wydech. Tu też warto sprawdzić skrajne położenie wałków podczas jazdy i wystarczy jazda do 4000 rpm. Przy obu testach wskazana pomoc osoby na prawym fotelu.
 
Dzięki za odpowiedź, znalazłem właśnie ze ssący na wolnych w akurat B30 powinien mieć 126 a u mnie po złożeniu rozrządu jest 124.3 z tego co widzę, ale nie wiem czy to ma znaczenie. Co do testów - na pewno zrobię jak znajdę odważnego :p
 
Pełne zakresy Vanosa się liczą, bo źle ustawiony rozrząd Vanos i tak wybierze sobie pod czujniki na wolnych obrotach, a w skrajnych położeniach może zabraknąć. Vanosy regenerowałeś? Ja swoje dwa razy robiłem, raz po zakupie auta, drugi po przejechanych 80 kkm, ale to dlatego, że za pierwszym razem tylko uszczelnienia wymieniłem, a za drugim już musiałem łożyska szlifować.
 
Tak, był wyciągamy i łożyska szlifowane a uszczelki wymienione. Luzy jakie były to 0.2 i 0.22 po zeszlifowaniu mają 0.03 luzu
 
Czy ktoś mi powie jakie ma znaczenie ta przepustnica wydechu u mnie w b30 ? ostatnio właśnie zaobserwowałem że gdy się auto zapali to się zamyka i spaliny lecą z jednej rury. Jak się ją odepnie to po prostu auto jest głośniejsze ? to jedyna jej funkcja ? jak ktoś coś wie proszę o info bo w internetach zero konkretów
 
Jedyna funkcja to dźwięk. M54B30 ładnie mruczy, ma duży skok tłoka i przy zamkniętej połowie ostatniego tłumika można spokojnie podróżować z rodziną. Dopiero zwiększone obciążenie uruchamia podciśnieniem przepustnicę i silnik oddycha na dwa płuca.
 
Back
Top