• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dlaczego Castrol ma taką złą opinię?

Na Castrola złego słowa nie powiem. W pasacie b5 wykreciłem na tym oleju (5w40) ponad 400 tysięcy. Teraz mam b8 i tez zalewam tylko Castrola. Zmiana to tylko taka, że 5w30 LL. Tez mnie korci przejście na coś tańszego np na lotosa, bo w roku wymieniam olej 2 razy. Czy się zdecyduję to jeszcze nie wiem.
 
Zabrzmialo to tak jakbyś stwierdził ze to dobry olej po przebiegu . Znam gdzie natukły po 700 tys na 10w40 i to tez jakis wyznacznik ? :D
 
No wiesz, żony citroen jeździł na totalu i po 75 tysiącach robiony był silnik....
 
@mahony wiadomo, że gdyby był zalany castrol to by do tego nie doszło. Tak samo jak jest wypadek z udziałem BMW to wiadomo, że jakby to był passat to by się nic nie stało. Co to w ogóle za tekst. Ja już na totalu zalanym do 25 letniego silnika z jakimś chorym przebiegiem przejechałem 30 tysięcy i zgadnij co: zupełnie nic się nie stało. Samochód jest eksploatowany w trudnych warunkach i jeździ wyśmienicie na tym oleju
 
Wg mnie wiele wzięło się z miłości castrola i serwisów autoryzowanych oraz producentów, które wprowadziły patologiczne interwały LL co 25-30k km 🙆🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ syf jest nieunikniony w takim przypadku, a że to Castrol wygrywał na tamten czas przetargi to opinia poszła po nim. Do tego akcje z podrabianiem i mamy gotową receptę na problemy. Ja osobiście bym nie zalał mimo wszystko.
 
@Karopir
Jedni badają olej przed zalaniem oraz po, drudzy mrożą. Dla mnie przebieg tez jest jakimś empirycznym doświadczeniem.
 
Last edited by a moderator:
@mahony silnik spalinowy jest urządzeniem na które działają najróżniejsze czynniki, poza tym, nie ma dwóch identycznych silników. Proszę mi nie pisać, że czegoś nie rozumiem, bo to raczej pan nie rozumie jak się przeprowadza doświadczenia i jak można z nich wyciągać wnioski. Żeby ten przykład przez pana podany był warty czegokolwiek trzeba przeprowadzić próbę kontrolną, bez tego eksperyment jest zupełnie nic nie warty. Poza tym pisze się "cóż".
 
@Karopir, dobry człowieku, próby kontrolne możesz robić nawet na tysiącu pojazdach i nic z tego nie wynika, bo jeżdżą tego miliony.
Chciałem ci przypomnieć, że temat tego wątku brzmi „Dlaczego Catrol ma taka złą opinię?”
Ja nie napisałem że jest mega super ale tylko to, że nie powiem o nim złego słowa i tyle.
 
Last edited by a moderator:
@mahony, możesz mieć swoją opinię, ale inni mogą Ci też na nią odpowiedzieć. Twoj przekaz brzmi tak - citroen żony padł na Totalu, a mój passat nie padł na Castrolu. Ty wnioski ewidentnie już sobie wyciągnąłeś wobec obu olejów, natomiast ja nie dziwię się, że twoja "próba kontrolna" dla innych może być niewystarczająca.
 
Nie no ok, jasne, spoko. Też trzeba powiedzieć, ze duzo samochodów sprowadzanych to głównie stare pojazdy koncernu VAG, które w czasie jak były serwisowanie to głównie na Castrolu, jako oleju zalecanym przez producenta. Wpisy w książkach serwisowych zostały natychmiast przebiegi, no to chyba wszystkim wiadomo jak było i jak jest.
 
Jedni badają olej przed zalaniem oraz po, drudzy mrożą. Dla mnie przebieg tez jest jakimś empirycznym doświadczeniem.
Uważam, że powinieneś wstrzymać się podejmowaniem dyskusji, jeśli na równi stawiasz swoje wyobrażenia na temat danego oleju z badaniami laboratoryjnymi. Równie dobrze, mogę powiedzieć, że silnik uległ awarii z powodu koloru lakieru. Będzie to argument na tym samym poziomie, co twój. Zresztą, o ile dobrze pamiętam, to nie jest pierwsza twoja wypowiedź w tym tonie i pisałem już wcześniej, żebyś wyłożył kasę na badania uszkodzonego silnika, bo w przeciwnym wypadku, rzucasz pomówieniami. To nie Facebook, tutaj staramy się nie oceniać bezpodstawnie.

Wpisy w książkach
to jedno, a życie:

wiadomo jak było i jak jest.
czyli pływało tam cokolwiek, co Turas wlał na placu, a przywieszkę władował od Castrola, bo akurat mu kumpel na drukarce zrobił 1000 sztuk. Takie są realia. Pouzupełniał książeczkę byle czym i władował fajne pieczątki ze ściemnionych serwisów, które już nie istnieją, albo nawet nigdy nie istniały. Niewiele osób pomyśli, olśnionych blaskiem Passata, żeby wziąć telefon i sprawdzić adresy serwisów w internecie. Gorzej, jak to było we wcześniejszych czasach i nawet nie było jak sprawdzić historii.
 
Uważam, że powinieneś wstrzymać się podejmowaniem dyskusji, jeśli na równi stawiasz swoje wyobrażenia na temat danego oleju z badaniami laboratoryjnymi.
Podejrzewam, że badania laboratoryjne w ogóle nie są brane przez zwykłego zjadacza chleba. Myślę, że użytkownik używanego samochodu nie bierze pod uwagę tego, co ktoś napisał wcześniej np. użytkowanie pojazdu w trybie LL, przekonanie, że samochód ma oryginalny przebieg a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej, wypadkowość samochodu, zalanie wodą itp.
 
Last edited by a moderator:
Myślę, że tu nie chodzi o twoją opinię na temat Castrola tylko na temat Totala, a twierdzenie, że olej jest zły, bo silnik się zatarł, nie wiedząc tak naprawdę dlaczego, to faktycznie nie jest do końca fair
 
Nigdzie nie napisałem, że Castrol jest złym olejem. Wręcz przeciwnie - uświadamiam, że sporo złego zrobili nieuczciwi handlarze. Co do Totala, to nie widzę sensu wypowiadania się, bo jak widać, tylko jedna osoba nie jest w stanie zrozumieć, a temat jest o Castrolu.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Zielony34 mam wrażenie, że rozmowa z tym przemiłym panem nie ma sensu, bo nie zrozumiał w wypowiedziach 3 osób, że chodzi o totala, a nie castrola, a w krótkiej rozmowie ze mną 2 razy skierował niemiłe stwierdzenia, że:
- czegoś nie rozumiem
- nie umiem czytać ze zrozumieniem.
 
Ja na przykład będąc na studiach badałem różne marki olei silnikowych dla 0w30. Badanie polegało na zalaniu kulek w aparaturze czterokulkowej olejem, następnie obciążano je siłą i aparatura wprawiałą kulki w ruch obrotowy. Obciążnie zwiększano aż do zaspawania kulek i tu bez większego zaskoczenie castrol edge wytrzymał największe obciążenia, średnio 20% wyższe od topowej kokurencji liqui moly, motul, vavo itp. Także ode mnie taka informacja
 
To popularny EP-Test, lecz raczej wiesz, że w silniku z reguły nie dochodzi do takich pojedynczych ekstremalnych nacisków, większe znaczenie ma ten test dla olejów przekładniowych.
 
A naciski wałka rozrządu i krzywki w TDI PD na pompowtrskiwacze?
 
Back
Top