• Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

Dlaczego Molibden w oleju jest tylko chwytem marketingowym?

Podsumowuj膮c nie dowiedzia艂em si臋 nic 馃槀 W takim razie zapytam czy jest sens wybiera膰 oleje z du偶膮 zawarto艣ci膮 Molibdenu w analizie sk艂adu czy maj膮 przez to zdecydowan膮 przewag臋 nad innymi produktami, kt贸re go nie maj膮??

Czy du偶a dawka molibdenu jest w stanie nadrobi膰 ni偶sz膮 lepko艣膰 oleju bior膮c pod uwag臋 ochron臋 silnika??
 
Bierz pod uwage, ze Mo moze dzialac rowniez jako AO, mozna go okreslic jako lagodny dodatek AW/EP, nie potrzebuje wysokich temp. i naciskow. Trzeba rowniez wiedziec, ze w gotowcach jest kilka rodzajow modyfikatorow tarcia.
 
@poziom1989 jest sens po艂asi膰 si臋 na olej z du偶膮 dawk膮 molibdenu czy jest to praktycznie nieistotne?
 
Pewnie piszesz o jakis "azjatyckich" olejach, glowne zalozenie mieli w celu obnizenia spalania...przetestowac mozesz.
 
@poziom1989 nie, mam na my艣li pospolity Total Ineo First, kt贸ry jako jedyny ma prawie 500j Mo, drugi jest Total Ineo ECS. Z tego co przegl膮da艂em to chyba tylko jaki艣 Red Line sportowy ma 800j. Zauwa偶y艂em te偶, 偶e w olejach C1/C2 jest tendencja dodawania molibdenu do 150j, ale Total w tym przoduje.
 
Bierz pod uwage, ze nie wiemy jakie dokladnie zwiazki Mo sa stosowane, po ICP z reguly tego nie stwierdzimy.
 
Czyli molibden odnotowany w analizie oleju nie jest to istotnym sk艂adnikiem maj膮cym wp艂yw na ochron臋 silnika? Po prostu jest w tym przepisie i to wszystko, w innym oleju gdzie go nie ma nie robi to r贸偶nicy?
 
Bez Mo nie ma nawet co do LSPI podchodzi膰 ...
@luckyboy, tymi naszymi analizami nie ma si臋 co sugerowa膰.
Identyfikowane s膮 pierwiastki, kt贸re w oleju wyst臋puj膮 jako zwi膮zki i to one odpowiadaj膮 za zachowanie si臋 danego oleju.
 
@luckyboy na ochrone wplywa cala kompozycja, nie mozesz osobno odrebnic zwiazkow chemicznych. Szuka sie synergicznych kombinacji.
 
Back
Top