• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dlaczego niektórych olejów nie należy stosować do silników wysokoprężnych

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Jak w tytule, temat już poruszany ale jasnej odpowiedzi nie ma.
Chodzi np o oleje z normą Dexos1 gen2 czy Amsoil SS i OE. Mimo, że amsy mają wyszczególnione klasy ACEA A1/B1 czy A5/B5 nie nalezy tych olejów stosować w silnikach diesla.
 
Amsoil odpowiedział mi tak, na pytanie, dlaczego nie mogę stosować oleju ASL w silniku diesla:
pyt
1671280396221.png


odp
1671280618988.png

1671280639558.png


Na stronie Fuchsa jest podobny komentarz. Opel z kolei pisze, że oleje Dexos2 do diesli i benzyn, a Dexos1 gen2 TYLKO do benzyn, gdzie zostały dopuszczone.
Szczegółów technicznych brak.

Ja podejrzewam, że chodzi o to, że te oleje zostały "dopasowane" do niewywoływania LSPI.
Głównie chodzi tutaj o związki Ca i właściwości neutralizacji zanieczyszczeń.
Środowisko diesla i benzyny jednak pod względem chemicznym się różni.
Innego wytłumaczenia nie potrafię sobie znaleźć.
 
Z tymi związkami Ca to tak nie zupełnie się zgodzę. W oleju HD w Reni pakiet detergentów mam jakby anty LSPI - Mg/Ca 45/55%. Chyba, że w PCMO są inne związki tych pierwiastków
 
Tak, wiem, ale moja wiedza chemiczna się w tym temacie kończy.
Nie widzę innego wytłumaczenia.
Na pewno, jak taki olej zostanie wlany do silnika diesla, korba bokiem nie wyjdzie, ani panewki wydechem nie wylecą po 1 interwale.
Po kilku mogą się gromadzić w silniku osady, jeżeli "pakiet myjący" jest tym niepasującym do diesli.
 
Back
Top