Dobór oleju cz.1 - ABC dla początkujących

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
To bardziej zależy od wiskozatorów, niż od klasy lepkości.
 

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
W innym temacie pisałeś (wskazałeś jasno na lepkość):
"- jeździsz po mieście, a więc pewnie na niedogrzanym silniku - SAE30
- masz DPF'a, a przez niego silnik często lubi dolewać paliwa do oliwy - SAE40
- jeździsz po mieście, a więc obecność paliwa w oleju -SAE40
- jeździsz w trasie, a więc silnik jest mocno obciążany -SAE40"

Wiec mam na myśli ten kontekst. Jeżdżę po mieście mam dpf więc wybiorę SAE40.
Pytanie czy 0W40 będzie tak samo odporne jak 5W40?

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Daj ten temat, bo nie pamiętam.


EDIT
Odporność oleju na rozcieńczenie ja rozumiem w taki sposób, że dolewając do dwóch olejów taką samą procentową ilość paliwa, mierzymy spadek lepkości względem jej wartości wyjściowej.
Jeżeli jeden olej straci lepkość o 15%, a drugi u 20%, ten pierwszy jest bardziej odporny na rozcieńczenie paliwem.
Przykład:
2 oleje o lepkości 14mm2s w 100C
Olej A po rozcieńczeniu- 14*0,8=11.2
Olej B po rozcieńczeniu- 14*0,85=11.9.
Olej B wykazuje większą odporność na rozcieńczenie paliwem.
 
Last edited:

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Ten temat:
 
Top