• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

dobór oleju do Volvo 3.0 T6 304 km pb + LPG

MRCrulez

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo S80 3.0 T6
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
350
Styl jazdy
Silnik
3.0
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
300ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30 \ 5w30 acea a5\b5
Jaki olej masz obecnie
motul 5w40
Witam,

Przymierzam się do zmiany oleju w niedawno nabytym aucie, poprzedni właściciel zalał motula 5w40. Wiem, że producent zaleca 0w30 lub 5w30, ale zastanawiam się czy przy obecnych letnich temperaturach (w tym roku już było 36 stopni) nie lepiej zostać przy oleju 5w40 lub zmienić na 0w40. moje typy to: shell helix ultra 0w40 lub Meguin SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40. Dodatkowo myślałem nad zalaniem dodatku (wcześniej w dieslu lałem Archoil'a 9200 V2), czy w benzynie z lpg ma to sens ?
Auto użytkuje w mieście ale często robię krótkie trasy (ekspresówka po 25 km w jedną stronę)
Co myślicie ? chętnie poznam wasze opinie \ sugestie

Przebieg: 141 tys km

Pozdrawiam

 
Nie ma sensu zwiększać lepkości. To taka chłopska mądrość, że jak ciepło to lepiej lać olej z wyższą lepkością. Bajki.

Zalewaj to co chce producent samochodu, będziesz jeździł długo i szczęśliwie. Co do samego oleju to Lotos (Aurum albo Synthetic), w tej chwili mam Lotosa w swojej Kijance i nie narzekam. Alternatywnie olej z rodzinnych stron (niemal) tego Volvo czyli fińskie Neste.
 
Spróbuj zalać Shell Helix Proffesional AF 5w30 i zrob 7tyś km sprawdz ile Ci ubędzie oleju, jeśli A5/B5 to ten olej będzie prawidłowy do tego silnika i dość dobry ma dużą ilość dodatków czyszczących, dodatkowo skorzystaj z cerateca liqui m jeśli auto bierze olej
 
Tylko 0W30 A5 i nie ma sensu żadnego z lepkością iść wyżej. Temperatury zewnętrzne nie mają z tym nic wspólnego.
 
@screamaster - Ceratec to ceramika, mówiąc w dużym uproszczeniu to spiek który został odpowiednio "zmielony" i jako taki, razem z nośnikiem proszku, jest serwowany do silnika. Ich główna i w zasadzie jedyna funkcja jest zmniejszanie tarcia. Ceramika w żaden sposób nie zmniejszy poboru oleju. Może zapobiec powstaniu takiego problemu jeżeli jest stosowana od początku użytkowania bo może zmniejszyć zużycie elementów, ale to tyle. Jak silnik już bierze olej to jedyna sytuacja w jakiej dodatki mogą pomóc to plukanki w wypadku gdy problem leży w pierścieniach np. Ceratec tu nie pomoże.
 
Pobór oleju wpisałem orientacyjnie (chyba było to wymagane przy tworzeniu tematu). Nie znam dokładnego ponieważ auto mam od niedawna. Na tym forum jest temat dot. Dodatku archoil i większość osób poleca jego stosowanie, mniejsze tarcie, redukcja temp oleju itd..
 
Pierwsze zmierz w takim razie pobór oleju. Docelowy dobierzesz sobie później, jak już bedziesz wiedział na czym stoisz.
 
Back
Top