• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór oleju VW Passat B8 1.5 TSI 150 KM EVO ACT

Standard

Użytkownik
Marka samochodu
VW Passat B8
Budżet/ile litrów
200 pln/4l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
15 TSI 150 KM ACT, DPCA
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
508 00 509 00 504 00 507 00
Proszę o pomoc w doborze oleju:

Rok prod. 2019 - po liftingu,
Rok modelowy 2020.
Przebieg 58000 km.
Jakiś polski olej w w/w normach ?

Dzięki

Ps. Jakieś opinie o tym silniku mile widziane :)
 
Silnik bez specjalnych bolączek, warto wymienić odmę co 120-150 kkm i tylko na oryginał.
Olej rodzimy polecę Orlen ME LL 0w20 z wymianą co 10 kkm w trybie z przewagą miasta, lub co 15 kkm jeśli przeważają trasy.
4 litry będą na styk, olej wejdzie na połowę miarki min-max. Filtr w zupełności wystarczy Mann, który jest dokładnie tym samym, co OEM.
 
@Kaczorek79 Dzieki.
Odnośnie wymiany świec zapłonowych w tym silniku - o ile pamiętam - pisałeś w którymś wątku, o ostrożności ze ściaganiem fajek z cewek zapłonowych.
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale są bardzo delikatne i zalecałeś ściąganie na rozgrzanym silniku - o ile dobrze pamiętam ;)
 
Tak. Wszystkie ea211 mają tak ciasne fajki cewek, że na zimno tylko się rwą. Silnik gorący, demontaż osprzętu (rury od turbo itp) i od razu demontaż cewek. Potem można odczekać pół godzinki, żeby trochę głowica przestygła przed odkręcaniem świec, np zmieniając olej w tym czasie.
 
Back
Top