• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór oleju w specyfikacji 75w80 GL4

SaNIB 96

Użytkownik
Samochód
Mazda
Szukam oliwy do 5 biegowej skrzyni Mazdy 3 BL . Książka mówi o 75w80 więc praktycznie nic poza normą PSA nie ma do wyboru . Jakieś propozycje ?
 
Polecam Shell Spirax. Jak chcesz coś z górnej półki to Honda Mtf .
 
Masz Elfa , totala i Shella jak wyzej kolega proponował . Używałem Elfa i Shella i absolutny brak uwag . Ważne ze wymieniasz olej i w skrzyni będzie świeży . Elf ma duże doświadczenie z ta lepkością olejów do skrzyni biegów bo w 2000 roku już Renault jeździły na takim oleju . Wg mnie zalej olej markowego koncernu o tej lepkości i nie zaprzątaj sobie głowy bo to zwykła skrzynia .
Ja po 100 tys wymieniałem olej to tak 7 lat miało auto i absolutnie różnica niecwyczuwalna . To nie automat hydrokinetyczny ze świeży olej oznacza diametralna poprawę pracy skrzyni
 
Ciekawe jak olej od naszych litewskich przyjaciół by się sprawdził.

Jeszcze Tutela-Petronas ma w swojej ofercie 75W80 GL4
shopping.jpeg
 
Zakupiłem Valvoline 😄
Dzięki za podpowiedzi ;)
 
Zmiana na mega korzyść . Biegi wchodzą niesamowicie lekko i przestała chaczyć jedynka i nawet nie ma oporu z redukcji 2-1 gdy auto sie toczy ;)
Wsteczny też zdecydowanie lepiej wchodzi ale to przypadłość mazdy gdzie sama książka o tym wspomina .

Póki co zrobione +300 km zobaczymy im dalej w las ;)
 
Valvoline lepkość w -40C 150000, Fuchs Sintfluid w -40C 37000, więc do zobaczenia na mrozach. Valvo minerał, Fuchs w technologii syntetycznej a ceny podobne.
 
Ważne, że skrzynka działa jak należy, a nie patrzenie w cyferki. 150000 to graniczna lepkość dla klasy więc podana jest "poniżej 150000" bez faktycznie zmierzonej.
 
Mam w pracy skrzynie zalaną minerałem 75W80 i różnica na drążku jest ogromna +20C -15C, a przy -25C to jest problem bieg wrzucić i przełączać. U siebie na Sintfluid 75W80 jest różnica ale ledwie wyczuwalna.
 
Panie mądrala znajdź mi tego Fuchsa w GL4 to pogadamy ;)
W porównaniu do tego który miał pewnie 95 tys nalotu skrzynia i płynność przełączania jest na rewelacyjnym poziomie :)

Jak będzie u mnie -30 bądź spadnie rzutem na -25 z pewnością Cie poinformuję o moich odczuciach ;)
 
Fuchs gl4i gl5
 
Oprócz Fuchs Sintfluid i Sintopoid oraz Tutela zc synth nie znam lepszych przekladniówek. Tutela tak niesamowicie śmierdzi że musi mieć naebane dodatków.
 
Ja w skrzyniach stosuję chyba już nawet z przyzwyczajenia od wielu lat oleje elfa. Dobre oleje w rozsądnej cenie . Nigdy nie miałem problemów.
 
Ja w swojej olałem 75w80 i wlałem Spirax S4 75w90 + AR9100. Skrzynia działa lepiej niż na fabrycznie wymaganym oleju. Najważniejsze żeby olej spełniał GL4/GL4+, nowsze normy nie są kompatybilne wstecz i można sobie narobić bałaganu.
 
O tym Spiraxie złego słowa powiedzieć nie mogę, miałem w innej furze . A tu wolę trzymać się tego co mowi książka, poprzednia generacja miała zalecone GL5 75w90 i w kolejnej zmiana na GL4
 
Back
Top