• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobor oleju do 2.7 biturbo audi

Kuba021

Użytkownik
Samochód
Audi a6 2.7 biturbo
Marka samochodu
Audi a6 2.7 biturbo
Budżet/ile litrów
500/8-10
Styl jazdy
Silnik
2.7 biturbo aza
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Primerol 5w40
Witam auto po mocniejszym programie podczas jazdy trzyma temperaturę oleju od 100c do 130c max i teraz moje pytanie czy jest sens przejścia na 5w50??
Auto często nocuje pod chmurką taka praca więc zależało by mi żeby olej szybko docierał na górę i turbiny.
Interwały 10tys,co 30tys daje ceramizer marki ceramizer
Zasanawiam się nad
Mihel
Millers ee
Meguin leichtlauf
Jakas inna propozycja??
Tylko jaki 5w50 czy 5w40 wystarczy??
Czy lać tańszy olej i dawać archoil
Proszę klubowiczów o radę
 
Nie ma najmniejszego sensu przechodzenia na 5w50, szczególnie że dobieraczka motula nakazuje 5w30 504/507 więc taki zapewne jest też zalecany w instrukcji. Moje propozycje, wszystkie 0w40 lub 5w40:
- Millers Trident Professional
- Shell Helix Ultra oraz HX8
- Total 9000/Energy
- Bizol Allround
Post automatically merged:

Możesz oczywiście zastosować dodatek Archoil do oleju jeśli ma ci to poprawić samopoczucie, ja ich nigdy nie stosowałem więc się na ich temat nie wypowiem :)
 
Witam. A czy oleje w40 nie są za słabe na temperatury do 130c i ostrzejasza jazdę??
Gdzieś na forum widziałem że do tego silnika to w50 lub w60
 
Nie są "za słabe". 130 stopni to nie jest nie wiadomo jaka temperatura.
 
Last edited:
Paradoksalnie na oleju o nizszej lepkości temperatury moga być niższe, bo takie oleje lepiej oddają ciepło. Ja bym polecil chociaż na jeden interwał spróbować Vag OEM 0w30 i poobserwować temperatury, dodatki wedle uznania, ja używam Archoil AR9100, wcześniej 9200. Na pewno przy każdej wymianie warto zastosować płukanke postojową, np. AR2820. Możesz na niej pojeździć 30 min spokojnie przed wymiana.
 
Witam. Kurde teraz to mi koledzy namieszaliscie,millers podaje że maksymalna temperatura chwilowa to 130c dla 5w40.A to 0w30 to napewno nie bo widzialem siknik 1.8t też po mocny programie który jezdzil na 5w30 i były rysy i przebarwienia od temperatury po rozebraniu. A za płukanie dziękuję taka właśnie zastosuje
 
Jeśli chodzi o millers gdzieś na jakieś karcie widziałem
A to 1.8t to widzialem u znajomego rozebrane i nie ładnie wyglądało i jeździło na 5w30.
Mam ochotę na meguin leichtlauf czy lepszy milers ee 5w40??
 

Poniżej w40 niezalecane, pierwszy lepszy temat.
 
Witam. Widzilalem ten temat i cały przeczytałem i miałem bardzo mieszane uczucia bo jedni że nie niżej niż w40 zalecane w50 inni że w30 jest ok. I teraz to już zglupialem co wlać w końcu
 
Moje propozycje, wszystkie 0w40 lub 5w40:
- Millers Trident Professional
- Shell Helix Ultra oraz HX8
- Total 9000/Energy
- Bizol Allround
Mobil 1 FS 0w40
Meguin 0w40 lub 5w40
Shell Helix Ultra 0w40 lub 5w40

Dodatki niepotrzebne
IMO koniec tematu. Naprawdę nie ma najmniejszego sensu upieranie się przy SAE50, absolutnie NIC ci to nie da.
 
W30 napewno dobry do popularnego diesla ale nie do mocno doladowanie pb
Ok czyli już wiem co i jak.
Jak duża jest różnica między 0w A 5w?
 
Witam nie auto już mam dłuższy czas tylko teraz były modyfikacje przeprowadzone i program i trochę urosła temperatura oleju.
 
Last edited by a moderator:
Do propozycji dorzucę Total Quartz Energy 0w40, Motul X-max 0w40, Eni i-sint 5w40.
 
Jak duża jest różnica między 0w A 5w?
W naszym klimacie żadna, niektórzy na tym forum mówią że i 10w na nasze "zimy" jest git.
 
Back
Top