• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek do Fiat Tipo 1.4 + LPG po remoncie silnika.

SilverTitan1993

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat Tipo 1.4 95KM + LPG
Dzień dobry.
Mam pytanie jakich warto dodatków użyć do samochodu. Miałem remont generalny silnika przy 168 000 km z powodu wypalenia 3 zaworu. Aktualnie po wymianie oleju wczoraj z Castrol Magnatec, na Motul 5w40 X-Clean, oraz po płukance LM. Na liczniku 218 000 km. Panewki są nowe, pierścieni i wszystkie uszczelki też, głowica również była robiona, ale nie znam się na szczegółach. Ogólnie duży remont.
Instalacja gazowa Landi Renzo, nie stwarza problemów.
Zdecydowanie bierze olej mimo naprawy, ale te silniki tak mają do 2l/15000km. Brak wycieków, spaliny normalne.
Myślałem teraz po wymianie oleju dodać dodatek p/zużyciowy do oleju? Czy jest coś co zabezpiecza w autach z LPG? Mechanicy mówili, że prawdopodobnie awaria miała miejsce, bo silnik zestrojony z LPG, ale nie uległa żadnemu uszkodzeniu.
Proszę o wypowiedź również @wlyszkow
 
Awaria miała miejsce, bo LPG najwyraźniej montował jakiś Kowal w szopie, który komputer diagnostyczny widział tylko jak pojechał DO MIASTA ;) Na dotarcie nic bym nie dolewał, stosuj się do standardowej procedury, czyli tani olej i wymienić kilka razy po małym przebiegu.
 
Awaria miała miejsce, bo LPG najwyraźniej montował jakiś Kowal w szopie, który komputer diagnostyczny widział tylko jak pojechał DO MIASTA ;) Na dotarcie nic bym nie dolewał, stosuj się do standardowej procedury, czyli tani olej i wymienić kilka razy po małym przebiegu.
Montowała dealer, auto założone od nowości na LPG. Na serwis jeżdżę co 10000 km, jest dobrze zestrojona. Przyczyny nie znależli, ale taki był pomysł, że to z tego powodu.
 
bo silnik zestrojony z LPG
Jak miałeś sterownik LPG podpięty pod OBD, to przy braniu oleju przez silnik, nie dziwie się, że Ci zżarło głowicę
Uboga mieszanka jest bardzo niekorzystna dla głowic aluminiowych.
Silnik spala olej, poprzez sondę idzie informacja do sterownika, że mieszanka jest za bogata ... i jeździsz na ubogiej.

Sonda AFR w wydech auta pojeździć, ustawić, skorygować po obrotach i będzie dobrze.

Ja nie jestem zwolennikiem stosowania dodatków, najlepszym dodatkiem jest zdrowy rozsądek przy dobieraniu oleju i jego wymianie.
 
Last edited:
W tym temacie jestem laikiem, ale instalacja LPG była wydaje się dobrze założona od nowości. Nie sądzę, aby było w stodole robione skoro takie auto było kupione jako nowe od dealera w Olsztynie. Serwis robiłem co 10 000 km. Powtórzę, że serwis robiłem w tym samym zakładzie, w którym naprawiałem silnik kilka razy wcześniej i oni stroili i zawsze było ok. Więc to podejrzenie to tylko tyle się dowiedziałem od zakładu, że może to przez LPG. Konkretnej diagnozy czemu nie dostałem.

Dzięki za odpowiedzi.
 
Zapytaj w serwisie czy sterownik gazu jest podpięty pod OBD
Poczytaj po co jest sonda lambda i jak działa
Jakie odczyty będzie dawała sonda lambda jak silnik zacznie spalać dodatkowo olej
Co powoduje uboga mieszanka

I sam dojdziesz dlaczego głowica poszła się rąbać. Nie ma czegoś takiego, że nie wiedzą w serwisie czemu.
 
Dzięki. Aktualnie podpinam auto do OBD czasami i sprawdzam czy nie wyrzuca żadnych błędów i jak dotąd jest czysto. Poczytam o sondzie. Może oni źle ustawili gaz i stąd pojawił się ten problem?? Bo tam robiłem zawsze.
 
Back
Top