Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
BMW, z tego co kojarzę, też ma Sturaco 7098 w olejach do dyfrów, bodajże jakiś Castrol 75W140 miał nawet w karcie wyróżnione ileś procent tego specyfiku w składzie.Nie wykluczam, że i 4-matic ma ten dodate
Ja jeżeli o przekładniówki chodzi, na pierwszym miejscu stawiamy Castrola, nie wiem czemu, ale zawsze najlepiej mi skrzynie na Castrolach pracowały. To samo miałem w A4 Q, to samo w Astrze, to samo mam teraz w Mondeo, gdzie wcześniej miałem Ravenola, później do niego trafił AR9100 a i tak nie umywał się ten miks do tego, jak teraz skrzynia pracuje na Syntransie . U brata w A4 też zmienialiśmy parę tygodni temu olej w skrzyni i dyfrach na Castrola, bo na Ravenolu pracowało to wszystko gorzej, niż na OEM-ie z 220kkm nalotu .Jeszcze pytanie, jaki w sumie olej wybrać?
Niby na jakieś zasadzie? Szpera helilakna działa na zwykłym oleju do przekładni i nie jest oparta na tarciu, tylko różnicy w momentach obrotowych kół.Ale te ślimaki właśnie dzięki tarciu (z racji konstrukcji samej przekładni, przekoszeniu osi i napięciu wstępnemu) przenoszą moment. Jeśli jedno z kół (lub osi w mechaniźmie międzyosiowym) przyczepność traci - to drugie przekazuje nadal jakiś moment przez to właśnie tarcie między ślimacznicami torsena. Jeśli wlejesz jakiś hiper olej z porządnymi dodatkami EP - zrobisz z torsena zwykły mechanizm różnicowy. Nie ma już oryginalnych olejów? Na audi się nie znam, ale w innych wozach zawsze jest specjalny olej lub specjalne dodatki do wszelkich LSD, w tym torsena. W sumie olej jest najważniejszą częścią takiej przekładni i pod konkretny olej projektuje się nieosiowość i zacisk przekładni.
A różnicę w momentach wytwarza krasnal zaparty o kosz dyfraSzpera helilakna działa na zwykłym oleju do przekładni i nie jest oparta na tarciu, tylko różnicy w momentach obrotowych kół.