• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek do oleju przekładniowego (zamiennik Torsen G055145A2, Sturaco FM 1992)

W dyfrach. To Sturaco ma nawet jakiś nr części Marca. Nie wykluczam, że i 4-matic ma ten dodatek, bo płytkowe lsd akurat w mercedesach miały ten sam olej
 
Dziś napisalem do ZF czy da się kupić olej ale napisali że nie bo należy do producenta auta

1000004190.jpg
 
W ogóle serwisówka ZF mówi, że olej z dodatkiem wymagany jest jedynie przy wymianie Torsena lub jego naprawie, a przy kontroli lub wymianie oleju wymagany jest zwykły olej SAF-AG4, tak mi się zdaje, że 75w90, choć oleju o takiej normie już nie ma. w sumie to nie próbowałem samego czystego oleju lać w takiej lepkości. Aktualnie mam mix 75w90 jakieś 100ml i resztę starego, jeśli ostro nie próbuję wywołać tego efektu tarki to jest ok (przepracowany olej ma 300k przebiegu), oczywiście na ciepłym bo na zimnym oleju jest ok co bym nie robił z autem. Zanim kupię już Oryginał G055145A2 to jeszcze spróbuję raz 75w90, z tego co czytałem o Torsenach to one nie koniecznie potrzebują LS, przykład to nawet olej w manualnej skrzyni gdzie jest zwykły 75w90.
Jeszcze pytanie, jaki w sumie olej wybrać? Jest dużo dobrych, ale może jest jakiś wyjątkowo dobry który warto zalać?
 
Nie wykluczam, że i 4-matic ma ten dodate
BMW, z tego co kojarzę, też ma Sturaco 7098 w olejach do dyfrów, bodajże jakiś Castrol 75W140 miał nawet w karcie wyróżnione ileś procent tego specyfiku w składzie.
Jeszcze pytanie, jaki w sumie olej wybrać?
Ja jeżeli o przekładniówki chodzi, na pierwszym miejscu stawiamy Castrola, nie wiem czemu, ale zawsze najlepiej mi skrzynie na Castrolach pracowały. To samo miałem w A4 Q, to samo w Astrze, to samo mam teraz w Mondeo, gdzie wcześniej miałem Ravenola, później do niego trafił AR9100 a i tak nie umywał się ten miks do tego, jak teraz skrzynia pracuje na Syntransie 😉. U brata w A4 też zmienialiśmy parę tygodni temu olej w skrzyni i dyfrach na Castrola, bo na Ravenolu pracowało to wszystko gorzej, niż na OEM-ie z 220kkm nalotu ;).
 
@Triumphator Ma to sens, w końcu Castrol robi oleje na 1 raz i posiada aprobaty, a Ravenol tylko podaje zgodność z normą, chociaż w dyfrach mam Ravenol VSG 75w90 i niby chodzi, więc wleję Castrol Transmax Axle 75w90
A jeśli chodzi o 75w140 to na stronie Castrola wybiera mi dokładnie taki tylko LS do Torsena, Jak pisałem ruskie to leją ale mam wątpliwości co do jego grubości, mam wrażenie, że to smalec trochę
 
To ja też mogę dodać, że Castrol zimą działa tak jak powinien i skrzynia na mrozach normalnie i bez oporu pracowała, a Ravenol który miałem poprzednio to nie było to co bym chciał. Oba oleje spełniały wymagane normy.
 
Ale te ślimaki właśnie dzięki tarciu (z racji konstrukcji samej przekładni, przekoszeniu osi i napięciu wstępnemu) przenoszą moment. Jeśli jedno z kół (lub osi w mechaniźmie międzyosiowym) przyczepność traci - to drugie przekazuje nadal jakiś moment przez to właśnie tarcie między ślimacznicami torsena. Jeśli wlejesz jakiś hiper olej z porządnymi dodatkami EP - zrobisz z torsena zwykły mechanizm różnicowy. Nie ma już oryginalnych olejów? Na audi się nie znam, ale w innych wozach zawsze jest specjalny olej lub specjalne dodatki do wszelkich LSD, w tym torsena. W sumie olej jest najważniejszą częścią takiej przekładni i pod konkretny olej projektuje się nieosiowość i zacisk przekładni.
Niby na jakieś zasadzie? Szpera helilakna działa na zwykłym oleju do przekładni i nie jest oparta na tarciu, tylko różnicy w momentach obrotowych kół.


@edit

ok już mam



Post in thread 'Archoil AR9200V2'
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/archoil-ar9200v2.115/post-11557
 
Last edited:
Nie znam się ale się wypowiem. "Bez tarcia" torsen będzie działał jak zwykły mechanizm różnicowy.
 
Także przy przebiegu 105tys. postanowiłem wymienić olej w torsenie na Ravenol AWD-TOR i było źle, koła przeskakiwały przy mocnym skręcie, skończyło się na zalaniu ori G055145A2 i jak ręką odjął.
@screamaster w przednim i tylnym dyfrze zostawiasz tego Ravenola czy przechodzisz na Castrol/OEM?

W moim przypadku Audi A7 3.0 tfsi 8hp55a jest dziwna sprawa za to z dyframi. Dzwoniłem do ASO Audi i po nr VIN podano mi, że w przednim moście powinien być G052145S2 75w90, a w tylnym G055190A2 75w90 LS - chociaż jest to otwarty dyfer. Auto jest w wersji na Usa/Canada. Podobno tam zmienili jakiś czas temu specyfikację na 75w85 ls, bo w Europie nadal leją 75w90.
Mam zalane zamienniki Ravenola 75w90 VSG przód i 75w85 DGL LS tył. Teraz już mam mętlik w głowie czy zostawić to, czy wymienić na Castrola lub OEM i na tył wlac normalny 75w90 :D (żadnych negatywnych odczuc nie ma) Ale czy mniej lepki olej nie przełoży się na gorszą ochronę przekładni? Abstrahując, do obydwu dyfrow poza torsenem dodany mix Archoil ar9100+nanoc5.
 
@Konrad097 Pisałem Ci jakie masz mieć oleje w twoim poście już, ja mam Ravenola VSG 75w90 w dyfrach i chodzi, chcesz to kup Castrola Transmax Axle 75w90 i wlej ar9100
 
Do jeepów z blokadami plytkowymi w mostach lało się dodatek LSD od Mopara. Też był zawsze problem dobrać odpowiedni olej żeby to działało jak należy, bo albo się sklejalo albo nie działało. Mój o dziwo działał bardzo dobrze na oleju 75w140 (bez LS ale z dodanym dodatkiem właśnie Mopara).
 
O właśnie, USA...
Hummer H1 ten wojskowy, on ma wszystkie 3 dyfry na torsenach. Możnaby poszukać na hamerykańskich forach co tam leją.
 
Z dodatków do LSD znalazłem jeszcze coś takiego

Amsoil Slip Lock

Nie zamieszczamy linków do ofert handlowych
 
Last edited by a moderator:
Kupiłem oryginał bo już szkoda mi czasu ale tu nie koniec problemów, kupilem na allegro i 1 raz widze taka butelkę ciekawe jak sprawdzić czy to oryginał?
1000004286.jpg
 
Teraz trzeba tylko ustalić, który to Castrol.
 
Back
Top